egzoz muayenesi lambda değeri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan apsimati
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

apsimati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
804
Tepkime puanı
0
Puanları
0
geçen egzoz muayenesi için gittiğim istasyonda normalde en yüksek 1,03 olması gereken lambda değerinin benim araçta 1,05 çıktığını söyleyip muayeneden geçirmediler ...
bu şimdi zengin karışım demek bildiğim kadarıyla bunu aşağı nasıl çekeriz yada başka bi yolu varmı bu işin...?
 
özel servise gidip muayene deneyin..... veya enjektör v.s. temizliği yaptırın
 
adamlar o kadar suratsızlardı ki zaten bi daha herhalde aynı yere gitmem ...
 
aracınızda katalitik konvertör iptal edilmiştir muhtemelen. aslında egzoz muayenesinden geçmek zor değil ama etik olmayan yollardan.. kat. iptali varsa kiralayın bi çıkmacıdan, yada alt devirlerin ölü olmasından da şikayetçiyseniz satın alın. ayrıca oksijen sensörü görevini tam yerine getiremiyorsa da aracınız zengin yada fakir karışım yapar..
 
Son düzenleme:
yok hocam aracın yakıt değerleri gayet güzel nerdeyse fabrika verilerinde yakıtı var performans konusunda bi sıkıntısı da yok ...
arıza lambası neyinde yanmıyor
ama dediğiniz mevzu ( kat iptali ) hakkında bilgi sahibi değilim ... yapılmışsa benden önceki sahibi yaptırmıştır...
sanırım dediğiniz gibi ( etik olmayan yollar )yapmak zorunda kalacağımı.
nasıl berbat araçlar piyasada dolaşıyor bizimkinde kusur buldular anlamadım bu işten bişey ... demekki alayının egzoz muayenesi yok ...
 
Son düzenleme:
lamda sensörünü söküp tinerle temizlerseniz sorununuz düzelir.
 
araçta gürcü benzini vardı bitirdim onu opetten benzin aldım würthün enjektör temizleyicisinden kattım 100 km yol yaptım ve yeniden ölçülen lambda değeri 1.00 geldi fakat bu seferde yüksek devirde co miktarı fazla diye gene geçirmediler ...
böyle bişey var mı ya..
sanırım benim aracın katalizörü yok iptal edilmiş yada dolmuş olabiir ki bunu anlamanın bi yolu yöntemi varmıdır acaba...
 
Şimdi aracında kat yoksa zaten egzoz emisyon lambda değerlerini görmesi lazım idi tabii burda nasıl ölçüyorlar bilmem...
ama diyelim kat var herşey normal o zaman hava filitresi yağın eski olması yanlış hava emmesinden tut motor sıcaklık müşüründen egzozda ki delik dahi değerleri değiştirir...
artı ölçüm motor sıcaklığı 80 derecede yapılır ve tabii rolantide ve yüksek devirde olmak üzere iki aşamada ölçülür.
 
Geri
Üst