Easytronic Debriyaj Hidrolik Merkezi

mstfmrt28

Kayıtlı Kullanıcı
61-Trabzon
Katılım
3 Haz 2025
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar, 2 ay önce 1.2 benzin easytronic aracım düşük viteslerde devirlerde ve geri viteste titreme yapıyordu. Görseldeki debriyaj kontrol merkezi değişimi çıkma parçayla yapıldı ve sorun düzeldi. Bugün sabah saatlerinde şiddetli yağmurda lastik boyunu geçmeyen birikintilerden geçtim ama çok değil toplasan 5 metre yol etmez. Sonrasında aynı problem tekrarlandı gibi hissettim. Bu problemin böyle sık olması normal midir? Bunu nasıl çözeceğim?

1748947574504.webp
 
Merhaba arkadaşlar, 2 ay önce 1.2 benzin easytronic aracım düşük viteslerde devirlerde ve geri viteste titreme yapıyordu. Görseldeki debriyaj kontrol merkezi değişimi çıkma parçayla yapıldı ve sorun düzeldi. Bugün sabah saatlerinde şiddetli yağmurda lastik boyunu geçmeyen birikintilerden geçtim ama çok değil toplasan 5 metre yol etmez. Sonrasında aynı problem tekrarlandı gibi hissettim. Bu problemin böyle sık olması normal midir? Bunu nasıl çözeceğim?

Ekli dosyayı görüntüle 31323
yaşadığın durum Easytronic sistemlerde sık görülen bir durum maalesef. Debriyaj kontrol merkezi (CSC - Concentric Slave Cylinder) görseldeki gibi değişmiş ama bu parçalar çıkma olduğunda, suya veya neme karşı hassasiyet daha fazla olabiliyor.

Sorunun tekrarlamasının olası nedenleri:

1. Elektriksel bağlantılara su teması:
Yağmur sonrası yaşanan titremeler genellikle suyun sensörlere ya da aktüatör bağlantılarına ulaşmasından kaynaklanır. Easytronic’te debriyaj aktüatörü ve vites motorunun konnektörleri çok hassastır. İzolasyon zayıfsa nem aldığı an tepki verir.


2. Debriyaj konum sensörü (ya da volan konum sensörü) sinyalinde dengesizlik:
Su nedeniyle sinyal kararsız hale gelebilir, bu da sistemin geç devreye girmesine, titremeye neden olur.


3. Çıkma parçanın ömrü bitmek üzere olabilir:
Titreme problemi düzeldiyse ve birkaç hafta sonra tekrar başladıysa, bu çıkma parçanın çok uzun ömürlü olmayabileceğine işaret eder.


4. Easytronic adaptasyonu bozulmuş olabilir:
Su teması sonrası sistem kendini korumaya alabilir ya da adaptasyon ayarları karışabilir. Bu durumda yeniden kalibrasyon gerekir.




Ne yapmalısın?

1. Easytronic sistemine bilgisayarla bağlanıp adaptasyonları kontrol ettirin.
Opel Tech 2 veya Launch benzeri cihazlarla "clutch learning" ve "gear learning" işlemleri yapılabilir.

2. Debriyaj kontrol ünitesi ve vites motorunun soketlerini kontrol ettir.
Oksit ya da su girişi varsa kurutulup kontak spreyiyle temizlenmesi gerekir. Eğer izolasyon yetersizse elektrik bandıyla ya da sıvı izolasyonla koruma sağlanabilir.

3. Çıkma yerine revizyonlu veya sıfır orijinal parça tercih edin (mümkünse).
Çıkma parça kısa sürede problem çıkarabiliyor. Bu sistemin ömrünü uzatmak adına sıfır ya da garantili revizyonlu tercih edilmelidir.

4. Suya girerken dikkatli olun.
Easytronic vites motorları ve debriyaj ünitesi korumasızsa alt muhafaza kontrol edilmeli. Suya direkt temas etmemesi çok önemli.


Sonuç:
Yağmur sonrası başlayan problem büyük ihtimalle elektriksel nem kaynaklı. Eğer sadece geçici bir titreme hissiyatı olduysa, ıslaklık kuruduktan sonra düzelebilir. Ancak tekrar ederse adaptasyon ve bağlantı kontrolü şart.
 
Merhaba arkadaşlar, 2 ay önce 1.2 benzin easytronic aracım düşük viteslerde devirlerde ve geri viteste titreme yapıyordu. Görseldeki debriyaj kontrol merkezi değişimi çıkma parçayla yapıldı ve sorun düzeldi. Bugün sabah saatlerinde şiddetli yağmurda lastik boyunu geçmeyen birikintilerden geçtim ama çok değil toplasan 5 metre yol etmez. Sonrasında aynı problem tekrarlandı gibi hissettim. Bu problemin böyle sık olması normal midir? Bunu nasıl çözeceğim?

Ekli dosyayı görüntüle 31323
hocam baskı balata ne durumda acaba ? genelde söylediğiniz titreme baskı balata kaynaklı olur. bunların aküsünün altında bir hidrolik sıvısı olur (dot4) onu bir değiştirip kalibrasyon yaptırın isterseniz.
 
Trabzon olarak büyük bir sel afeti atlattık. Arabayı güvenli bölgeye götürürken hissettiğim bu sorunu akşam almaya gittiğimde hissetmedim sanırım anlık nemden dolayı oldu. Yine bir süre takip edeceğim olmadı bu parçayı sıfırıyla değiştireceğim. Teşekkürler.
 
geçmiş olsun. kabloları yalıtımlı bant ile güçlendirebilirsiniz.
 
Geri
Üst