Corsa D yolda giderken direksiyon kilitlenme sorunu

mtn1543

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
2 Mar 2014
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Iyi gunler, aracimdan gelen lak lak sesleri nedeniyle direksiyon kutumu tamir ettirdim. Aslinda sismak marka sifir alacaktim lakin kimse önermedi. Daha sonra araçla tatile geldim 800 km hicbir problem olmadi. Buraya geldikten sonra araç 60 70 le giderken sallanmaya basladi. Hemen bir ustaya gosterdim sol akis gitmis dedi bende hem sag hem sol akiside değiştirdim . Titreme sorunum gitti. Bu seferde durduk yere direksiyon kilitlenmesi meydana gelmeye basladi. Bazen yolda yapiyor. Bazen tam durmaya yakin yapiyor. Hemen kontagi kapat ac yapıyorum düzeliyor. Bununla beraber egr ve abs lambası ve direksiyon lambasida yaniyor. Gittim rot ayarı yaptirdim yine aynı. Akis degisiminden once senede 1- 2 defa yapardi o da ilk kontakta yapardi, hareket halinde hiç yapmazdi. Ne olduysa akis değişimi sonrası oldu. Yardımınıza ihtiyacim var arkadaşlar bana bir fikir verin. Herkes farklı birsey soyluyor. Kolon komple degiscek, açı sensoru degiscek, şarj motorun sıkıntılı diyen var kafam cok karışık. Aküyü 2019 sonunda aldim onuda söyleyim
 

Semico

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
21 Haz 2021
Mesajlar
15
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Bizim araçta da sürekli ABS ışığı yanıp devre dışı kalıyordu. Usta direksiyon kutusunda sıkıntı olduğunu, ileride direksiyonda sertleşmeler vs. olacağını söylemişti. Direksiyon kutusu revize edildi ve düzeldi ama sizin söylediğinize bakınca aksın değişmesinden sonra bu sorunların başlaması bana biraz tuhaf geldi. Hiç cihaza bağlatıp kontrol ettirdiniz mi bu olaydan sonra?
 
Son düzenleme:

mtn1543

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
2 Mar 2014
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bizim araçta da sürekli ABS ışığı yanıp devre dışı kalıyordu. Usta direksiyon kutusunda sıkıntı olduğunu, ileride direksiyonda sertleşmeler vs. olacağını söylemişti. Direksiyon kutusu revize edildi ve düzeldi ama sizin söylediğinize bakınca aksın değişmesinden sonra bu sorunların başlaması bana biraz tuhaf geldi. Hiç cihaza bağlatıp kontrol ettirdiniz mi bu olaydan sonra?
Hocam şöyle . Aracımda çok fazla tıkırtı vardı kasislerden geçerken. Bende sırf direksiyon işiyle uğraşan bir yere götürdüm . Direksiyon kutum sökülüp tamir kitiyle tamir oldu ama adam dedi ki ileride açı sensörün de arıza verir bunlar kronik dedi . Ben o gün tamir ettirdim hatta 20-30 km yaptım sıkıntı yok. Ertesi gün 750 km uzun yol yaptım Antalya' ya gittim yine yolda kilitlenme vs olmadı. Antalya'da akisler sorun verince değişti. Benim direksiyon kilitlenmeleri başladı. 2 akisde değişti. Ama yine kilitleniyor du . Bir rot balanscıya gittim. '' abi rot ayarları çok bozuk dedi düzeltti. Araç eskisi kadar kilitlenme yapmadı ama yine de yapıyor. Tekrardan Ankara'ya dönerken uzun yolda 1 kere bile kiltilenmedi. Ama dediğiniz gibi ABS lamban yanıyordu. Bununla birlikte EGR lambası da yanıyordu. Ankara'ya dün geldim sorun yok hatta akşam ankara içi bi 70-80 km yol yaptım yine kilitlenmedi. Acaba çok sıcaktan dolayı mı böyle yaptı diye düşünüyorum. Çünkü ankara antalya kadar sıcak değil. Birde Antalya 'da yollar çok bozuk çoğu yer asfalt yerine mıcır var
 

Semico

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
21 Haz 2021
Mesajlar
15
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam şöyle . Aracımda çok fazla tıkırtı vardı kasislerden geçerken. Bende sırf direksiyon işiyle uğraşan bir yere götürdüm . Direksiyon kutum sökülüp tamir kitiyle tamir oldu ama adam dedi ki ileride açı sensörün de arıza verir bunlar kronik dedi . Ben o gün tamir ettirdim hatta 20-30 km yaptım sıkıntı yok. Ertesi gün 750 km uzun yol yaptım Antalya' ya gittim yine yolda kilitlenme vs olmadı. Antalya'da akisler sorun verince değişti. Benim direksiyon kilitlenmeleri başladı. 2 akisde değişti. Ama yine kilitleniyor du . Bir rot balanscıya gittim. '' abi rot ayarları çok bozuk dedi düzeltti. Araç eskisi kadar kilitlenme yapmadı ama yine de yapıyor. Tekrardan Ankara'ya dönerken uzun yolda 1 kere bile kiltilenmedi. Ama dediğiniz gibi ABS lamban yanıyordu. Bununla birlikte EGR lambası da yanıyordu. Ankara'ya dün geldim sorun yok hatta akşam ankara içi bi 70-80 km yol yaptım yine kilitlenmedi. Acaba çok sıcaktan dolayı mı böyle yaptı diye düşünüyorum. Çünkü ankara antalya kadar sıcak değil. Birde Antalya 'da yollar çok bozuk çoğu yer asfalt yerine mıcır var
İnşallah aynı sorun tekrar olmaz. Sizinki gibi seyir halinde kilitlenme sorunu ile alakalı yabancı forumlara biraz baktım. Direksiyon kolonu ile alakalı bir sorun olduğundan bahsedildiğini gördüm. Dediğiniz gibi yapmayı kestiyse belki araçta yapılan işlemler üzerine kısa süreli bir sorun olmuş olabilir mi diye de düşünüyorum.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Bu ustamsıların bol kullandığı "kronik" kelimesine bayılıyorum :D

1-) Corsa D' lerde direksiyon tamir kiti yok. Yani bozulan parça EPS' nin kendisi namı diğer direksiyon kolonu. Ya çıkma parça olarak değiştirirsiniz ya da sıfırını alır takarsınız. Kolon tamiri yapan yerler var ama 6-12 ay sonra tekrar bozulur. Tamir ettirdim 3-5 yıldır sorunsuz kullanıyorum diyen hiç kimse yok.
2-) Aracınızın alt takımındaki arızanın giderilmesi ile EPS arızası doğrudan ilişkili olmasa da birbirine bağlı sistemler olduğu için birini tamir ettirmezseniz diğerinin bozulması için gereken ön şartları sağlamış olursunuz.
3-) Sıcaklık ile EPS arızasının bir ilgisi yok.

EGR ve ABS lambasının yanma durumu ise farklı şeyler. Opelin kendi cihazına bağlanmalı ve çıkan arıza kodlarına göre reçete belirlenmeli.
 
Üst