corsa d easytronic auto mod kullanım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tarki
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tarki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2009
Mesajlar
276
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar şu easytronic viteslerde auto modda kullanmak (ş.içi trafikten bahsediyorum) gerçekten sakıncalı mı??? Mesala, arkadaşlarımdan biri 2009 model triptonic mazda 3 sahibi ve 35000 km'de sürekli auto modda kullanıyor, hiç bir sorun yaşamadığını söylüyor. Ayrıca farklı forumlarda da rahatlıkla kullanılabileceği yazıyor. Ben ise sürekli bu modda kullanmanın baskı balatayı daha çabuk biteceğini tahmin ederek genelde manuel modda kullanıyorum....bu konuda bilgi ve deneyime sahip olan arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum....
 
sormasi ayip sen hangisinde kullaniyorsun??? adi üzerinde otomatik..
zaten onun icin easytronic veya automatik sanziman var..o mauel modu romörk cekerken veya dik yokuslarda,dik yokus ve virajli yollarda kullanilir....cünkü aracin o an erken fites degistirir ve cekisin performansini alamazsin....
 
Böyle fikirlere nerden kapıldın?
Manuel modda kullanınca baskı balata devre dışı mı kalıyor? Sadece çok uzun beklemelerde boşa alman faydalı olabilir.
 
Ayak frende basili iken zaten debraj balata devre disi :D
 
böyle bir düşünceye kapılma sebebini anlamadım. sanki manuel modda kullanınca debriyaj baskı sistemi devre dıış kalıyorda başka bir güç geçişleri sağlıyor. benim bildiğim ve duyduğum tek sorun triptonik geçişleri yapan beynin zamanla arıza yapması ve tamiride yapılıyormuş 400 tl filan...
 
böyle bir düşünceye kapılma sebebini anlamadım. sanki manuel modda kullanınca debriyaj baskı sistemi devre dıış kalıyorda başka bir güç geçişleri sağlıyor. benim bildiğim ve duyduğum tek sorun triptonik geçişleri yapan beynin zamanla arıza yapması ve tamiride yapılıyormuş 400 tl filan...

hayır tabiki , manuel modda kullanınca debriyaj baskı sistemi devre dışı kalmıyacağını bende biliyorum. sadece otomatik şanzımanlı araçlara göre easytronicte , otomatik modunu şehir içinde pek kullanmamaya çalışın diye tavsiyeler var. bu düşüncelere bu sebepten kapıldım;)
 
Ayak frende basili iken zaten debraj balata devre disi :D
Frene basınca boşa almıyor ki aracı.Debriyaja basılı tutuyor.Yani balata devre dışı değil :rolleyes:

Sıkışık trafikte de bazen fren pedalına tam basmıyoruz.O durumda yarım debriyaj gibi kalıyor sanki.
 
Geri
Üst