Corsa D 1.4 uygun uzun yol sürati

özgür kdf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Arkadaşlar 1.4 otomatik Corsa D'm var. Yol bilgisayarım olmadığı için uzun yolda en az tüketimin olduğu hızı tespit edemiyorum. Gizli menüdeki menzil değerlerin çok da doğruyu gösterdiğini düşünmüyorum. Yol bilgisayarı olan 1.4 Corsa D sahipleri tespit ettikleri minimum yakıt sarfiyatlı sürat ve motor devrini paylaşabilir mi ? Teşekkürler.
 
Fabrika verilerinde maksimum torku verdiği devri kullanın.
 
Fabrika verilerinde maksimum torku verdiği devri kullanın.

Herkes genelde bunu söylüyor, ancak bu bana mantıklı gelmiyor. Fabrika verilerindeki maximum tork devri motor için verimli olabilir ama yakıt için değil. Düşünsenize, benim aracın max. tork devri 4000 dev./dak. ve ben bu devirde sanırım 150 km hızla giderim. Hangi araç 150 ile giderken ekonomik olabilir ki.:confused:
 
Herkes genelde bunu söylüyor, ancak bu bana mantıklı gelmiyor. Fabrika verilerindeki maximum tork devri motor için verimli olabilir ama yakıt için değil. Düşünsenize, benim aracın max. tork devri 4000 dev./dak. ve ben bu devirde sanırım 150 km hızla giderim. Hangi araç 150 ile giderken ekonomik olabilir ki.:confused:

Hangi araç 150 ile giderken ekonomik olabilir ki cevabı:
Audi A4 2.0 dizel. 7 ileri otomatik farkı.

Maksimum tork devrine baktım.
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=243573
4000 olarak gösteriyor, açıkcası bir fikrim yok.
 
Hangi araç 150 ile giderken ekonomik olabilir ki cevabı:
Audi A4 2.0 dizel. 7 ileri otomatik farkı.

Maksimum tork devrine bakıyorum, 4000 olmaması lazım.

birincisi bahsettiğiniz araç 7 vitesli ayrıca dizel dolayısıyla 4 vitesli 1.4 benzinli bir araç ile kıyaslama yapılamaz. kaldı ki 4000 devirde 150 yi bulmasına bi şey dediğim yok onu ben de yapıyorum ama o devirde ne benim ne de A4'ün yakıt açısından ekonomik olduğunu düşünmüyorum.
 
Maksimum tork devrinde, 4000 devirde yol bilgisayarı olan biri baksın bakayım, nasıl yakıyor, ne alakası var.

En ekonomik olabilecek devirler, son viteste 2500-2800 devir civarları. Hız 100 km üzerlerine çıktıkça rüzgar sürtünmesinden dolayı, tüketim daha da artar.
 
üst vites düşük devir = az yakarsın..... o da genelde 90 km civarına denk gelir
2000 devir
maksimum tork olayı turbo dizelleri için geçerli benzinlilerde o hesap tutmaz...
 
Son düzenleme:
Maksimum tork devrinde, 4000 devirde yol bilgisayarı olan biri baksın bakayım, nasıl yakıyor, ne alakası var.

En ekonomik olabilecek devirler, son viteste 2500-2800 devir civarları. Hız 100 km üzerlerine çıktıkça rüzgar sürtünmesinden dolayı, tüketim daha da artar.

işte benim takıntım da burda başlıyor, benimki 4 ileri otomatik bu nedenle ben 2500-2800 devir civarlarında 110'a ulaşıyorum çözmeye çalıştığım şey se ben 2200 devir 90'la mı gitmeliyim yoksa herkes gibi 2500-2800 devir aralığını mı korumalıyım ama bu aralıkta da 110'a yaklaşıyorum. bu nedenle yol bilgisayarı olan birinden denemeler istiyorum özellikle benimki gibi tam otomatik olursa daha isabetli sonuç alırım.
 
işte benim takıntım da burda başlıyor, benimki 4 ileri otomatik bu nedenle ben 2500-2800 devir civarlarında 110'a ulaşıyorum çözmeye çalıştığım şey se ben 2200 devir 90'la mı gitmeliyim yoksa herkes gibi 2500-2800 devir aralığını mı korumalıyım ama bu aralıkta da 110'a yaklaşıyorum. bu nedenle yol bilgisayarı olan birinden denemeler istiyorum özellikle benimki gibi tam otomatik olursa daha isabetli sonuç alırım.
90 la gitmelisin bastıkça fazla yakmaya başlarsın...

120 ile gidersen yaklaşık 2 litre daha fazla yakarsın
 
90 la gitmelisin bastıkça fazla yakmaya başlarsın...

120 ile gidersen yaklaşık 2 litre daha fazla yakarsın

Sedat Bey, Bu hesap neye göre?
2000 devir düşük bir devir, uzun yolda sürekli bu devir ile, aracın aktarmasına yük bindirip, zarar verecektir.
 
Geri
Üst