Corsa B Klima Kompresör Keçe/Manyetik sargı değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ofeza
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ofeza

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
143
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Slm,lar,
Klima kompresyon yapmıyor.
Monte yatağı çevresi biraz yağlanmış görünüyor.
Manyetik kavrama yapıp yapmadığını ses olarak kompresyonu aç-kapa yaparak kulak versek duyabiliyormuyuz?
Tşk.
 
kompresörün çalışıp çalışmadığını gözle görebilirsiniz içerden klima tuşuna bastığınız vakit mantyetik kavrama kasnağın göbeğine oturuyor komple kompresörle beraber dönüyor şırak diye ses duymanız lazım yada tak :) herneyse ..
 
Manyetik Kavrama

kompresörün çalışıp çalışmadığını gözle görebilirsiniz içerden klima tuşuna bastığınız vakit mantyetik kavrama kasnağın göbeğine oturuyor komple kompresörle beraber dönüyor şırak diye ses duymanız lazım yada tak :) herneyse ..
Tşk,
şunu anladım;Klima sisteminde gazın ve yağın seviye ve miktarı anahtar açıldığında manyetik kavramanın devreye girmesine mani olamaz.Kompresör dönüyü alır, netice sıkıştırma yapıp yapmaması ayrı...Fakat manyetik sargı anahtar komutu alınca her durumda bariz bir şekilde tak layıp dönüye geçirtir.Arada ki 2 yada 3 müşir var bunlar gaz ve yağ eksikliği gerekçesiyle manyetik kavramayı bloke ediyor olabilir mi?
Bende anahtar açılınca sadece röleden ses var.Kavrama yok! Bu durumda sargı kavruk olmalı...Sanrısı oluşabilir, eğer sistemi koruma gerekçesiyle kapatan bir müşir yoksa!!!
Ayrıca, "V" kayışına bağlanan makarasının yağa bulanmış olması keçesinden de kaçırdığının işareti olmalı!?
Klima konusu forumda ayrıntılı ele alınmamış,
Zaten orijinal servislerde bu konuda zayıf.
1000 li Euro lardan başlıyorlar klima deyince!!!
Önümüz yaz umarım okuyanlar önlem alırlar...
Şimdi kompresörü sanayide doğru veya yakın teşhisle gidipte.....
İşte hal böyle iken ilave bir fikire daha ihtiyacım var...
Tşk.
 
Yaz gelirken Klima Kompresörü Manyetik Kavrama Sargısı/Yağ Keçesi/Gövde Contası

kompresörün çalışıp çalışmadığını gözle görebilirsiniz içerden klima tuşuna bastığınız vakit mantyetik kavrama kasnağın göbeğine oturuyor komple kompresörle beraber dönüyor şırak diye ses duymanız lazım yada tak :) herneyse ..
Klima Bakım Servisinde nasıl ve hangi şartlarda kavradığını biraz sarsan halde idrak ettik!
Yaza Hazırlama meyilinde olan arkadaşlara kullanıcı düzeyinde kulağa küpe kalırsa düşüncesiyle ve yine kullanıcı tecrübemizi yazalım dedim! Ağır Fatura Ödenmesin...
Yaz gelirken sadece134a gazı/yağ ikmali polen filtre değişimini bakım olarak algılamak eksik kalıyor,
Ayrıca klima gaz/yağ ikmal makinelerinin sızdırmazlık kontrolünü vakum ile yapması kimi hallerde tespitin sıhhatli olmasını engelliyor!
Aksi basınç ile kompresyon edilmesi esas sonucu ve gerçek testi sağlıyor.4-5 yazı yoğun çalışarak geçiren klima kompresörünün mutlaka açılarak krank keçesinin,gövde contasının, bu opsyonel şüphe var ise bay pas parçasının değişmesi soğutma veriminin başlangıçtaki kalitesine dönmesini sağlarken, basılan gazın/yağın da kısa sürede zayii olmasını önlüyor! İleri evrede 2bin liralık kompresörün zamanında bakım ile elden çıkmasını önlüyor.
Klima sistemindeki basınç 5 psi nin altına düşünce müşirler manyetik kavramayı asla TAK! diye açmıyor.Yani klima kompresörü, kompresyona geçmiyor
Corsa ve Astra larda tam bir felaket klima kompresyonuna müdehalede
El emeği maliyeti ve süre çok fazla!
 
Kullanıcı düzeyi klima tecrübesi bakın belki sizede fikir verir!

Klima Bakım Servisinde nasıl ve hangi şartlarda kavradığını biraz sarsan halde idrak ettik!
Yaza Hazırlama meyilinde olan arkadaşlara kullanıcı düzeyinde kulağa küpe kalırsa düşüncesiyle ve yine kullanıcı tecrübemizi yazalım dedim! Ağır Fatura Ödenmesin...
Yaz gelirken sadece134a gazı/yağ ikmali polen filtre değişimini bakım olarak algılamak eksik kalıyor,
Ayrıca klima gaz/yağ ikmal makinelerinin sızdırmazlık kontrolünü vakum ile yapması kimi hallerde tespitin sıhhatli olmasını engelliyor!
Aksi basınç ile kompresyon edilmesi esas sonucu ve gerçek testi sağlıyor.4-5 yazı yoğun çalışarak geçiren klima kompresörünün mutlaka açılarak krank keçesinin,gövde contasının, bu opsyonel şüphe var ise bay pas parçasının değişmesi soğutma veriminin başlangıçtaki kalitesine dönmesini sağlarken, basılan gazın/yağın da kısa sürede zayii olmasını önlüyor! İleri evrede 2bin liralık kompresörün zamanında bakım ile elden çıkmasını önlüyor.
Klima sistemindeki basınç 5 psi nin altına düşünce müşirler manyetik kavramayı asla TAK! diye açmıyor.Yani klima kompresörü, kompresyona geçmiyor
Corsa ve Astra larda tam bir felaket klima kompresyonuna müdehalede
El emeği maliyeti ve süre çok fazla!
Her yıl yaza girerken 45-50 lira verir gaz bastırınca kafam rahat dememek lazımmış, biz öğrendik, baktırın belki kompresörü kaybetmeden makul harcamalarla idame ettirmiş olursunuz...
 
Merhaba sevgili Opel severler.
Opel marka bir aracım yok, 2004 passat sahibiyim. Klimada problemler yaşadım ve sanırım birkaç gün sonra tekrar kontrole gidince kompresörün içindeki keçe büyük ihtimalle değişecek. Bu durum Opel' lerde daha çok yaşanıyormuş. Keçe değişimi yapan Opel kullanıcıları var mı aramızda acaba? Keçe değişimi ile sorunları çözülen? Ben ilk defa böyle birşeyle karşılaşıyorum ve bu konuda bilgilenmek istiyorum, değerli bilgilerinizden yararlanmak istiyorum.

Sağlıcakla kalınız...
 
Aracın yağını değişitirirken alttan baktığımda farkettim. Klima komprosörünün üzerinde damla şeklinde yağa benzer bişey gördüm. Tamircim dedi, klima uzun zamandır çalışmıyor şimdi çalışmaya başlamışsa normaldir keser. Ama yine içim rahat etmedi bugün klimacıya gittim. Usta makinaya bağladı soğutmasına baktı herşey normal ama filtrenin değişmesi lazım keçenin değişmesi lazım falanda falan. 200 tl masraf çıkardı. Bu masrafı yaparsak soğutma dahamı iyi olacak usta? yoook aynı olacak. Anlamış olacakki kaz olmadığımızı, ya işte bunlar yapılmazsa komprosöre zarar verir şu an komprosör değerleriniz çok iyi demeye başladı. Tekrar tamircime gittim aracı kaldırdık havaya, bir gün önce oluşan damla yok sadece terleme var. İnşallah usta haklı çıkmazda bu masrafı yapmayız. Klimanın soğutması son derece güzel.
 
Geri
Üst