Cmon CDTI yağ seviyesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan KentucKy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadaşlar kullanım şartları ile çok bağlantılı, dizel arabayı biraz daha itinalı kullanmak gerekiyor.

ayrıca ben hiç yağ yakmıyorum diyen arkadaşlar için de önemli bilgileri içeren bir dökümanı alt satırlarda dikkatlerinize sunuyorum...

Yağ tüketiminin ölçülmesi
Genel açıklama
İçten yanmalı (patlamalı) motorda yağ tüketimi, yanma sürecinin sonucunda tüketilen yağ miktarıdır. Yağ tüketimi yağ karterinde, külbütör kapağında vs. oluşan yağ kaybı ile kesinlikle özdeş olarak değerlendirilmemelidir.
Motor yağının işlevi:
1.Birbirleri üzerinden kayan yüzeylerin bir yağ filmi ile birbirlerinden ayrılmasında, yani kuru sürtünmeyi önlemek için;2.Sürtünmeden dolayı oluşan ısıyı almak;3.Ve yanmadan dolayı oluşan artıkları taşımaktır.

Bu işlemler bir miktar yağ eksilmesine neden olur, yani yanmalı motorların modernleşmesi sonucunda motorların artık yağ yakmadığı şeklindeki inanç tamamen hatalıdır. Ancak, dış işletme etkenleri, sürüş şekli ve üretim toleransları yağ tüketimini belirli ölçülerde etkiler. Yağ seviyesinin yağ çubuğu üzerindeki "MIN" işaretinin altına inmemesine ve "MAX" işaretinin üstüne çıkmamasına dikkat edilmelidir.
Yağ tüketiminin teknik açıdan gerekli olması nedeniyle motorun hiç bir şekilde yağ tüketmediği belirlemesi yalnızca motor yağının incelmesi ile kısıtlıdır. Bilhassa soğuk motorda sık sık marşa basıldığı zaman ve motor soğuk iken çok kullanıldığı zaman (şehir içi trafiği) yağ karterindeki motor yağı içine çeşitli maddelerin ve yakıtın karışmasından dolayı yağ incelmiş olarak kullanılır ve yağ tüketimi olmuyor yanılgısını verir.
Bundan dolayı incelmiş olan yağ, kaydırma özelliğini kaybeder ve öngörülen yağ değişim periyodunda değiştirilmediği takdirde motora bir zarar verebilir. Yoğun şehir içi trafiği ve aracı sürekli düşük devirde kullanmak, yağın incelmesine sebep olmaktadır.
Yağ tüketimi ancak birkaç bin kilometrelik sürüşten sonra sabitleştiği için yağ tüketim ölçümleri yaklaşık 7500 km'lik bir mesafeden sonra gerçekçi sonuçlar vermeye başlar. Tüketim ölçümünden önce motorun sızıntı nedeniyle yağ kaybetmediğinden emin olunmalıdır.
Önermek, dikkat çekmek: Yağ çubuğu yalnızca kontrol işlevine sahiptir ve ölçüm amacıyla kullanılamaz. Yağ seviye kontrolünün yapılabilmesi için motorun kontrolden önce en az 5 dakika kapalı kalması gerekir. Motor yağı değişiminin ardından maksimum motor yağı dolum miktarı, yağ çubuğunda bulunan maksimum seviyeyle uyuşmuyorsa, bu sorunun temeli önemli yapım toleranslarında yatmaktadır.
Tüm geçerli motor yağı sarfiyatı ve yağ doldurma miktarları ile ilgili bilgiler kullanma kılavuzlarından (el kitabı) alınmalıdır.




yaw arkadaş benim araçta 8000 km de aynı aracın sahibiyiz ama yağ seviyesi hala daha en üst seviyenin çok çok aşağısında çıkyıyor. yaw artık arabada bişey war diye şüphelenmeye başladım. dizel arabanın yağ yakması lazım biraz yaw.
 
arkadaşlar kullanım şartları ile çok bağlantılı, dizel arabayı biraz daha itinalı kullanmak gerekiyor.

ayrıca ben hiç yağ yakmıyorum diyen arkadaşlar için de önemli bilgileri içeren bir dökümanı alt satırlarda dikkatlerinize sunuyorum...

Yağ tüketiminin ölçülmesi
Genel açıklama
İçten yanmalı (patlamalı) motorda yağ tüketimi, yanma sürecinin sonucunda tüketilen yağ miktarıdır. Yağ tüketimi yağ karterinde, külbütör kapağında vs. oluşan yağ kaybı ile kesinlikle özdeş olarak değerlendirilmemelidir.
Motor yağının işlevi:
1.Birbirleri üzerinden kayan yüzeylerin bir yağ filmi ile birbirlerinden ayrılmasında, yani kuru sürtünmeyi önlemek için;2.Sürtünmeden dolayı oluşan ısıyı almak;3.Ve yanmadan dolayı oluşan artıkları taşımaktır.

Bu işlemler bir miktar yağ eksilmesine neden olur, yani yanmalı motorların modernleşmesi sonucunda motorların artık yağ yakmadığı şeklindeki inanç tamamen hatalıdır. Ancak, dış işletme etkenleri, sürüş şekli ve üretim toleransları yağ tüketimini belirli ölçülerde etkiler. Yağ seviyesinin yağ çubuğu üzerindeki "MIN" işaretinin altına inmemesine ve "MAX" işaretinin üstüne çıkmamasına dikkat edilmelidir.
Yağ tüketiminin teknik açıdan gerekli olması nedeniyle motorun hiç bir şekilde yağ tüketmediği belirlemesi yalnızca motor yağının incelmesi ile kısıtlıdır. Bilhassa soğuk motorda sık sık marşa basıldığı zaman ve motor soğuk iken çok kullanıldığı zaman (şehir içi trafiği) yağ karterindeki motor yağı içine çeşitli maddelerin ve yakıtın karışmasından dolayı yağ incelmiş olarak kullanılır ve yağ tüketimi olmuyor yanılgısını verir.
Bundan dolayı incelmiş olan yağ, kaydırma özelliğini kaybeder ve öngörülen yağ değişim periyodunda değiştirilmediği takdirde motora bir zarar verebilir. Yoğun şehir içi trafiği ve aracı sürekli düşük devirde kullanmak, yağın incelmesine sebep olmaktadır.
Yağ tüketimi ancak birkaç bin kilometrelik sürüşten sonra sabitleştiği için yağ tüketim ölçümleri yaklaşık 7500 km'lik bir mesafeden sonra gerçekçi sonuçlar vermeye başlar. Tüketim ölçümünden önce motorun sızıntı nedeniyle yağ kaybetmediğinden emin olunmalıdır.
Önermek, dikkat çekmek: Yağ çubuğu yalnızca kontrol işlevine sahiptir ve ölçüm amacıyla kullanılamaz. Yağ seviye kontrolünün yapılabilmesi için motorun kontrolden önce en az 5 dakika kapalı kalması gerekir. Motor yağı değişiminin ardından maksimum motor yağı dolum miktarı, yağ çubuğunda bulunan maksimum seviyeyle uyuşmuyorsa, bu sorunun temeli önemli yapım toleranslarında yatmaktadır.
Tüm geçerli motor yağı sarfiyatı ve yağ doldurma miktarları ile ilgili bilgiler kullanma kılavuzlarından (el kitabı) alınmalıdır.

teşekkürler hocam.bide bişey sorucam bizim kitapta diyorki: "aracı sabahları soğukta ısıstmak yerine derhal sürmeye başlayın.bu hem co2 emisyon...cartcurtu azaltacak hemde aracın dahah ekonomik yakıt yakmasını sağlayacak" acaba bu yüzdenmi yağ seviyem azaldı 400k0km de?bide acaba ne yağ koyuyolar hangi tip.ben dışardan alı servise eklettirsem olurmu?sanayide el değsin istemiyorum.kendimde eklemek istemiyorum.
 
Üstadım, soğuk motorda marşa basar basmaz yürümek pek iyi bir durum değildir.

nedenlerine gelince :

1 ) motor normal çalışma sıcaklığının dışındadir
2) motor yağı gerekli viskoziteye ulaşmamıştır. (sıcak ve soğuk motor yağının viskoziteleri farklıdır, hiç bir araç layıkıyla bir yağlama yapamaz
3) 1. maddeyle yine alakalı olarak soğuk motorda çok fazla gaz verirseniz yanmamış/ yanamamış (çünkü sıcaklık çok düşük) yakıttan ötürü Silindir tepe noktasında ve yanma odalarında kumlanma (dikkat: kurumlanma değil) sorunu yaşarsınız.

aslında daha bir çok madde var, fakat en can alıcı noktalar bunlar

bu yüzden benim nacizane uyguladığım yöntem. sabahları 2 dk rölanti, sonrasında 3-4 dakika sabit hızla ve 2000-2200 devirleri geçmeden sakin bir sürüş... hararet 80 'i geçene kadar gaz pedalına nazik davranırım.

Sizin sorunuza gelince, yağ tüketimi için 10,000 kmden önce konuşmak yanlış olur, her ne kadar üreticiler rodaj aşaması artık kalktı deselerde özellikle dizel arabalarda rodaj vardır, yakıtınız bu kmlere yaklaştıkça düşecektir, yağ tüketimleri dengelenecektir. şu an için sizin yapmanız gereken yağınızı tamamlatıp yolunuza devam etmektir. aracınızda hiç bir sıkıntı yoktur, yağınızı kendiniz tamamlayabilirsiniz, 0w-30 viskozitede ACEA B3(buradaki b harfi Dizel binek otomobili, 3 rakamı ise kaliteye göstermektedir) standardında tam sentetik motor yağı ihtiyacınız olan ve şu anda aracınızda fabrikasyon olan yağdır. (piyasada bence en iyi yağ Mobil1 , şiddetle tavsiye ederim) aslında paraya kıyıp şu kmlerde ilaveten bir de motor yağını değiştirirseniz sizin için çok yararlı olur. takdir sizindir..

teşekkürler hocam.bide bişey sorucam bizim kitapta diyorki: "aracı sabahları soğukta ısıstmak yerine derhal sürmeye başlayın.bu hem co2 emisyon...cartcurtu azaltacak hemde aracın dahah ekonomik yakıt yakmasını sağlayacak" acaba bu yüzdenmi yağ seviyem azaldı 400k0km de?bide acaba ne yağ koyuyolar hangi tip.ben dışardan alı servise eklettirsem olurmu?sanayide el değsin istemiyorum.kendimde eklemek istemiyorum.
 
arkadaşlar kullanım şartları ile çok bağlantılı, dizel arabayı biraz daha itinalı kullanmak gerekiyor.

ayrıca ben hiç yağ yakmıyorum diyen arkadaşlar için de önemli bilgileri içeren bir dökümanı alt satırlarda dikkatlerinize sunuyorum...

Yağ tüketiminin ölçülmesi
Genel açıklama
İçten yanmalı (patlamalı) motorda yağ tüketimi, yanma sürecinin sonucunda tüketilen yağ miktarıdır. Yağ tüketimi yağ karterinde, külbütör kapağında vs. oluşan yağ kaybı ile kesinlikle özdeş olarak değerlendirilmemelidir.
Motor yağının işlevi:
1.Birbirleri üzerinden kayan yüzeylerin bir yağ filmi ile birbirlerinden ayrılmasında, yani kuru sürtünmeyi önlemek için;2.Sürtünmeden dolayı oluşan ısıyı almak;3.Ve yanmadan dolayı oluşan artıkları taşımaktır.

Bu işlemler bir miktar yağ eksilmesine neden olur, yani yanmalı motorların modernleşmesi sonucunda motorların artık yağ yakmadığı şeklindeki inanç tamamen hatalıdır. Ancak, dış işletme etkenleri, sürüş şekli ve üretim toleransları yağ tüketimini belirli ölçülerde etkiler. Yağ seviyesinin yağ çubuğu üzerindeki "MIN" işaretinin altına inmemesine ve "MAX" işaretinin üstüne çıkmamasına dikkat edilmelidir.
Yağ tüketiminin teknik açıdan gerekli olması nedeniyle motorun hiç bir şekilde yağ tüketmediği belirlemesi yalnızca motor yağının incelmesi ile kısıtlıdır. Bilhassa soğuk motorda sık sık marşa basıldığı zaman ve motor soğuk iken çok kullanıldığı zaman (şehir içi trafiği) yağ karterindeki motor yağı içine çeşitli maddelerin ve yakıtın karışmasından dolayı yağ incelmiş olarak kullanılır ve yağ tüketimi olmuyor yanılgısını verir.
Bundan dolayı incelmiş olan yağ, kaydırma özelliğini kaybeder ve öngörülen yağ değişim periyodunda değiştirilmediği takdirde motora bir zarar verebilir. Yoğun şehir içi trafiği ve aracı sürekli düşük devirde kullanmak, yağın incelmesine sebep olmaktadır.
Yağ tüketimi ancak birkaç bin kilometrelik sürüşten sonra sabitleştiği için yağ tüketim ölçümleri yaklaşık 7500 km'lik bir mesafeden sonra gerçekçi sonuçlar vermeye başlar. Tüketim ölçümünden önce motorun sızıntı nedeniyle yağ kaybetmediğinden emin olunmalıdır.
Önermek, dikkat çekmek: Yağ çubuğu yalnızca kontrol işlevine sahiptir ve ölçüm amacıyla kullanılamaz. Yağ seviye kontrolünün yapılabilmesi için motorun kontrolden önce en az 5 dakika kapalı kalması gerekir. Motor yağı değişiminin ardından maksimum motor yağı dolum miktarı, yağ çubuğunda bulunan maksimum seviyeyle uyuşmuyorsa, bu sorunun temeli önemli yapım toleranslarında yatmaktadır.
Tüm geçerli motor yağı sarfiyatı ve yağ doldurma miktarları ile ilgili bilgiler kullanma kılavuzlarından (el kitabı) alınmalıdır.




hocam şimdi tam olarak anlatmak istediğin benim doğruyu söylemediğim midir? ben uzun bir süre 1.6 astra da kullandım. yağını sürekli ölçerdim şaşırtıcı derecede çok yağ yaktığını görmüştüm.
Sana şöyle açıklayim. Aracımın bagaj lambası yanmadığı için servise götürmüştüm. götürdüğümde yağa bakmalarını rica ettim. yağ olması gerektiği gibi ne zaman yağ ekledin dedi. bende hiç dedim. arabayı benden başkasıda kullanmıyo. Arabayı teslim alırken çok kısa süre içinde yağ değişimi ister dedi.
Benim arabamda hala daha yağ yüksek seviyede çıkıyor. aracımı %75 şehir içi kullandım. belkide daha fazla. Aramızda kalsın gaza yüklendiğim zamanlarda oldu. çok zanik kullanmadım yani. en son bugün kazadan sonra yine kontrol ettim. hatta yazdığın gibi motor kapandıktan 5dk önce olamaz ölçme zamanım. hatta tam 5dk bile diyebilirim. arabayı parkettim - okul bahçesine girdim tekrar geri dönüp aracın fotolarını çektim ve yağı kontrol ettim.
 
niye doğruyu söylemeyesin ? ben öyle bir şey demedim ki?


hocam şimdi tam olarak anlatmak istediğin benim doğruyu söylemediğim midir? ben uzun bir süre 1.6 astra da kullandım. yağını sürekli ölçerdim şaşırtıcı derecede çok yağ yaktığını görmüştüm.
Sana şöyle açıklayim. Aracımın bagaj lambası yanmadığı için servise götürmüştüm. götürdüğümde yağa bakmalarını rica ettim. yağ olması gerektiği gibi ne zaman yağ ekledin dedi. bende hiç dedim. arabayı benden başkasıda kullanmıyo. Arabayı teslim alırken çok kısa süre içinde yağ değişimi ister dedi.
Benim arabamda hala daha yağ yüksek seviyede çıkıyor. aracımı %75 şehir içi kullandım. belkide daha fazla. Aramızda kalsın gaza yüklendiğim zamanlarda oldu. çok zanik kullanmadım yani. en son bugün kazadan sonra yine kontrol ettim. hatta yazdığın gibi motor kapandıktan 5dk önce olamaz ölçme zamanım. hatta tam 5dk bile diyebilirim. arabayı parkettim - okul bahçesine girdim tekrar geri dönüp aracın fotolarını çektim ve yağı kontrol ettim.
 
Geri
Üst