- Katılım
- 15 Kas 2012
- Mesajlar
- 4,513
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 32
Birçok başlığın altında herkes iyi kötü görüşlerini belli ediyor ama netleştirilmiş bir durum yok.Benim de kafamda birçok soru işareti var.Arabayı güçlendiriyoruz ama bu motora ve can güvenliğine ne kadar zarar veriyor bunu netleştiremiyoruz.benim kafamda birçok soru işareti var.
1.Araçlar madem yazılımla güçlendirilebiliyor neden fabrikasyon olarak bu güçlendirme yapılmıyor?mesela 1.4T motorlar 140bg.opel bunları fabrikadan 175 bg çıkarsa eminim satış rekorları kırar.
2.Motorun ömrünü azaltmıyor mu?Neticede motor aksamı aracın kapasitesine göre parçalarla kuruyor.atıyorum 150 bglik arabaya 150bg e yetecek parçalar konuyor.Motor daha erken bitmez mi?
3.Chip işleminden sonra aracın piston,fren vs. gibi birçok aksamının değiştirilmesi gerekmiyor mu?Turbo araçların Turbosuna aşırı yükleme zarar vermez mi?
4.Ben olaya birazda Elektrik-Elektronikçi gözüyle bakıyorum da bazı işlemlerde aracın ECU suyla oynanarak yapılıyor.Yeni nesil araçlarda ESP ABS gibi 3 harfli güvenlik sistemleri ECU da depo edilir.ECUyla oynamak bu tip hayati sistemlerin çalışmasını riske atmaz mı?Mesela ESP nin çalışması gecikebilir ya da hiç çalışmayabilir.bu risk yok mu?Ya da CANBUS mekanizmasının çalışmasını riske atmıyor mu?
Benim merak ettiğim sorular yukarda.internette araştırınca %30-35 arası bir güçlendirmeden bahsediliyor ve bu da beni açıkcası korkutuyor.Eğer fabrika bir araçta oynama payı bırakmışsa bu max %10dur.yani benim özellikle opel araçları için görüşüm bu oynamaların max:115bg araba 125,140bg 155,180 bg de 200 95 bg dizellerde ise 105 bg olması görüşünde.bunlar bile bir risk taşıyor ama %35 lik bir oynamaya göre çok daha az risk taşıdığı ortada.
Bu konuyu benzinli-dizel tartışmaları gibi birbirimizi kıracak şekilde değil de birbirimizi bilgilendirecek şekilde tartışalım.herkes iyi kötü görüşlerini söylesin.özellikle forumumuzda Mehmet Bey gibi uzun yıllardır bu işin içinde olan bir uzmanın görüşlerini almak çok faydalı olacaktır.
1.Araçlar madem yazılımla güçlendirilebiliyor neden fabrikasyon olarak bu güçlendirme yapılmıyor?mesela 1.4T motorlar 140bg.opel bunları fabrikadan 175 bg çıkarsa eminim satış rekorları kırar.
2.Motorun ömrünü azaltmıyor mu?Neticede motor aksamı aracın kapasitesine göre parçalarla kuruyor.atıyorum 150 bglik arabaya 150bg e yetecek parçalar konuyor.Motor daha erken bitmez mi?
3.Chip işleminden sonra aracın piston,fren vs. gibi birçok aksamının değiştirilmesi gerekmiyor mu?Turbo araçların Turbosuna aşırı yükleme zarar vermez mi?
4.Ben olaya birazda Elektrik-Elektronikçi gözüyle bakıyorum da bazı işlemlerde aracın ECU suyla oynanarak yapılıyor.Yeni nesil araçlarda ESP ABS gibi 3 harfli güvenlik sistemleri ECU da depo edilir.ECUyla oynamak bu tip hayati sistemlerin çalışmasını riske atmaz mı?Mesela ESP nin çalışması gecikebilir ya da hiç çalışmayabilir.bu risk yok mu?Ya da CANBUS mekanizmasının çalışmasını riske atmıyor mu?
Benim merak ettiğim sorular yukarda.internette araştırınca %30-35 arası bir güçlendirmeden bahsediliyor ve bu da beni açıkcası korkutuyor.Eğer fabrika bir araçta oynama payı bırakmışsa bu max %10dur.yani benim özellikle opel araçları için görüşüm bu oynamaların max:115bg araba 125,140bg 155,180 bg de 200 95 bg dizellerde ise 105 bg olması görüşünde.bunlar bile bir risk taşıyor ama %35 lik bir oynamaya göre çok daha az risk taşıdığı ortada.
Bu konuyu benzinli-dizel tartışmaları gibi birbirimizi kıracak şekilde değil de birbirimizi bilgilendirecek şekilde tartışalım.herkes iyi kötü görüşlerini söylesin.özellikle forumumuzda Mehmet Bey gibi uzun yıllardır bu işin içinde olan bir uzmanın görüşlerini almak çok faydalı olacaktır.