Chevrolet Aveo LPG - Renault Symbol DCI Karşılaştırması

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Chevrolet Aveo LPG - Renault Symbol DCI Karşılaştırması

KURUŞ HESABI

Tutumlulukta dizelin en büyük rakibi, LPG uygulaması. Peki, motorinin yarı fiyatına satılması, LPG’nin dizeli alt etmesi için yeterli mi?

Son yıllarda herkesin gözü daha az yakıt tüketen otomobillerde. Üreticiler bu hedefi çevreci baskılar nedeniyle, tüketicilerse maddi baskılar nedeniyle kovalıyor. Sonuçta herkesin istediği aynı şey: daha az yakıt tüketen ve bu sayede hem daha temiz hem de kullanım maliyetleri daha düşük otomobiller. Fakat bu noktada bir istisna, kaideyi değiştirmeye çalışıyor. LPG, yani sıvı petrol gazıyla çalışmaya ayarlanmış benzinli motorlar, aslında daha yüksek tüketim değerlerine karşılık benzerlerinden daha temiz ve daha tutumlu olabiliyor. Temizliğin ardında, LPG’nin yüksek yanma verimi ve çok düşük kükürt seviyesi yatarken, tutumluluk devlet politikalarıyla ilgili. Çünkü LPG otomobiller dışında daha pek çok alanda kullanılıyor.

Chevrolet, LPG’nin bu üstünlüğü sayesinde ürün gamındaki dizel motor eksikliğinin götürülerinden kurtulmayı amaçlıyor. Bu yolda 3 yıl ve 100 bin km garantili LPG donanımı, Aveo’da 1900 YTL’ye sunuluyor. Fakat sadece daha ucuz yakıt, sınıf liderini altetmek için yeterli değil. Küçük sınıf sedanların satış şampiyonu yıllardır Renault Symbol. Ama Symbol’ün bu başarısının tek nedeninin tutumlu motoru olmadığının altı çizilmeli. Sınıf müşterisinin en büyük beklentisi olan bagaj konusunda Symbol, 510 litrelik hacimle kendisinden çok daha büyük otomobillere nazire yapabiliyor. Aveo’nun büyük kargo alanı beklentilerine cevabı ise 400 litrelik hacim oluyor ki, LPG tankı nedeniyle acil durum lastiğinin bagajda kapladığı alan bu hesaba dahil değil. Bagaj konusunda geride kalsa da, Aveo’nun yaşlı rakibine oranla çok daha dinamik göründüğü bir gerçek. Bu hisler, yeni kıtanın zevklerini küçük sınıf sedan pazarına getiren dış tasarım kadar iç mekanda da geçerli. Symbol’ün iç mekanı makyaj sonrasında iyileştirilmiş olsa da, pazarda daha yeni sayılabilecek rakibi karşısında pek şansı yok. Söz konusu olan genişlik olduğundaysa, ikilinin 5 kişi için çok geniş olmasa da rahatsızlık vermeyecek alan sunduğu görülüyor.


Peki, asıl konu olan motorlar ve daha da önemlisi tüketimde durum nasıl?
Öncelikle Aveo’da kullanılan ve 1,4 litrelik hacimden 94 HP gibi iyi bir değer çıkartabilen motor, 130 Nm’lik torkuyla can sıkabiliyor. LPG eklentileri olmadan bile 1110 kg boş ağırlığa sahip Aveo, alt devirlerde cansız motoruyla sürücüsünden, belirsiz yollara ve güç isteyen kemikli yapıya sahip şanzımanla barışık olmasını bekliyor. Her silindir için ayrı enjektöre sahip sıralı LPG sistemi, kokpitin sol yanındaki küçük bir düğmeyle devreye sokuluyor ve sistemin elektronik beyni motorun ilk çalıştırılmasında otomatik olarak benzinin kullanılmasını sağlıyor. Bu sistemin bir getirisiyse, eski sistemlerin ani güç patlamalarından eser olmaması. Güç, tıpkı benzinin yakılması sırasında olduğu gibi dengeli ve rahatsız etmeyecek şekilde üretiliyor. Tabii, bu sistemlerin enjeksiyon zamanlamasının motorun kendi enjeksiyon zamanlaması kadar mükemmel olmadığı da, gaz pedalı tepkilerinin gecikmeli olmasıyla kısa sürede anlaşılıyor. Symbol içinse durum çok farklı. Teste, sunulan iki dizel motordan 80 HP’lik güçlü olan versiyon katıldı ve bu motor ürettiği 185 Nm tork ile 945 kg boş ağırlığa sahip Symbol’ü kesinlikle zorlanmadan hızlandırıyor.

Fakat iş tüketim değerlerine geldiğinde bunların hiçbir önemi kalmıyor. Bu noktada, dergimizin kriterlerinin biraz dışına çıkmamız gerekli. Çünkü LPG’nin getirisi litre/100 km yerine YTL/km’lik ölçü birimiyle ortaya çıkıyor. Ölçümler, Aveo’da kullanılan eski nesil Opel motorunun hiç de tutumlu olmadığını kanıtladı. Benzinle yapılan ölçümlerde 7,8 litreyle benzerlerinden yarım litre fazla tüketen 1,4 litrelik motor, LPG kullanırken iyice savurganlaştı ve tüketim değerini 9,1 litrelik anormal bir değere ulaştırdı. Aynı parkurda Renault Symbol, modern common rail teknolojisinin ve yüksek torkunun getirisiyle 4,7 litre motorinle yetinmeyi bildi. Tam bu noktada, yakıtların birim fiyatları devreye giriyor. Aveo’nun kullandığı benzinin litresi 2,86 YTL, otogazın litresiyse 1,52 YTL. Symbol’ün kullandığı düşük kükürtlü Euro dizelin fiyatıysa 2,46 YTL. Yani motorin, LPG’den 1,6 kat daha pahalı. Bu verilerle işi kuruş hesabına döktüğümüzdeyse durum biraz değişiyor. Benzinli olarak kullanıldığında km başına 22,3 Ykr harcayan Aveo, LPG ile kullanıldığındaysa km başına maliyetini bir anda 13,8 Ykr’ye düşürüyor. Fakat Symbol’ün başarılı dizel motorunun tutumluluk potansiyeli hala daha fazla. Gelişmiş teknoloji sayesinde her km’de 11,5 Ykr harcamak mümkün. Bütün bu hesapların ilginç bir dönüm noktası var. Aveo, 1,4 litrelik motorla ve LPG sistemiyle 24 bin 563 YTL’ye satılırken, Symbol’ün performans fakiri 65 HP’lik güce sahip zayıf dizel motorla bile satış fiyatı 26 bin 590 YTL’den başlıyor.Bu normalde Aveo'nun dengi bir araç değil aslında Aveo'nun dengi Symbol'ün 80 hp lik versiyonu ama sırf sıfır satış fiyatı bile rekabette çok çok geri kalmasına neden olduğu için bu modeli tercih ettik.. Daha yüksek torku sayesinde testteki yüksek tutumluğu ve yeterli performansı sunmayı başaran 80 HP’lik dizel motorsa, gerçekten zayıf donanımlı bir halde 30 bin 740 YTL’den başlayan satış fiyatına sahip. İki otomobilin arasındaki 6 bin YTL’lik fiyat farkını, km başına 2,3 Ykr’lik tüketim farkıyla kapatmak içinse 260 bin km’den fazla yol yapmak gerekli. Yani dünyanın çevresinde atılacak 4,5 tur, Symbol’ün yüksek satış fiyatını haklı çıkartabilir!.


Yazı: Yalın Gülmez


Alıntıdır..
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
ya benım anlamadıgım tamam dıosunuz yok 260 bın km yol yapcakta fleanda ıyıde dızel aracı satarkende daha pahalıya gıdıyor aveo yu koy 2. ele bıde clıo yu koy 2. ele bakalım ne olcak bnce o aradakı fark olayı sacma su anda bna gore en guzelı dızel... dızelde bastrsanızda cok yakmıyor lpg de bı basın aracla bakalım o 12 13 kuruslar kalıyormu acaba...
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu bir otomobil dergisinin editörünün yaptığı testin sonucu benim değil.
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Ekonomide LPG dizel geçmiş olabilir, zaten testin de asıl amacı ekonomik olanı bulmak. Evet LPG daha ekonomik, km başına daha az para harcatır, çevreye daha duyarlı, ama bir de LPG li 1.4 arabayı kullanırken çektiğiniz çile var ki, işte o paha biçilemez :) Kendimden biliyorum :D
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
burda zaten arabalar araç sadece burdaki amaç iki birbirine eş değer aracın lpg ile mazotlu arasındaki ekonomi tüketim farkı..
 
Üst