- Katılım
- 18 Şub 2014
- Mesajlar
- 1,906
- Tepkime puanı
- 1,024
- Puanları
- 113
Uzun zamandır açmayı düşündüğüm bir konuydu ancak yeterli boş vaktim olamamasından dolayı açamadım kısmet bugüneymiş 
Alış hikayemize değinecek olursam, Şubat ayının sonunda araç arayış telaşemiz başladı.. http://www.opelim.net/forums/laf-lafi-aciyor/114628-20000-lira-butce-ile-araba-almak.html konusunu açtık, sizlerden bilgi alarak Clio Symbol'ün yeterli olacağına karar verdik.. Mart ayının ortasından itibaren araba pazarlarına giderek arabalara baktık.. 10 Nisan Pazar günü tam pazardan gidecekken gözüme parlayan bu aracı gördüm
Hemen yanına gittik.. Sahibi orada yoktu, bekledik geldi.. İçi dışı pırıl pırıldı.. Araç başında pazarlığımızı yaptık sonrasında ekspertize götürdük.. Denildiği gibi çıktı ve ertesi güne satış için sözleştik..
Öncelikle aracımız 2004 model 1.4 8valf 75 hp'lik K7J motorlu Renault Clio Symbol II.. Aracımız Authentique donanımlı.. ABS ve klima yok.. Şu aylarda en çok klimanın yokluğunu hissediyorum.. Aldığımda araç 137 bindeydi.. Trigeri yeni değişmişti ama baskı balatası bitikti.. Aldığımız hafta ilk işimiz baskı balatayı değiştirmek oldu (Valeo).. Aynı gün aracımın yedek anahtarı bulunmadığından kumandalı anahtar yaptırdım ve arabaya tanıtarak o günkü işlemi sonlandırdık..




Daha sonrasında 2,5 ay sorunsuz bindik.. Muayenesi gelmişti.. Muayene öncesinde egzoz emisyon pulumuzu aldık motorumuzda azda olsa yağ vardı ve muayenede sorun yaşamamak için motorun alt kısmını yıkattık.. Fakat bir sorunumuz vardı.. Ön frenlerde sapmadan dolayı muayeneden kaldık.. Hemen disklerimizi değiştirdik (TRW), ve fren testine girdik, sorunsuz denildi.. Aynı güne muayene randevusu buldum ve hemen randevuyu internet üzerinden aldım.. Muayeneye girdik far ayarları harici hafif kusurla geçtik..
Egzoz emisyondayken:
Motor altı yıkama:
Disk değişimi:
Bu hafta ise araç Lpg-benzin ayırt etmeksizin düşük ve yüksek devirlerde teklemeye başladı.. Benzinde daha az yapıyordu ama Lpg'de tak tuk vurma sesleri ile birlikte tekliyordu.. Dün ustama götürerek durumu anlattım. Volan üzerinde bir parçayı değiştirdi ancak sorun devam etti.. Sonrasında bobinimiz oksitlendiğinden dolayı temizlettirdik, buji kabloları yenilendi sonrasında araç düzeldi.. Son günlerde pek bir homurtulu çalışan aracımı ustamın egzozcusuna çektik.. Tahmin ettiğim gibi oldu, son susturucu hem içten hemde dıştan çürüyerek delinmiş.. Üzerindeki orjinal Renault egzozu değiştirdik, aracın sesi düzeldi..
Eski egzozumuz:


Yeni egzozumuz:
Bugün aracım ustada kaldı akşama teslim alacağım.. İnşallah bunların üstüne birdaha sorun çıkarmaz..
Aracımın genel özelliklerine gelecek olursam;
Yakıt tüketimi çok çok ideal, frenler ABS olmamasına rağmen güzel (Astra'ya göre kötü tabiikide
), kasetçalar (2 hoparlör), tek hava yastığı, yarı deri koltuk döşemeleri, bol ve ucuz parça, kolay yapılabilen işçilik ve araba tamamen mekanik..
Maşallahlarınızı esirgemeyin..

Alış hikayemize değinecek olursam, Şubat ayının sonunda araç arayış telaşemiz başladı.. http://www.opelim.net/forums/laf-lafi-aciyor/114628-20000-lira-butce-ile-araba-almak.html konusunu açtık, sizlerden bilgi alarak Clio Symbol'ün yeterli olacağına karar verdik.. Mart ayının ortasından itibaren araba pazarlarına giderek arabalara baktık.. 10 Nisan Pazar günü tam pazardan gidecekken gözüme parlayan bu aracı gördüm

Öncelikle aracımız 2004 model 1.4 8valf 75 hp'lik K7J motorlu Renault Clio Symbol II.. Aracımız Authentique donanımlı.. ABS ve klima yok.. Şu aylarda en çok klimanın yokluğunu hissediyorum.. Aldığımda araç 137 bindeydi.. Trigeri yeni değişmişti ama baskı balatası bitikti.. Aldığımız hafta ilk işimiz baskı balatayı değiştirmek oldu (Valeo).. Aynı gün aracımın yedek anahtarı bulunmadığından kumandalı anahtar yaptırdım ve arabaya tanıtarak o günkü işlemi sonlandırdık..




Daha sonrasında 2,5 ay sorunsuz bindik.. Muayenesi gelmişti.. Muayene öncesinde egzoz emisyon pulumuzu aldık motorumuzda azda olsa yağ vardı ve muayenede sorun yaşamamak için motorun alt kısmını yıkattık.. Fakat bir sorunumuz vardı.. Ön frenlerde sapmadan dolayı muayeneden kaldık.. Hemen disklerimizi değiştirdik (TRW), ve fren testine girdik, sorunsuz denildi.. Aynı güne muayene randevusu buldum ve hemen randevuyu internet üzerinden aldım.. Muayeneye girdik far ayarları harici hafif kusurla geçtik..
Egzoz emisyondayken:

Motor altı yıkama:

Disk değişimi:

Bu hafta ise araç Lpg-benzin ayırt etmeksizin düşük ve yüksek devirlerde teklemeye başladı.. Benzinde daha az yapıyordu ama Lpg'de tak tuk vurma sesleri ile birlikte tekliyordu.. Dün ustama götürerek durumu anlattım. Volan üzerinde bir parçayı değiştirdi ancak sorun devam etti.. Sonrasında bobinimiz oksitlendiğinden dolayı temizlettirdik, buji kabloları yenilendi sonrasında araç düzeldi.. Son günlerde pek bir homurtulu çalışan aracımı ustamın egzozcusuna çektik.. Tahmin ettiğim gibi oldu, son susturucu hem içten hemde dıştan çürüyerek delinmiş.. Üzerindeki orjinal Renault egzozu değiştirdik, aracın sesi düzeldi..
Eski egzozumuz:


Yeni egzozumuz:

Bugün aracım ustada kaldı akşama teslim alacağım.. İnşallah bunların üstüne birdaha sorun çıkarmaz..

Aracımın genel özelliklerine gelecek olursam;
Yakıt tüketimi çok çok ideal, frenler ABS olmamasına rağmen güzel (Astra'ya göre kötü tabiikide

Maşallahlarınızı esirgemeyin..

Son düzenleme: