2010 model 1.6 115 hp Zafira'ya 2015'te 71000'de Lpg taktırmıştık. Araç 2018'de 120.000 kilometreden itibaren arada sırada sabahları geç çalışmaya(marşı 3 veya 4. denemede almaya) ve nadiren(2 ya da 3 defa yaptı) yolda giderken motorda isteksizlikle beraber anormal ses gelip stop etti(yeniden çalıştırınca normal çalışıyordu). Bu süreçte yakıt pompası,lpg regülatörü gibi parçaları değiştirdik. En sonunda şikayetler artınca 2018 Aralık'ta 128.000 kilometrede iken çelik sübap taktırdık. Dediğim durumlar sizde yoksa ustanızın dediği gibi motoru açtırmanızı tavsiye etmem. Zaten belirgin bir şekilde hissediliyor. Ayrıca çelik sübaptan önce uzun yolda 9.5 litrenin altını zor gören tüketim çok rahat bir şekilde 7.5 -8 litreleri görmeye başladı. Tabii bu durum doğrudan çelik sübaptan kaynaklı bir durum değil, sübaplar LPG'den kaynaklı yanmış olduğu için daha fazla yakıt tüketiyormuş. Çelik sübap taktırınca normal değerine geri indi. Ayrıca çelik sübap yapısal olarak LPG'ye daha dayanıklı olduğu için orijinal sübaplar(bizdeki orijinal sübaplar çelik değildi) yandıktan sonra takılıyor. Çelik sübap taktırdıktan sonra 2023 Mart'a kadar 166.500 kilometreye kadar sorunsuz bir şekilde kullandık. Bazıları çelik sübapında LPG'li kullanımda eninde sonunda sorun çıkaracağını söylüyor( verilen değerler normal sübapa göre en az 2-3 kat fazla tabii kilometre olarak). Bu konuda tam olarak yorum yapamayacağım fakat bana kalırsa fabrikasyon olarak LPG'ye uygun tasarlanmamış bir motora( Honda Civic'te olduğu gibi) LPG taktırmayıp orijinal benzinli olarak en iyisi. Tabii tasarruftan dolayı tercih ediliyor orası ayrı konu. Neyse, uzun lafın kısası, dediğim şikayetler sizde oluşmadığı sürece aracınızın halihazirda çelik olan sübapları değiştirmenizi tavsiye etmem( normal sübaplar 50.000 kilometre dayandı bizde, çelik sübapa ise en az 150-200 bin gider diyorlar).