cdti devir ikilemi??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bimmer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bimmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
2,656
Tepkime puanı
0
Puanları
36
Yaş
38
arkadaslar her zaman devirli kullanmanin araca daha fazla yakit sarfiyati yaptirdigini soyluyorlar. yuksek viteste dusuk devirde aracin minimum sarfiyatta gittigini soylerler.ozellikle bizim 1.3 cdtilar icin etrafimdakiler 6.vites 100km hiz en ideali diyorlardi.
gecen kendimce bi test yaptim.90/100km arasi 6.viteste 2000devir in altina oluyor anlik tuketime bakinca 5.5/5.8 arasi gosteriyor. vitesi 5 e dusurdum devir 2000in uzerine cikti 2250 filan ve sarfiyat anlik tuketimde 4.6/5.0 a dustu.
yani 2000devrin ustunde arac daha az yakiyor dolayisi ile 6.viteste 120nin altinda daha fazla yakiyor.

o zaman sorum su: cdti icin en uygun devir ve vites nedir??:help:
 
aynı soruyu ben de defalarca bu forumda sordum ama cevap gelmedi
senin deneyiminin aynısını ben de yaşadım
şu sonuca vardım
uzun bir duz yol ve ya yokuş aşagı degilse 90km yi 5. viteste gitmek daha ekonomik cun ki arac 2000 devir civarı oluyor ki bu noktada hem turbo yarar saglıyor hem de sbt hız oldugu için yoldaki egim degişimlerine arac bogulmadan tepki verebiliyor sollamalarda ki ani kuvvete de cabuk erişiyorsun 120km de 6.vites tabi ki ama ara hızlarda gitmeni tavsiye etmem yani 105 km ile 5.vites yapma ama 6. vites de yapma o aradaki hızları sadece ivmelenme esnasında kullan
sakin surus için ibre 96 km civarı dursun elektronik olcum de bu 90-92 km gibi gorunuyor bilgisayar da devir de 2000 civarı olsun 1750 - 2000 arasında arac gene tepkisiz kalıyor dedigin gibi bir titreme ve zorlanma yasıyor tabii bu da hem kurum baglamasını hem de yakıt tuketimini arttırır gibi geliyor bana işte benim surus oranlarım
1.vites 2200 e kadar duzluk 3000 e kadar yokuş yukarı
2.vites 2400-2600 e kadar genel de 50 km de degiştiririm
3. vites de arac cok atik hızlanmayı iyi kullanmak lazım 70-80 km arasına kadar basıyorum oyle değiştiriyorum
4. vites biraz hantal kalıyor 80-100 arası hızlanmada kullanırım sadece ama sbt 60 km yi de rahat kaldırıyor esasında hızlanma vitesi gibi tasarlanmış ancak 3.vites kadar atik degil
5.vites icin en ideali 96km gibi duruyor
6. vites icin sadece 120-130 derim hız sınırı yoksa 120 ile gitmek en ekonomik ve de zaman tasarrufu
yokus yukarı kesınlıle 3000-32000den asagı vites değiştirme arac cok boguluyor cun ki geri donus devri 2000 altı oldumu araca cok sovuyosun hantal diye
benim ortalama tuketimim 4.5 gibi
cok seri arac kullanırım vites degiştirdigimi goremen bile bu arac icin de seri olmak lazım kazandıgın devri kaybettirip de 2000 altına dustun mu aracı sırtında tasıyor muş gibi hissediyorsun
umarım yardımcı olmuştur...
 
dediklerinize jkatılıyorum. Bende yakıt tasarrufu yapacağım diye 6. vites 99km/h gibi seyrettiğim zaman daha çok yakıyor araç. Ama 2000-2200 devirleri arası çok iyi yakıyor.
 
cdti da en uygun devir bence torkun en yüksek olduğu devirdir buda turbonun devreye girdiği devir ile 2500 devir arası. ben 1800 - 2500 arasında kullanıyorum. turboyu devreden çıkarmıyorum hiç
 
Max. tork hangi devirde üretilmeye başlanıyorsa en ekonomik devir o dur..
 
aynı soruyu ben de defalarca bu forumda sordum ama cevap gelmedi
senin deneyiminin aynısını ben de yaşadım
şu sonuca vardım
uzun bir duz yol ve ya yokuş aşagı degilse 90km yi 5. viteste gitmek daha ekonomik cun ki arac 2000 devir civarı oluyor ki bu noktada hem turbo yarar saglıyor hem de sbt hız oldugu için yoldaki egim degişimlerine arac bogulmadan tepki verebiliyor sollamalarda ki ani kuvvete de cabuk erişiyorsun 120km de 6.vites tabi ki ama ara hızlarda gitmeni tavsiye etmem yani 105 km ile 5.vites yapma ama 6. vites de yapma o aradaki hızları sadece ivmelenme esnasında kullan
sakin surus için ibre 96 km civarı dursun elektronik olcum de bu 90-92 km gibi gorunuyor bilgisayar da devir de 2000 civarı olsun 1750 - 2000 arasında arac gene tepkisiz kalıyor dedigin gibi bir titreme ve zorlanma yasıyor tabii bu da hem kurum baglamasını hem de yakıt tuketimini arttırır gibi geliyor bana işte benim surus oranlarım
1.vites 2200 e kadar duzluk 3000 e kadar yokuş yukarı
2.vites 2400-2600 e kadar genel de 50 km de degiştiririm
3. vites de arac cok atik hızlanmayı iyi kullanmak lazım 70-80 km arasına kadar basıyorum oyle değiştiriyorum
4. vites biraz hantal kalıyor 80-100 arası hızlanmada kullanırım sadece ama sbt 60 km yi de rahat kaldırıyor esasında hızlanma vitesi gibi tasarlanmış ancak 3.vites kadar atik degil
5.vites icin en ideali 96km gibi duruyor
6. vites icin sadece 120-130 derim hız sınırı yoksa 120 ile gitmek en ekonomik ve de zaman tasarrufu
yokus yukarı kesınlıle 3000-32000den asagı vites değiştirme arac cok boguluyor cun ki geri donus devri 2000 altı oldumu araca cok sovuyosun hantal diye
benim ortalama tuketimim 4.5 gibi
cok seri arac kullanırım vites degiştirdigimi goremen bile bu arac icin de seri olmak lazım kazandıgın devri kaybettirip de 2000 altına dustun mu aracı sırtında tasıyor muş gibi hissediyorsun
umarım yardımcı olmuştur...

soylediklerine aynen katiliyorum dostum....bilgiler icin saol:good:
 
Geri
Üst