cdti 1500 devirlerde kullanmak sorun olurmu

aracınızı turbonun devreye girdiği (1750 sonrası) aralıkta kullanmazsanız mazottan bir traktörün aldığı verimi alırsınız,performans düşer,çok yakar aracınız.
 
herkesin yazılarını dikkatlice okudum ve çok arkadaşın devirli kullanılması yönünde fikir beyan ettiğine şahit oluyorum. açıkçası ben devirsiz kullanılmasının motora bir zarar verdiğini kesinlikle düşünmüyorum. lakin kendi arabam 1.3 cdti easytronic astra ve çalıştığım kurumun bana tahsis ettiği araç 1.6 tdi dsg şansıman jetta. her iki araçta turbo devreye girmeden olabildiğince düşük devir ve yüksek vitesde gidiyor. jetta 70km'de 7. vitesde, astra 75km 'de 6 vitesde gidiyor ve devir 1500 rpm civarında. yani turbo devri başlamadan. acaba diyorum koskoca OPEL ve VOLKSWAGEN şansımanı turbo başlangıç seviyesine ayarlıyamıyor mu? devirsiz gitmek zarar veriyorsa niye otomatik şanzımanlarını turbo seviyesine göre ayarlamıyor.
 
turbo açmayınca neden fazla yaksın onu anlamış değilim yol bilgisayarı olan arkadaşlar denesinler bakalım vitesleri 2000 devirin altında değiştirdikleri zaman anlık tüketim değerleri ne oluyor ? yolun durumuna göre ne kadar büyük viteste ve düşük devirde kullanırsak aracın yakıtı o kadar düşüyor. 2500 devirde gidildiği zaman corsa'da anlık tüketim 7-10 lt arası olurken 1500 devir civarında 3-5 lt civarında oluyor;)
 
araç çok düşük devirde yada çok yüksek devirlerde kullanıldığı zaman fazla yakar benim bildiğim. 6.vites cdti astraların en ekonomik gittiği devir 6.vites 2000 devirdir.isteyen yakıt ekonomisi için aracını turbonun açılmadığı 1700 devirden aşağı kullansın,ama o zaman turbo gibi bir teknolojiye neden ihtiyaç var.Sökün atın,1500 devirde 80 ile seyredin:D
 
düz bir yolda stabil bi şekilde giderseniz düşük devirlerde gitmek mantıklı. şehiriçinde bu stabilliği yakalamak zor olduğundan şehirler arası örnek vermek istiyorum; 6. vites 90km/s hızda sabitledim, ortalama 4.4 lt /100km. 120 civarlarında gittiğimde daha çok yakıyor çünkü devir daha fazla
 
turbonun hortumu çıkarıp öyle dene istersen ne kadar yakıyor.uygun devir 2500 bence.
 
iyide turbo her devirde devrede ki zaten. turboyu çıkarırsan zaten gitmez. en etkin olduğu devirler başka az etkin olduğu devirler başka
 
Turbo açma kapama diye bişey yok. Turbo her zaman devrededir. Sadece turbo basıncı düşüktür .Turbo basıncı gaz pedalıyla doğru orantılıdır. Değişken geometrili ... 1500 devirde de gazı köklersen turbo basıncı maximuma çıkar . 3000de de gazı bırakırsan minumuma düşer.

Yani düz bir yol için 1500 devirdeki tork aracı rahat hareket ettirmeye yetiyorsa kullanılır vede en az yakılmış olunur ama o devirde karşına hafif bir eğim gelse araç zorlanır burdada fazla gaza basıp devrin düşmesini engellersen gene fazla yakmış olursun.Doğrusu vites küçültüp devam etmektir. Ancak düz bir yol içinde 1500 devir kullanılabilir, 2500 devire çıkmanın hiç bir mantığı yoktur. Ancak hızlanmak istediğinizde vitesi küçültmek yeterlidir.
 
Geri
Üst