- Katılım
- 24 Nis 2008
- Mesajlar
- 4,327
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
CITROEN C5’in motor seçenekleri arasına otomatik şanzımanlı biri dizel iki motor eklendi.

Kendi segmentinde en başarılı modellerden biri olarak görülen CITROËN C5’in ön farlarının hemen altına yerleştirilen LED gündüz sürüş farları araca özgün bir form kazandırırken teknik açıdan da dikkat çeken iki önemli yenilik var. İlki; MCP (otomatikleştirilmiş 6 ileri şanzıman) ve partikül filtreli HDi 110 dizel motorla ikinci nesil Stop & Start sistemi donanımlı e-HDi micro-hybrid teknolojisi. Bu teknoloji sayesinde sürüş konforuna ek olarak daha düşük yakıt tüketimi (4,6 l/100 km), kirletici gaz ve CO2 emisyonlarında ciddi oranda azalma (120g/km) sağlandı. İkinci yenilik ise; 6 ileri tam otomatik şanzımana sahip 156 Hp benzinli turbo motor
e-HDi: OLAĞANÜSTÜ VERİM İÇİN MİKRO-HİBRİD TEKNOLOJİSİ
CITROËN C5; tüketicileri serideki birçok modelde kullanılacak olan yeni e-HDi mikro-hibrid teknolojisiyle tanıştırıyor. Bu teknoloji ilk etapta; partikül filtreli HDi 110 dizel motor, direksiyon altından elektronik olarak kumanda edilen MCP (otomatikleştirilmiş 6 ileri şanzıman) ve düşük yuvarlanma dirençli lastiklerle birlikte kullanılıyor.
Micro-hybrid sisteminde ikinci nesil Stop&Start fonksiyonu bulunuyor. Bu fonksiyon için araca yüksek performanslı bir alternatörlü marş motoru, diğer bir deyişle çift fonksiyonlu alternatör yerleştirildi. İlk nesle göre %70 oranında artırılan güç 2,2 kW değerine yükseltildi ve elektronik güç ünitesi eklendi. MCP şanzımanına sahip bu sistemin bir dizel motorla birlikte kullanımı binek otomobiller dünyasında bir ilki teşkil ediyor.
Tüm bu donanımlarla CITROËN C5 e-HDi yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu alanlarında ciddi oranda düşük değerlere ulaşıyor. Şehir içi/otoyol karma kullanımda yakıt tüketimi 4,6 l/100 km dolayındayken aynı kullanım şartlarında CO2 emisyonu 120 g/km seviyesinde. Şehir içinde yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunda %15'e varan oranda tasarruf sağlanabiliyor.
C5 SERİSİNDE İLK KEZ BENZİNLİ BİR MOTOR: 1.6 THP 156 HP
CITROËN C5 serisine 1.6 e-HDi MCP seçeneğinin yanı sıra ilk kez 1.6 THP 156 HP benzinli motor seçeneği de ekleniyor. Performansı ile dikkat çeken turbo beslemeli bu motor 0-100 km/s’te 9.8 sn olan hızlanma süresi ile sürücüsüne spor bir otomobilin yaşattığı sürüş keyfini yaşatıyor. 6 ileri otomatik şanzımanla sunulan araç 100km’de ortalama 7.3 l’lik yakıt tüketimi ile de oldukça tutumlu.
Aralık sonunda CITROËN bayilerinde yerini alacak olan yenilenen C5; Confort, Dynamique ve Exclusive olmak üzere 3 farklı donanım seçeneği ve 1.6 THP 156 HP BVA ve 1.6 e-HDi MCP motor seçeneklerine ek olarak 1.6 HDi M/T, 2.0 HDi 163 HP BVA motor seçenekleri ile satışa sunuluyor. Citroën’in e-HDi teknolojisine sahip ilk otomobili olan C5 1.6 e-HDi MCP 59.200 TL’den başlayan fiyatlarla tüketiciyle buluşacak.

Kendi segmentinde en başarılı modellerden biri olarak görülen CITROËN C5’in ön farlarının hemen altına yerleştirilen LED gündüz sürüş farları araca özgün bir form kazandırırken teknik açıdan da dikkat çeken iki önemli yenilik var. İlki; MCP (otomatikleştirilmiş 6 ileri şanzıman) ve partikül filtreli HDi 110 dizel motorla ikinci nesil Stop & Start sistemi donanımlı e-HDi micro-hybrid teknolojisi. Bu teknoloji sayesinde sürüş konforuna ek olarak daha düşük yakıt tüketimi (4,6 l/100 km), kirletici gaz ve CO2 emisyonlarında ciddi oranda azalma (120g/km) sağlandı. İkinci yenilik ise; 6 ileri tam otomatik şanzımana sahip 156 Hp benzinli turbo motor
e-HDi: OLAĞANÜSTÜ VERİM İÇİN MİKRO-HİBRİD TEKNOLOJİSİ
CITROËN C5; tüketicileri serideki birçok modelde kullanılacak olan yeni e-HDi mikro-hibrid teknolojisiyle tanıştırıyor. Bu teknoloji ilk etapta; partikül filtreli HDi 110 dizel motor, direksiyon altından elektronik olarak kumanda edilen MCP (otomatikleştirilmiş 6 ileri şanzıman) ve düşük yuvarlanma dirençli lastiklerle birlikte kullanılıyor.
Micro-hybrid sisteminde ikinci nesil Stop&Start fonksiyonu bulunuyor. Bu fonksiyon için araca yüksek performanslı bir alternatörlü marş motoru, diğer bir deyişle çift fonksiyonlu alternatör yerleştirildi. İlk nesle göre %70 oranında artırılan güç 2,2 kW değerine yükseltildi ve elektronik güç ünitesi eklendi. MCP şanzımanına sahip bu sistemin bir dizel motorla birlikte kullanımı binek otomobiller dünyasında bir ilki teşkil ediyor.
Tüm bu donanımlarla CITROËN C5 e-HDi yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu alanlarında ciddi oranda düşük değerlere ulaşıyor. Şehir içi/otoyol karma kullanımda yakıt tüketimi 4,6 l/100 km dolayındayken aynı kullanım şartlarında CO2 emisyonu 120 g/km seviyesinde. Şehir içinde yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunda %15'e varan oranda tasarruf sağlanabiliyor.
C5 SERİSİNDE İLK KEZ BENZİNLİ BİR MOTOR: 1.6 THP 156 HP
CITROËN C5 serisine 1.6 e-HDi MCP seçeneğinin yanı sıra ilk kez 1.6 THP 156 HP benzinli motor seçeneği de ekleniyor. Performansı ile dikkat çeken turbo beslemeli bu motor 0-100 km/s’te 9.8 sn olan hızlanma süresi ile sürücüsüne spor bir otomobilin yaşattığı sürüş keyfini yaşatıyor. 6 ileri otomatik şanzımanla sunulan araç 100km’de ortalama 7.3 l’lik yakıt tüketimi ile de oldukça tutumlu.
Aralık sonunda CITROËN bayilerinde yerini alacak olan yenilenen C5; Confort, Dynamique ve Exclusive olmak üzere 3 farklı donanım seçeneği ve 1.6 THP 156 HP BVA ve 1.6 e-HDi MCP motor seçeneklerine ek olarak 1.6 HDi M/T, 2.0 HDi 163 HP BVA motor seçenekleri ile satışa sunuluyor. Citroën’in e-HDi teknolojisine sahip ilk otomobili olan C5 1.6 e-HDi MCP 59.200 TL’den başlayan fiyatlarla tüketiciyle buluşacak.