bakım gerektirmeyen akü?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan daukan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

daukan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 May 2009
Mesajlar
194
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
arkadaşlar benim araca geçen sene mutlu nun silver dedikleri bakım gerektirmeyen akülerinden taktırdım. bugün şeytan dürttü malum sıcaklarda var akünün suyunu kontrol edeyim dedim.
kapağını açtım (bakım gerekmese kapak sabit olur düşüncesiyle) gözleri kontrol ettim bir gözde su plakaların aktındaydı diğerleride biraz azalmıştı. saf su (klimadan temin ettim:) ) ilave ettim. sonrasında akünün gösterge ışığı yeşilken siyah oldu.
gerçi akü şuan gayet iyi basıyo biraz kullanırsam tekrar yeşil olur diye düşünüyorum.
acaba doğrumu yaptım sizce.
saygılar...
 
Bakımsız aküde kapaklar buharlaşmaya karşı mühürlü olur. Açılmaz.
bakımsız aküde akü üzerinde hücre kapakları olmaz.
Sende varsa bakımsız akü değildir tahminimce, akünün üzerini bi oku.
asit seviyesi plakanın altına düşmüşse iyi etmişsin saf su buma yöntemide güzel.
 
bakim gerektirmeyen akude su kapaklarida olmuyor zaten dogru yaptin bence.. Akulerin kullanim omru 2yil falan bu sureden once bi sorun olursa direk goturup degistirin para vermeden. gecen mars basmadi garantiden degistirdim
 
su eklediğiniz için siyahlaşmıştır.şarj oldukça yeşil ışık yanar
 
teşekkürler arkadaşlar
akünün üzerinde bakım gerektirmeyen diye yazıyo özellikle baktım.
 
bir çoğunda bakım gerektirmeyen akü yazıyor ama normal aküden bir farkı yok ve bakım gerektiriyor.
normal akünün üzerine bakım gerektirmeyen akü etiketi var ve akünün göz kapaklarının üzerinde etiket yapıştırılarak kapatılmış. bakımsız aküde kapaklar olmaz, tamamen kapalı olaması gerekirki buharlaşma olmasın.
normal olarak okuyan herkes öyle olduğunu sanıyor, ama üreticinin keleği bu. aküye bakma ya da baktırma ki kısa sürede ölsün ve yenisini satıp para kazansınlar.
bakımsız olan akü su eksiltmez, bir zamanlar jel akü diye bir şey çıkardılar, halkı mağdur ettiler ve hemen piyasadan kalktı. şimdide bu olay.
kaliteli bir akü zaten arabada bir problem yoksa hiç bakım yapmadan en az 2-3 yıl iş görür. ondan sonra zaten ölmeye başlar ve garantisi dolduğu için siz de yenisini almak zorunda kalırsınız. aynı akünün bakımları yapılırsa kullanma şartlarına göre 5-8 arasında hizmet eder.
kendi arabamınki de aynı durumda idi etiketi kaldırdım, arada bir kontrol edip suda azalma varsa tamamlıyorum.
 
daha önce kullandığım sıfır araçlarda akü genelde 5 yıl dayandı..ondan sonra taktırdığım mutlu akülerde 2 yıl dayandı..2 yıldan fazla dayananı da pek görmedim..
 
benim vectradaki akü şu anda 6 veya 7. senesinde :) (Delphi)
 
bakımsız akü deyince delphi
 
Geri
Üst