Ayranı Yok İçmeye ESP İle Gider ....

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kaderaniz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepkime puanı
2
Puanları
38
http://ekonomi.milliyet.com.tr/esp-tum-binek-araclarda-zorunlu/ekonomi/detay/1878286/default.htm

AB müktesebatı kapsamında Kasım ayında itibaren tüm binek ve hafif ticari araçlarda ESP ile lastik basınç kontrol sisteminin kullanılması zorunlu oluyor.
AVRUPA BİRLİĞİ ÖYLE DİYOR Günümüzde satılan araçların çok büyük bölümünde kullanılan ABS ve ESP sistemleri, ülkemizde kasım ayından itibaren zorunlu hale geliyor. Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde binek otomobiller ve 1.3 tonun altındaki hafif ticari araçlarda zorunlu hale gelecek ESP dışında, aynı şekilde lastik basınç kontrol sistemi de standart donanıma eklenmek zorunda.

ESP ve lastik basınç kontrol sistemi ülkemiz pazarında satılan araçların önemli kısmında üst donanım paketlerinde sunuluyor. bugün için özellikle hafif ticari araçlarda isteğe bağlı olarak alınabilen ve pek tercih edilmeyen bu iki sistem zorunlu hale gelince en alt donanımda bile kullanılacak.

MALİYETİ 1.500 LİRA
ESP'yi standart donanıma eklemenin maliyeti ortalama bin TL'yi bulurken, lastik basınç kontrol sistemi içinse yaklaşık 500 TL ödemek gerekecek. Her iki güvenlik donanımının araç başına maliyeti ortalama satış fiyatının yaklaşık yüzde 3'ünü bulacak.

GÜVENLİ SÜRÜŞ LASTİKTE BAŞLIYOR
Standart hale getirilen lastik basınç kontrol sistemi, özellikle ticari araçlarda hayati önem taşıyor. Sürücü lastik basınçlarındaki azalmayı veya patlayan lastiği ekranında anında görüp, gerekli müdahaleyi yapabiliyor. Tam yüklü ticari araçlardaki devrilmelerin önemli kısmı, lastik basınçlarındaki sorundan kaynaklanıyor.

ESP HAYAT KURTARIYOR
Elektronik Stabilite Programı (ESP), sadece kaygan yollarda değil, taşıtların virajlara çok hızlı girdiği durumlarda da yolda kalmasına yardımcı olarak çoğu zaman ciddi sonuçlar doğuran kayarak yoldan çıkma ile sonuçlanan kazaları önlüyor. Araç üzerinde her zaman aktif durumda olan ESP sistemi, işlemcisi ESP sensörlerinden gelen bilgiyi saniyede 25 defa kontrol ediyor ve aracın gerçek yönünden saptığı veya kritik bir durum olup olmadığını hesaplıyor. Sistem araç tekerlerine giden motor gücünü azaltıyor, dengeyi sağlamak için her araç tekeri ile farklı frenleme gerçekleştiriyor ve aracı yolda tutuyor.

Deveye sormuşlar boynun neden eğri diye...

Nerem doğru ki demiş...
 
adam gibi lastik ve asvalt olmadıktan sonra esp fayd etmiyor benim araçta var üzerinde 3 yıllık michelin energy lastik var az braz babaya sert gir asvaltta cila gibi parlıyorsa esp bile cıldırıyor araç durana kadar:)
 
Bu uygulama ülkemizde yapılması durumunda işin özü birileri yedikleri yetmedi daha da gözleri doymadığının tek açıklamasıdır.

Yine birileri para kazanacak kazık her zaman olduğu gibi vatandaşa kalacak...
 
Kaliteli lastik alıyorsun mıcırlı asfalt yolda kaliteyi anlayamıyorsun, kaliteli lastik alıyorsun ucuz lastikten bir farkı kalmıyor memleketimin yollarında, kaliteli lastik alıyorsun amur yumuşaklığı sebebiyle en ufak bir çukurda yanaklarda balon yapıyor. Yol yol değil ki ESP koysan ne faydası olacak, adamlar yağmur yağdığında yoldan suyu tahliye edecek eğimi bile vermekten acizler, lastiğin basıncını bilse ne bilmese de :D


90 model şahine takarız ESP süper güvenli olur
00OylaCevap Yazkayseri_lee_murat - 3 saat önce
 
esp ve basınç sensörlerini kimler hangi akrabalar temin edecek???

yazık ya tekerlekli esnafa işini arabayla yürütene....insanlar lpg yi mazotu lastiği düşünürken birde bunlar çıkmıyormu...
 
gazetedeki haberde eksiklik var. mevcut araçlara değil üretilecek araçların en alt donanımında dahi esp zorunlu hale getirildi. bazı markalar geçen yıldan itibaren bu standartlara uymaya başladılar bile.
mevcut aramaların %70 ne isteseniz de zaten bu donanımları takamazsınız.
 
Yakında max sisteminide gündeme getirirlerse şaşmayalım.Alt yapın yok üstüne gök delen çıkmaya çalışıyor.
Anti parantez habelerdede bir tutarsızlık var. Bir kısım yeni üretlecklerde zorunlu olacağından söz ediyor, bir başkasıda tüm binek araçları zorunlu tutulduğundan söz ediyor. bekleyelim görelim.:(
 
Ulan bizim millet mevcut olan ESP devre dışı bırakıp geziyor. Bunların da derdi ne? dedim gibi bu yapılmak istenen şey sadece birileri para kazansın başkada bir şey değil. Adam klasik aracı var tutup bu zımbırtıyı taktıracak hali yok ya. Saçma sapan işler yeminle.
 
Nasılsa ESP var diye langır lungur araba sürenler biliyorum, bir gün o ESP devreye girmeyecek elektronik bir arıza yüzünden patlatacaklar bir yerlere... Şahsi olarak araç sürüşünü daha tehlikeli hale getirdiğine inanıyorum. İnsanlar arabalarının limitlerini unutur hale geldiler.
 
mevcut olanlara olması çok zor günüzmüz kuş serisini ele alalım buna ilk önce tetsiat döşeyeceksin sonra espli ve lastik basınç ölçerli abs beyni alacasın fren merkezi değişecek arada birkaç hortum daha değişecek sonra üzerindeki disklerin mıknatıslı diye tabiredilen disklerle değiştireceksin 4 tekere abs sensörü takılcak yaw rate sensör montajı yapılacak direksiyon çıkarılıp açı ölçerli cim modülü takılacak bunu 1500 tl mal edin bende bişey bilmiyorum:)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:24 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:13 ----------

Nasılsa ESP var diye langır lungur araba sürenler biliyorum, bir gün o ESP devreye girmeyecek elektronik bir arıza yüzünden patlatacaklar bir yerlere... Şahsi olarak araç sürüşünü daha tehlikeli hale getirdiğine inanıyorum. İnsanlar arabalarının limitlerini unutur hale geldiler.

abi espyi geç ben motosikletler absye güvenip abs devreye girmeyip yapışanları gördüm eğitimlerde pistte beyinler normal abs beyni farklı biişey değil yani
 
Geri
Üst