astra otomatik vites

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

exilegs

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,960
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bi kere otomatik kullandım ondada bi bacağımı bi şekilde iptal ettim:D yoksa debriyaj diye frene basıyodum ama benim görüşüm manuelin tadını otomatik vermiyo
 

mtnplus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
710
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Otomatik vitesin rahatlığını herkese tavsiye ederim , araba kullanmak zevk oluyor.
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
ya o eskı otomatıkler neydı oyle mercedes,opel.ford... hepsınede bındım bızım tamırhanede ama bıldıgınız gıbı teknoljı cok gelıstı neydı onlar oyle son gaza basarsın bı turlu vıtes kucultmez vıtes aralarında bı devırlenme sesı gelır oyle gecerdı vıtese hey gıdı yıllar hey amam sımdı tam bı harıka sport tusu hele o cok super oluyo sankı o sakın opel gıdıyor nasıl desem tarıf edılmez ya bambaska bı ople oluyo
 

X18XE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2006
Mesajlar
260
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Experience' Alıntı:
Evet hep söylerim,otomatik vites kullanmayı bilmek ayrı birşeydir,eğer bilinçli kullanılıyorsa asla manuelden fazla yakmaz.

bu konuda bende bilinçlenmek istiyorum nasıl manuelden fazla yakmaz. şehirdışı olabilir ama şehir içinde bana göre mümkün değil
 

Experience

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
31 Tem 2005
Mesajlar
1,287
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Aşırı sıkışık trafik haricinde manuelle aynı yakarsınız aşağı yukarı.Ben vectra b 2.0 manuelle aynı yakıyorum şehir içinde 2.2 otomatikle.Tek fark motorun daha teknolojik olması.Ancak düşük yakabilmek için dikkat edilmesi gereken noktalar var tabiiki.
Öncelikle gaz pedalıyla hiçbirzaman çok oynamamak lazım,yani sürekli bas çek yerine yüklenmeden sabit bir şekilde gaza basmak önemli.Gazla trafikte çok oynadığınızda ve genelde düşük viteslerde olduğu için tam kavramaya çok geçmediğinden dolayı çok yakar,başka bir deyimle verdiginiz gazın karsılıgını alamazsınız.GAza hemen hemen her viteste sabit basıp arabayı kendi haline bırakarak hızlanmak çok önemlidir.Ayrıca ileride ki ışıkta (mesela) duracagınızı biliyorsanız çok önceden gazdan çekin ayağınızı,araba zaten otomatik olduğundan manullerdeki gibi kompresöre girmeyecek hemen yavaşlamayacaktır.Ama herşeyden önemlisi otomatiklerdeki temel unsur sert kullanmamak.Gazla çok oynamaya başladığınız zaman tüketiminiz artacaktır.
Ben antalyada 10 lt civarı,ankarada ise 8 lt civarı yakıyorum.Aradaki farka gelirsek,tamamen kullanılan güzergahla ilgili.Antalyada yogun sehiriçi trafiğe maruz kalıyorum,ankarada ise gölbaşında oturmamızdan dolayı yolun çoğunu 4 ve 5. viteste geçtiğimden tüketim direk değişiyor.Şehirdışında ise bir kere çok dikkat ettiğimde 5,8 yakmıstım.Ancak genelde 6.0-6.5 arası yakıyorum.Fabrika verisi de 6.2..
Azçok anlatmaya çalıştım,uygulayabilirseniz tüketimleriniz düşecektir.Otomatiklerinize asla manuel gibi davranmayın
 
Son düzenleme:

Volkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
366
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
www.raksotek.com
Experience' Alıntı:
Aşırı sıkışık trafik haricinde manuelle aynı yakarsınız aşağı yukarı.Ben vectra b 2.0 manuelle aynı yakıyorum şehir içinde 2.2 otomatikle.Tek fark motorun daha teknolojik olması.Ancak düşük yakabilmek için dikkat edilmesi gereken noktalar var tabiiki.
Öncelikle gaz pedalıyla hiçbirzaman çok oynamamak lazım,yani sürekli bas çek yerine yüklenmeden sabit bir şekilde gaza basmak önemli.Gazla trafikte çok oynadığınızda ve genelde düşük viteslerde olduğu için tam kavramaya çok geçmediğinden dolayı çok yakar,başka bir deyimle verdiginiz gazın karsılıgını alamazsınız.GAza hemen hemen her viteste sabit basıp arabayı kendi haline bırakarak hızlanmak çok önemlidir.Ayrıca ileride ki ışıkta (mesela) duracagınızı biliyorsanız çok önceden gazdan çekin ayağınızı,araba zaten otomatik olduğundan manullerdeki gibi kompresöre girmeyecek hemen yavaşlamayacaktır.Ama herşeyden önemlisi otomatiklerdeki temel unsur sert kullanmamak.Gazla çok oynamaya başladığınız zaman tüketiminiz artacaktır.
Ben antalyada 10 lt civarı,ankarada ise 8 lt civarı yakıyorum.Aradaki farka gelirsek,tamamen kullanılan güzergahla ilgili.Antalyada yogun sehiriçi trafiğe maruz kalıyorum,ankarada ise gölbaşında oturmamızdan dolayı yolun çoğunu 4 ve 5. viteste geçtiğimden tüketim direk değişiyor.Şehirdışında ise bir kere çok dikkat ettiğimde 5,8 yakmıstım.Ancak genelde 6.0-6.5 arası yakıyorum.Fabrika verisi de 6.2..
Azçok anlatmaya çalıştım,uygulayabilirseniz tüketimleriniz düşecektir.Otomatiklerinize asla manuel gibi davranmayın

Bilgilendirme için teşekkürler...

Benim şöyle bir sorunum var...
Tabii sorun mu emin değilim, belki de bana öyle geliyordur...

Şöyle ki:
Gün içinde ilk kez arabayı çalıştırdığımda yola koyuluyorum...
Ancak araba sanki çok kasılarak gidiyor...
Birazcık daha gaz veriyorum devir 3000'e kadar çıkıyor...
Sonra bir sarsıntılı silkeleniyor, devir birden 1500'e düşüp araba rahatlayıp çok güzel gitmeye başlıyor...
Bu normal midir?...
Bu durumu en çok günün ilk çalıştırmasında hissediyorum...
Yani motor çok soğukken...
Bir yere gittiğimde kısa süreli park edip tekrar hareket ettiğimde birşey olmuyor veya oluyorsa bile benim dikkatimi çekmiyor...
 

Experience

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
31 Tem 2005
Mesajlar
1,287
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Uzun süreli parklardan sonra ilk çalıştırmada motor soğukken araba biraz ağır kalır bu tamamen normaldir bütün otomatiklerde olur.Motor sıcak olduğu surece de tekrarlanmaz.Ancak arabanın yığılması devirin birden 1500 e düşmesi durumu söz konusu olamaz,arabanda bir problem olabilir.Göstermende fayda var.Ayrıca sanzıman tipi ne olursa olsun motor sogukken yüklenmek sağlıklı değildir zaten...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst