Astra J servo direksiyon

kayaJR

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
21 May 2025
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Öncelikle herkese merhaba forumda yeniyim daha taze astra j sahibiyim. Bi hatam olursa affola blog kullanımı hakkında.
Abiler dün bir astra j aldık 2012 1.3 cdti sport. Ben şehir dışındayım sıvı bakımlar için babam bi ustaya verdi alt takımda işlem gördü rot kolları rot başları bir salıncak değişim görmüş, ardından babam teslim alırken araba servo direksiyon arızası vermiş direksiyon ağırlaşmış, usta elektrikçi vs çağırmış sigortlara bakmışlar problem yokmuş. Ben yoldayım gidiyorum aracın yanına şuan gidince izlemem gerekn yol nedir bizi pusuya düşürmemeleri adına sizden fikir alabilir miyim teşekkür ediyorum şimdiden.
 
Öncelikle aracınız hayırlı olsun...Allah kaza bela vermesin...Daha önce aynı modelin Edition ve Cosmo paketini kullandım ve bendede bazen nedeni belli olmayan bir şekilde servo arızası vermişti...Bu problemin ilk sebebi akü kaynaklıdır...Sık sık tekrarlamaya başlarsa ozaman ilk önce Akünün durumu ve amperine bakarsınız...Akü den değilse ozaman usta ararsınız...
 
  • Beğen
Tepkiler: kayaJR
Öncelikle herkese merhaba forumda yeniyim daha taze astra j sahibiyim. Bi hatam olursa affola blog kullanımı hakkında.
Abiler dün bir astra j aldık 2012 1.3 cdti sport. Ben şehir dışındayım sıvı bakımlar için babam bi ustaya verdi alt takımda işlem gördü rot kolları rot başları bir salıncak değişim görmüş, ardından babam teslim alırken araba servo direksiyon arızası vermiş direksiyon ağırlaşmış, usta elektrikçi vs çağırmış sigortlara bakmışlar problem yokmuş. Ben yoldayım gidiyorum aracın yanına şuan gidince izlemem gerekn yol nedir bizi pusuya düşürmemeleri adına sizden fikir alabilir miyim teşekkür ediyorum şimdiden.
Direksiyon arızası servoyu kesiyorsa ilk şüpheli Cemil ustanın dediği gibi akü ve voltaj regülasyonu olur. Usta rot kolu, salıncak falan yaparken aracı krikoda uzun süre tuttularsa ya da kontağı açık bıraktılarsa akü voltajı düşmüş olabilir. Opellerde özellikle J kasa, düşük voltajta hemen servo desteğini keser ve hata lambası yakar.


Arabaya varınca önce kontağı kapat, akü kutup başlarını sök 5 dakika bekle. Sonra geri tak ve kontağı aç, hata silinir mi bak. Eğer silinirse büyük ihtimal geçici voltaj hatasıydı. Ama hemen geri gelirse ya akü bitik, ya da direksiyon modülünde sıkıntı olabilir.

Sanayiye gittiğinde de şunu diyebilirsin:
"Usta, bu arıza işlemden hemen sonra olduysa ya fiş çekildi geri tam takılmadı, ya da akü zayıfladı. Önce bir aküye baktırayım, sonra direksiyon modül voltajını Tech2 ile ölçtürürüm."
Böyle dediğinde hem ne dediğini bilen biri gibi görünürsün, hem de boş yere parça değiştirip pusuya düşmezsin.

Geçmiş olsun, hayırlı olsun yeni araç.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil ve kayaJR
Öncelikle aracınız hayırlı olsun...Allah kaza bela vermesin...Daha önce aynı modelin Edition ve Cosmo paketini kullandım ve bendede bazen nedeni belli olmayan bir şekilde servo arızası vermişti...Bu problemin ilk sebebi akü kaynaklıdır...Sık sık tekrarlamaya başlarsa ozaman ilk önce Akünün durumu ve amperine bakarsınız...Akü den değilse ozaman usta ararsınız...
Teşekkür ediyorum Allah razı olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Direksiyon arızası servoyu kesiyorsa ilk şüpheli Cemil ustanın dediği gibi akü ve voltaj regülasyonu olur. Usta rot kolu, salıncak falan yaparken aracı krikoda uzun süre tuttularsa ya da kontağı açık bıraktılarsa akü voltajı düşmüş olabil. Opellerde özellikle J kasa, düşük voltajta hemen servo desteğini keser ve hata lambası yakar.


Arabaya varınca önce kontağı kapat, akü kutup başlarını sök 5 dakika bekle. Sonra geri tak ve kontağı aç, hata silinir mi bak. Eğer silinirse büyük ihtimal geçici voltaj hatasıydı. Ama hemen geri gelirse ya akü bitik, ya da direksiyon modülünde sıkıntı olabilir.

Sanayiye gittiğinde de şunu diyebilirsin:
"Usta, bu arıza işlemden hemen sonra olduysa ya fiş çekildi geri tam takılmadı, ya da akü zayıfladı. Önce bir aküye baktırayım, sonra direksiyon modül voltajını Tech2 ile ölçtürürüm."
Böyle dediğinde hem ne dediğini bilen biri gibi görünürsün, hem de boş yere parça değiştirip pusuya düşmezsin.

Geçmiş olsun, hayırlı olsun yeni araç.
Teşekkür ediyorum Allah razi olsun
Öncelikle aracınız hayırlı olsun...Allah kaza bela vermesin...Daha önce aynı modelin Edition ve Cosmo paketini kullandım ve bendede bazen nedeni belli olmayan bir şekilde servo arızası vermişti...Bu problemin ilk sebebi akü kaynaklıdır...Sık sık tekrarlamaya başlarsa ozaman ilk önce Akünün durumu ve amperine bakarsınız...Akü den değilse ozaman usta ararsınız...
Teşekkür ediyorum Allah razı olsun
Direksiyon arızası servoyu kesiyorsa ilk şüpheli Cemil ustanın dediği gibi akü ve voltaj regülasyonu olur. Usta rot kolu, salıncak falan yaparken aracı krikoda uzun süre tuttularsa ya da kontağı açık bıraktılarsa akü voltajı düşmüş olabilir. Opellerde özellikle J kasa, düşük voltajta hemen servo desteğini keser ve hata lambası yakar.


Arabaya varınca önce kontağı kapat, akü kutup başlarını sök 5 dakika bekle. Sonra geri tak ve kontağı aç, hata silinir mi bak. Eğer silinirse büyük ihtimal geçici voltaj hatasıydı. Ama hemen geri gelirse ya akü bitik, ya da direksiyon modülünde sıkıntı olabilir.

Sanayiye gittiğinde de şunu diyebilirsin:
"Usta, bu arıza işlemden hemen sonra olduysa ya fiş çekildi geri tam takılmadı, ya da akü zayıfladı. Önce bir aküye baktırayım, sonra direksiyon modül voltajını Tech2 ile ölçtürürüm."
Böyle dediğinde hem ne dediğini bilen biri gibi görünürsün, hem de boş yere parça değiştirip pusuya düşmezsin.

Geçmiş olsun, hayırlı olsun yeni araç.
Teşekkür ediyorum Allah razı olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Geri
Üst