Astra J "Aracınızı en kısa sürede servise götürün" uyarısı?

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Bu hata zaman zaman meydana gelir belirli bir periyodu yok,bizde kışın soğuk motordada fan açıyordu,elm327 ile kontrol ettiğimde ben arızayı görememiştim,yaklaşık 1 yıl bu şekilde kullandık araçla yurt dışınada çıktık yani uzun km yol yaptık yolda bırakmaz fakat değişin bir an önce motor sağlığı için 1ad GM marka termostat,1lt kırmızı antifiriz birde termostat contası satın alın,ben contayı unuttum daha sonra eski termostat contasını kullandım yerine takarken termostatı 4 torx civata tutuyor bunları alıp ustaya verin kolayca değiştirir.
Yetkili servis 80tl ücret istemişti arıza tespiti için termostat değiştirirsen bu ücreti almayacak yeni termostat 500-600tl civari idi,özel servis 40tl ücret talep etti arıza tespiti için yanlış hatırlamıyorsam termostat 400tl idi,ben kendim 208tl'ye alıp değiştim,ısı müşürü ısıyı yanlış algılıyor bundan dolayı fan açıyor,sizin alattıklarınız bizim arıza ile aynı anladığım kadari ile,siz emin olmak isterseniz tech2 olan bir servis bulup arızayı okutun sonra değişin.Bildiğim kadari ile sensor değişmiyor termostat gövdesi ile beraber değişiyor ben bu şeklilde yapmıştım.
 

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Ayrıca hareret göstergesi 90'da olsa bile fan belirsiz periyotlarda açar sizi yanıltmasın,ısı müşürü ısıyı yüksek algılayıp bilgiyi gönderiyor bundan dolayı araç fan açıyor aslında müşürün kararsız çalışması dışında araçta sıkıntı yok,daha önceleri araştırıdığımda parçayı üreten yan sanayi kaynaklı problem olduğu belirtilmiş bazı yurt dışı sitelerde,geçmiş mesajlarımı okursanız bunun hangi motorlarda olduğu ile ilgili servis bülteninide görebilirsiniz.
 

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Bu hata zaman zaman meydana gelir belirli bir periyodu yok,bizde kışın soğuk motordada fan açıyordu,elm327 ile kontrol ettiğimde ben arızayı görememiştim,yaklaşık 1 yıl bu şekilde kullandık araçla yurt dışınada çıktık yani uzun km yol yaptık yolda bırakmaz fakat değişin bir an önce motor sağlığı için 1ad GM marka termostat,1lt kırmızı antifiriz birde termostat contası satın alın,ben contayı unuttum daha sonra eski termostat contasını kullandım yerine takarken termostatı 4 torx civata tutuyor bunları alıp ustaya verin kolayca değiştirir.
Yetkili servis 80tl ücret istemişti arıza tespiti için termostat değiştirirsen bu ücreti almayacak yeni termostat 500-600tl civari idi,özel servis 40tl ücret talep etti arıza tespiti için yanlış hatırlamıyorsam termostat 400tl idi,ben kendim 208tl'ye alıp değiştim,ısı müşürü ısıyı yanlış algılıyor bundan dolayı fan açıyor,sizin alattıklarınız bizim arıza ile aynı anladığım kadari ile,siz emin olmak isterseniz tech2 olan bir servis bulup arızayı okutun sonra değişin.Bildiğim kadari ile sensor değişmiyor termostat gövdesi ile beraber değişiyor ben bu şeklilde yapmıştım.

Ayrıca hareret göstergesi 90'da olsa bile fan belirsiz periyotlarda açar sizi yanıltmasın,ısı müşürü ısıyı yüksek algılayıp bilgiyi gönderiyor bundan dolayı araç fan açıyor aslında müşürün kararsız çalışması dışında araçta sıkıntı yok,daha önceleri araştırıdığımda parçayı üreten yan sanayi kaynaklı problem olduğu belirtilmiş bazı yurt dışı sitelerde,geçmiş mesajlarımı okursanız bunun hangi motorlarda olduğu ile ilgili servis bülteninide görebilirsiniz.

Bu paylaşımlarınız benim için şimdiden çok yararlı oldu. Çok teşekkür ederim. Öncelikle Tech2 ile arıza tespiti yaptıracağım bir yer bulacağım. Az önce bir yeri aradım, belki de burada tek bu anlamda donanımlı bir garaj. Usta ben de tech 2 var ama 2012 'lerin arızalarını göremiyorum dedi. Nedenini sormadım. Belki bu cihazlar versiyon versiyon olabilir. Ancak otocom diye bir cihaz olduğunu söyledi ve onun hatayı görebileceğinden bahsetti. Bu bir varsayım mı bilemiyorum. Nerden baksan bulunduğum yere 25 km. Gitmeye değer mi bilemedim.

Sizin dediğiniz gibi olmazsa Çorlu' ya dönünce zaten çok yakın bir arkadaşım olan ustama burada yazdıklarınızı anlatıp, parçayı internetten sipariş verip değişimini sağlamam daha mantıklı gibi görünüyor.. Uzun yolda problem olmazsa zaten benim için sıkıntı yok. Sanırım bu kararsız çalışma ile ilgili bir problem. Ve öyle sanıyorum bu problem yine ara ara devam edecek. Tek sıkıntım hararet sorunu yaşamıyım ekranda hata verip vermemesi problem değil 1-2 ay.
 
Son düzenleme:

emrelee41

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2017
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Gizli menu girisi yapabiliyorsan motor sogutma sisteminin kac derece oldugu orda gozukuyor kac derecede fan devreye giriyor cikiyor anlarsin ama demekki farkli durum soz konusu tech2 sart

SM-A700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

vectra fırat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2016
Mesajlar
516
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Yuksek amperli aku takmaman gerekli max yanlis hatirlamiyorsam 60 amp olmasi gerek mekaniksek yada elektriksel sorun olsa arza isigi yakar ve araci calistirmaman gerekir servise goturun dedine gore bakim zamani gelmis demekki :) 15 binde 45 binde bir insp yanar kisaca servis zamani geldi demek ciddi sorun oldunu sanmam

SM-A700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Sorunun Aküden kaynaklı oldugunu düşünmüyorum
Sarj dinomonun etiket degeri kac amperse o ampere kadar akü takabilirsin genelde max kabul görülen ölcü budur.
Örnegin sarj dinomon 120 A likse güvenli bir sekilde yerine sıgdırabilirsen 120A lik Akü bile takabilirsin.Ki zaten konjektör akım ve gerilim kontrolü yapıyor..
Yüksek akım degerli akü hem fiyat/performans hemde arac calışmazken aracın almaclarını uzun süre calıstırmada avantaj saglar.
Vartaya verilen para boşa demem dogru olmaz tercih meselesidir ancak diğer kaliteli akülerle (Mutlu/Power) vb kıyas yaparsan gereksiz pahalı..
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,514
Tepki puanı
245
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Günümüzde sağlıklı bir arabada en kötü akü bile 4-5 sene kullanılırken sırf 1-2 sene daha fazla ömrü olsun diye aynı işi gören, isim yapmış bir aküye 2-3 kat fazla para ödemek bana anlamsız geliyor. Yıllar evvel (uzun yolda) şarj dinamosundaki bir arıza nedeniyle servise gitmek zorunda kalmıştım. Yetkili serviste sırf aracın orijinal aküsü diyerek okkalı bir fiyata aküyü değiştirmek zorunda kalmıştım, o fatura halen içinde bir yaradır ;)
 

mrtksi37

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2019
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Siz problemi kendiniz bulmuşunuz zaten,sıkıntı termostat,bundan dolayı uyarı çıkıyor ve fan soğuk motorda açıyor,termostat üstündeki sensor yan sanayi kaynaklı ısıyı hatalı ölçüp yanlış bilgi veriyor bundan dolayı fan soğuk motorda açıyor fakat sensor termostat ile beraber değişiyor GM marka 200-210 tl civarı.
2009-2013 arası üretilen astra ve insignialarda bu hata var,opel servis bültenide yayınlamıştı bu forma eklemiştim linkini,sizin araçta A16xer olmalı opel yurt dışı ve yurt içinde bazı araçları çağırıp ücretsiz değişim yapmış bizde sizin gibi garanti sonrası bu arızayı yaşadık ve servisten ücretsiz değiştirtemedik,siz güvendiğiniz bir ustaya gidip termostatı değiştirin hatta tech2 cihazı olan servis olursa arızatı okutabilirsiniz.


bende de aynı sorun var ve termostatı değiştireceğim. Komple mi değişmesi lazım yoksa sadece termostatın tek parçası mı? Teşekkürler.
 

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Biz komple termostat değiştik,termostat contası ve 1 litre kırmızı (markalı shell,motul,GM vs. gibi) antifiriz al sistemden akacak soğutma sıvısını tamamlamak için.
 
Üst