- Katılım
- 19 Tem 2014
- Mesajlar
- 10,152
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
Sürüşe Duyarlı Ön Farlar (AFL).
Yeni Astra, Sürüşe Duyarlı ÖnFarlarıyla, kompakt segmentinin en gelişmiş far sistemini sunuyorBi-xenon farların hareketli parçaları farklı koşullara otomatik olarak adapte oluyor, böylece daha güvenli ve daha rahat sürüşler sağlıyor. Dokuz farklı ışık fonksiyonu her
durumdan en iyi şekilde yararlanma olanağı sunarak yol aydınlatmasını sabit farlara oranla 90% iyileştiriyor, üstelik diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmadan. AFL, virajlarda ve keskin dönemeçlerde görüşü büyük oranda iyileştirerek gece sürüşlerini ciddi ölçüde daha güvenli kılıyor.
[img=627x600]http://i42.tinypic.com/2zzpbwk.jpg[/img]
Tanıtım Videosu
http://www.dailymotion.com/video/xao4p2_afl-lighting_auto
Sn. drwaverunner tarafından farklı foruma yazılan bir metin ve paylaşılan videolardır. Konunun dağılmaması adına buraya toplanmıştır.
Opel Astra J Bi-Xenon Bulb
Astra J AFL Görüş Sistemi ([url=http://www.opelsizasla.com/forum]www.opelsizasla.com/forum)[/url]
AFL+ güvenlik amacıyla araca konmuş bir sistem. Fakat ülkemizde işin havası, dikkat çekme, görsel şölen sunan ekipman olarak görülüyor.
AFL+, hayat kurtarır. Gece trafiğe çıktığınız zaman kelvin derecesine bakmadan takılmış xenon ampuller gözünüzü almasın diye sürekli karşıdan gelen aracı selektör yaparak uyarmak zorunda kalırsınız ama sizi bir uyaran olmaz, neden bunlar testlerden geçerek geliştirilmiş sistemlerdir. Ülkemizde sislere bile beyaz ampul takma peşinde olan kişiler var sırf görsel olarak arabanın şeklini değiştirmek için. Beyaz ampul doğru bişey olsa idi inanın bunu araba üreticileri, tasarımcılar, mekanik ve elektrik mühendisleri sayamadığım daha birçok disiplin bizimden önce zaten keşfederdi.
Active Beam Assistan, gece, sürücünün dikkatini yola vermesi bir de uzun yakacam kısa yakacam bunlarla uğraşmaması adına konmuş ilave bir seçenektir. Far yıkama sistemi, görüşü daha fazla arttırmak amacıyla konan güvenlik arttırıcı bir özelliktir.
AFL+'de direksiyonu çevirirken merceklerin sağa sola dönmesi görsellik katmak için değil sürücünün yolun gireceği kısmını daha fazla aydınlatarak sürücünün olası bir tehlikeye karşı tehlikeyi erken algılamasını sağlamak amacıyla düşünülmüştür.
Düşük hızlarda şehir içinde büyük açıyla sağı ve solu aydınlatması yola çıkacak yayaları önceden farketme amacıyla konmuştur.
Bu sistemler ve geliştirmeler Avrupa'da Ar&Ge çalışmaları yapılarak üzerinde kafa patlatılarak belirli normlara uygun olarak yapılan ileri güvenlik amaçlı yeniliklerdir. AFL+'da gündüz ledlerinin kullanılmasının yakıt tüketimine olan etkisi araştırılıyor. Alternatörü nasıl daha az yorarak yakıt tüketimin azaltırızın hesapları yapılıyor.
AFL+ almak ya da kullanmak isteyen arkadaşların bunu bir güvenlik aracı olarak görmelerinde fayda var. O nedenle bu aracın olmaz ise olmazı AFL+'dır.
Sunroof mu AFL+ mı derseniz önce güvenlik olduğu için AFL+ dır daha sonra görsel zevk ve konfor için sunrooftur.
Bu yazdıklarım kişisel düşüncemdir. Herkesin görüşüne saygı duyuyorum. AFL+ düşünenler ya da vazgeçenler bu yazdıklarımı gözönünde bulundurarak karar versinler.
AFL+ cosmo paketin üzerinde geliyor zaten ama sport pakete de benim yaptığım gibi opsiyon olarak ekletebiliyorsunuz.
Şimdi ben bu sistemi İstanbul'da kullanıyorum. İstanbulda ana arterlerde ışıklandırma olduğu için mercek hareketlerini direksiyon çevirme sırasında hissetmek zor. Aracın farını açsanız da kapatsanız da zaten ortamdaki yoğun ışıktan dolayı sistemin etkisini anlamak zor. Ama ne zaman ışıklandırması olmayan bir yola girersem direksiyonu hızlı bir şekilde sağ sol tekrar sağ yaptığımda mercekler çok hızlı bir şekilde tepki veriyor. Sinyal verdiğimde yada direksiyonu kırdığımda ilave aydınlatma o yöne doğru yanmaya başlıyor ve karanlıkta gerçekten çok güzel görüş sağlıyor.
Geceleri uzun yolda Active Beam Asistant gerçekten etkili bir sistem. Uzunlarım yanıyor iken karşıdan en ufak bir far hissedince ışık algılayınca karşıdaki şoförün selektör yapıp bana uzunlarını kapat demesine gerek kalmadan sistem kendini kısaya alıyor ve araç yanınızdan geçtikten sonra tekrar uzuna dönüyor.
Ya da diyelim ki birisi sizi sollamak istedi. Sollayan aracın ışığı sensör alanına girince sistem hızlı şekilde kendini kapatıyor taki önünüzdeki aracı rahatsız etmeyecek noktaya kadar.
Yeni Astra, Sürüşe Duyarlı ÖnFarlarıyla, kompakt segmentinin en gelişmiş far sistemini sunuyorBi-xenon farların hareketli parçaları farklı koşullara otomatik olarak adapte oluyor, böylece daha güvenli ve daha rahat sürüşler sağlıyor. Dokuz farklı ışık fonksiyonu her
durumdan en iyi şekilde yararlanma olanağı sunarak yol aydınlatmasını sabit farlara oranla 90% iyileştiriyor, üstelik diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmadan. AFL, virajlarda ve keskin dönemeçlerde görüşü büyük oranda iyileştirerek gece sürüşlerini ciddi ölçüde daha güvenli kılıyor.
[img=627x600]http://i42.tinypic.com/2zzpbwk.jpg[/img]
Tanıtım Videosu
http://www.dailymotion.com/video/xao4p2_afl-lighting_auto
Sn. drwaverunner tarafından farklı foruma yazılan bir metin ve paylaşılan videolardır. Konunun dağılmaması adına buraya toplanmıştır.
Opel Astra J Bi-Xenon Bulb
Astra J AFL Görüş Sistemi ([url=http://www.opelsizasla.com/forum]www.opelsizasla.com/forum)[/url]
AFL+ güvenlik amacıyla araca konmuş bir sistem. Fakat ülkemizde işin havası, dikkat çekme, görsel şölen sunan ekipman olarak görülüyor.
AFL+, hayat kurtarır. Gece trafiğe çıktığınız zaman kelvin derecesine bakmadan takılmış xenon ampuller gözünüzü almasın diye sürekli karşıdan gelen aracı selektör yaparak uyarmak zorunda kalırsınız ama sizi bir uyaran olmaz, neden bunlar testlerden geçerek geliştirilmiş sistemlerdir. Ülkemizde sislere bile beyaz ampul takma peşinde olan kişiler var sırf görsel olarak arabanın şeklini değiştirmek için. Beyaz ampul doğru bişey olsa idi inanın bunu araba üreticileri, tasarımcılar, mekanik ve elektrik mühendisleri sayamadığım daha birçok disiplin bizimden önce zaten keşfederdi.
Active Beam Assistan, gece, sürücünün dikkatini yola vermesi bir de uzun yakacam kısa yakacam bunlarla uğraşmaması adına konmuş ilave bir seçenektir. Far yıkama sistemi, görüşü daha fazla arttırmak amacıyla konan güvenlik arttırıcı bir özelliktir.
AFL+'de direksiyonu çevirirken merceklerin sağa sola dönmesi görsellik katmak için değil sürücünün yolun gireceği kısmını daha fazla aydınlatarak sürücünün olası bir tehlikeye karşı tehlikeyi erken algılamasını sağlamak amacıyla düşünülmüştür.
Düşük hızlarda şehir içinde büyük açıyla sağı ve solu aydınlatması yola çıkacak yayaları önceden farketme amacıyla konmuştur.
Bu sistemler ve geliştirmeler Avrupa'da Ar&Ge çalışmaları yapılarak üzerinde kafa patlatılarak belirli normlara uygun olarak yapılan ileri güvenlik amaçlı yeniliklerdir. AFL+'da gündüz ledlerinin kullanılmasının yakıt tüketimine olan etkisi araştırılıyor. Alternatörü nasıl daha az yorarak yakıt tüketimin azaltırızın hesapları yapılıyor.
AFL+ almak ya da kullanmak isteyen arkadaşların bunu bir güvenlik aracı olarak görmelerinde fayda var. O nedenle bu aracın olmaz ise olmazı AFL+'dır.
Sunroof mu AFL+ mı derseniz önce güvenlik olduğu için AFL+ dır daha sonra görsel zevk ve konfor için sunrooftur.
Bu yazdıklarım kişisel düşüncemdir. Herkesin görüşüne saygı duyuyorum. AFL+ düşünenler ya da vazgeçenler bu yazdıklarımı gözönünde bulundurarak karar versinler.
AFL+ cosmo paketin üzerinde geliyor zaten ama sport pakete de benim yaptığım gibi opsiyon olarak ekletebiliyorsunuz.
Şimdi ben bu sistemi İstanbul'da kullanıyorum. İstanbulda ana arterlerde ışıklandırma olduğu için mercek hareketlerini direksiyon çevirme sırasında hissetmek zor. Aracın farını açsanız da kapatsanız da zaten ortamdaki yoğun ışıktan dolayı sistemin etkisini anlamak zor. Ama ne zaman ışıklandırması olmayan bir yola girersem direksiyonu hızlı bir şekilde sağ sol tekrar sağ yaptığımda mercekler çok hızlı bir şekilde tepki veriyor. Sinyal verdiğimde yada direksiyonu kırdığımda ilave aydınlatma o yöne doğru yanmaya başlıyor ve karanlıkta gerçekten çok güzel görüş sağlıyor.
Geceleri uzun yolda Active Beam Asistant gerçekten etkili bir sistem. Uzunlarım yanıyor iken karşıdan en ufak bir far hissedince ışık algılayınca karşıdaki şoförün selektör yapıp bana uzunlarını kapat demesine gerek kalmadan sistem kendini kısaya alıyor ve araç yanınızdan geçtikten sonra tekrar uzuna dönüyor.
Ya da diyelim ki birisi sizi sollamak istedi. Sollayan aracın ışığı sensör alanına girince sistem hızlı şekilde kendini kapatıyor taki önünüzdeki aracı rahatsız etmeyecek noktaya kadar.