Astra j 1.4 Turbo Cosmo Motor Arıza Işığı Yanması...

satwalker

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
55
Tepkime puanı
12
Puanları
8
Yaş
55
Merhaba arkadaşlar aracım 2012 model sedan kasa manuel vites ve benzinlidir lpg falan yoktur herşeyi orjinaldir...geçen haftasonu başıma gelen sorunu paylaşmak istedim kütahya-merkez-inegöl-bursa arası bir yolculuğa çıktık aracımın yıllık bakımı yapıldı özel serviste motor yağı castrol 5w30 4lt-yağ filtresi-fava filtresi değişti...yolcukuktan bir kaç gün önce...ylculuğa başladık herhangi bir sorun yoktu inegölden sonra bursaya vardığımızda gene sorun yoktu....ertesigünü öğleye doğru geri dönüş yolculumuzdan önce bursada bir tur atalım kutsal yerleri gezelim diye motor çalıştırdım ekranda turuncu motor arıza ışığı yandı ama arabada en ufak bir sorun yoktu otopark dönüşü gene aracı çalıştırdım motor arıza ışığı hala aynmaktadır.....kütahyaya dönüş yolunda aracın çekişi gittikçe düştü ve ne kadar gaza bassımda maalesef 80--90 km/h hızdan yukarı çıkmadı ortalama 70km/h hızla kütahyaya geldiik bende hemen op-com cihazım ile tarama yaptım aldığım bilgiler:
Total number of fault codes: 1
P1101 - Intake Air Flow System Performance (00) - Not present
P1101 - Emme Hava Akışı Sistem Performansı (00) - Mevcut değil

forumdan zafer715 bey'in yardımı ile boğaz kelebeğin-ve toplamda 4 adet sensörlerin temizlenmesi gerektiğini öğrendim bu esnada kullandığım temizlik ürünleri ve yapılan işlemden fotoğraflar ektedir.

boğazkelebeğinin data kablosunu sökmeden(adaptasyon sorunundan dolayı) aracın üzerine geniş ve kalın bir bez serdim ve başladım boğazkelebeğinin tüm temizliğinde kullandığım ürün link'i>>>https://www.hepsiburada.com/wurth-motor-bogaz-kelebegi-temizleyici-500-ml-pm-HB0000038W63
bu resimler ilk söküldüğü halidir.
bogazkelebegi.jpg
bogazkelebegi1.jpg


bunlarda temzilik esnasından ve sonrasındandır
bogazkelebegi4.jpg




bogazkelebegi3b3b28d8994259c33.jpg




bogazkelebegi7.jpg
emmemanifolt326bc50a144e7224.jpg




bogazkelebegi660a94fd174a11d77.jpg




emme manifoltunun uzerinde 2 tane sensor var biri siyah biri mavi 2 sini sokun, turboya giden borunun ustunde map sensoru var, hava filitresinin oldugu borunun ustunde maf sensoru var sokun bu üründe tüm sensörlerin temizliğinde kullandığımdır>>https://www.hirdavatburada.com/urun/lps-micro-x-kontak-temizleyici
 
Son düzenleme:
Sorununuz,cozuldumu
 
@Zafer715 herhangi bir sorunum kalmadı ve aracım eskisi gibi mükemmel oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715
Em son resminin bi onceki resmindeki soktugun parca ne termostat boynumu o yoksa emme manifoldunun cikisimi

emmemanifolt326bc50a144e7224.jpg
 
emmemanifoltunun girişi boğaz kelebeğinin çıkışı sanırsam boğazkelebeğini sökünce bununda hemen giriş kısmını temiz beze spray'i bolca sıkarak temizledim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715
Merhaba arkadaşlar aracım 2012 model sedan kasa manuel vites ve benzinlidir lpg falan yoktur herşeyi orjinaldir...geçen haftasonu başıma gelen sorunu paylaşmak istedim kütahya-merkez-inegöl-bursa arası bir yolculuğa çıktık aracımın yıllık bakımı yapıldı özel serviste motor yağı castrol 5w30 4lt-yağ filtresi-fava filtresi değişti...yolcukuktan bir kaç gün önce...ylculuğa başladık herhangi bir sorun yoktu inegölden sonra bursaya vardığımızda gene sorun yoktu....ertesigünü öğleye doğru geri dönüş yolculumuzdan önce bursada bir tur atalım kutsal yerleri gezelim diye motor çalıştırdım ekranda turuncu motor arıza ışığı yandı ama arabada en ufak bir sorun yoktu otopark dönüşü gene aracı çalıştırdım motor arıza ışığı hala aynmaktadır.....kütahyaya dönüş yolunda aracın çekişi gittikçe düştü ve ne kadar gaza bassımda maalesef 80--90 km/h hızdan yukarı çıkmadı ortalama 70km/h hızla kütahyaya geldiik bende hemen op-com cihazım ile tarama yaptım aldığım bilgiler:
Total number of fault codes: 1
P1101 - Intake Air Flow System Performance (00) - Not present
P1101 - Emme Hava Akışı Sistem Performansı (00) - Mevcut değil

forumdan zafer715 bey'in yardımı ile boğaz kelebeğin-ve toplamda 4 adet sensörlerin temizlenmesi gerektiğini öğrendim bu esnada kullandığım temizlik ürünleri ve yapılan işlemden fotoğraflar ektedir.

boğazkelebeğinin data kablosunu sökmeden(adaptasyon sorunundan dolayı) aracın üzerine geniş ve kalın bir bez serdim ve başladım boğazkelebeğinin tüm temizliğinde kullandığım ürün link'i>>>https://www.hepsiburada.com/wurth-motor-bogaz-kelebegi-temizleyici-500-ml-pm-HB0000038W63
bu resimler ilk söküldüğü halidir.
bogazkelebegi.jpg
bogazkelebegi1.jpg


bunlarda temzilik esnasından ve sonrasındandır
bogazkelebegi4.jpg




bogazkelebegi3b3b28d8994259c33.jpg




bogazkelebegi7.jpg
emmemanifolt326bc50a144e7224.jpg




bogazkelebegi660a94fd174a11d77.jpg




emme manifoltunun uzerinde 2 tane sensor var biri siyah biri mavi 2 sini sokun, turboya giden borunun ustunde map sensoru var, hava filitresinin oldugu borunun ustunde maf sensoru var sokun bu üründe tüm sensörlerin temizliğinde kullandığımdır>>https://www.hirdavatburada.com/urun/lps-micro-x-kontak-temizleyici
merhaba yazınızı okudum sormak isteğim birkaç soru var ;

benimde aracımda rölantide hafif sarsıntılı çalışma var maf ve map sensörlerini temizledim ama kelebek temizliği hiç yapmadım soketi çıkartamadan bende yapacağım lakin kelebeği elle açıp temizledinizmi yoksa dokunmadan mı temizlediniz?Bir arıza kodu almadım lakın kelebeğe giden boru üzerindeki map sensörünü temizlerken borunun içinin oldukça yağlı olduğunu fark ettim . Onun haricinde bu manifolt üzerindeki sensörler nedir siyah ve mavi olan onlarda aynı map gibimidir yakıt karışımını etkileyen faktörler midir. .
hayırlı günler

Turgay
 
Bogaz kelebegini sokun temizleyin balata spreyi ile guzelce takin bi sorun olmaz. Kalibrasyon istemiyo ben bi fark goremedim. Kalibrasyon yaptirmadan 2 bakimdir temizletiyom bi skinti olmuyo elektronik oldugu icin kendi yapiyor muhtemelen
 
eğer map üzerinde yoğun bar ise manifold veya kulbutor kapağı arızası vardır sökün ama temizlerken kapalı kısmı elinizle açarsanız kalibrasyon gerekebilir direk yerinden söküp arkalı önlü temizleme yapın karbüratör temizliyeci ile
 
eğer map üzerinde yoğun bar ise manifold veya kulbutor kapağı arızası vardır sökün ama temizlerken kapalı kısmı elinizle açarsanız kalibrasyon gerekebilir direk yerinden söküp arkalı önlü temizleme yapın karbüratör temizliyeci ile
Aralikli p1101 ariza kodunu aliyorum bazen 3 ay yanmiyor bazen 5 gun sonmuyor. Temizlik adaptasyon ve yazilimla cozuldugu soyleniyor fakat bunu herkes yapmiyor. Ben simdi sensorleri temizledim fakat kurum pislik gozukmuyor hic. Gaz kelebegini sokmeden temizlersek adaptasyon gerekir mi ? Veya bu temizlik yazilim isini yapan var midir Ankara'da bildiginiz?
 
Aralikli p1101 ariza kodunu aliyorum bazen 3 ay yanmiyor bazen 5 gun sonmuyor. Temizlik adaptasyon ve yazilimla cozuldugu soyleniyor fakat bunu herkes yapmiyor. Ben simdi sensorleri temizledim fakat kurum pislik gozukmuyor hic. Gaz kelebegini sokmeden temizlersek adaptasyon gerekir mi ? Veya bu temizlik yazilim isini yapan var midir Ankara'da bildiginiz?
Yazılım değil üstad o yalan boğaz kelebeğini temizlersin 3 4 ay sonra tekrar yakar emme manifoldu sökül meli intercool sökülmesi emme boruları sökülmeli temizlenmeli o zaman 3 4 sene sorun çıkmaz
 
Geri
Üst