Astra H 2.0 Turbo

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mechanics
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mechanics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2009
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Bir süredir 170hp olan Astra H 2.0 turbolara niyetleniyorum. Niyetimi ciddiye çevirmeden önce aracı tanıyan arkadaşlara danışayım dedim. Yardımcı olursanız sevinirim. Sorularım:

- Bu araçların kronik sorunları var mıdır?
- Tüketim değerleri ne civardadır?
- Chip tuning'e nasıl cevap verir?
- Blow-off, basınç saati gibi sonradan yapılacak uygulamalarda sorun çıkarır mı?

Bnların dışında özellikle kullanan arkadaşların genel yorumlarını alabilirsem çok memnun olurum. Amacım sadece chip tuning yapıp 220-230hp gibi bir değer elde etmek.

Şimdiden teşekkürler:tesk:
 
sitede ceyceyx isimli arkadasimizda var ama su an kendisi askerde oldugu icin ben elimden geldigince ben bilgilendireyim. bir cok kez kullandigim bi arac. diger astralardan cok farkli. suspansiyon sistemi tamamen farkli ve sert ayrica sport modunda daha da sertlesiyo ve mukemmel denilebilecek yol tutusa sahip...

1- bildigim kronik bi sorunu yok
2- tuketim degerleri 100km de 11-12 lt civarinda. tabiki kullanim sekline gore cok degisiyo.
3- chip tuning konusunda cok avantajli bi motor. gtc lerde kullanilan 200hp lik motor ile ayni fakat fabrika tarafindan turbo basinci azaltilmis. chip tuning yapildiginda sanki 200hp ustune chip yapmis gibi oluyo ve 235hp gibi rakamlara ulasilabiliyo.
4- hks blow off takinca arac direk hata veriyo ve motoru korumaya alip turbo basincini dusuruyo ve gitmiyo :) hks nin replicasini veya hks racing alirsan arkasindaki ayar vidasi ile oyanayarak sorun cikarmayacak hale getirilebiliyo. basinc saatinde herhangi bi sorun cikarir mi bilmiyorum.
 
ceyhunun arabaya binmis biri olarak süper diyebilirim:D
 
Alınır diyorsunuz yani:good:
 
Bence de alınır..Chip tuninge arkadaşın dediği gibi çok iyi cevap verebilen bir motor...Blow off yerine twin piston dump valve alırsan (mesela Regal veya Bailey's DV) hiçbir sorun cıkarmayacaktır.
 
Peki bir soru daha sorayım, piyasada yedek parça sıkıntısı oluyor mu? Malum çok yaygın bir motor değil.
 
bende 1.6 motorunu kullanan birisi olarak cevap vereyim motora chip ile süper bir araç haline gelebiliyor ancak 2.elde satma sıkıntısı yaşarsın baştan söyliyim parça olarak ben sıkıntı yaşamadım 2.0t ninde parçaa bulmada sıkıntısı olacağını sanmam bende bir aralar niyetlenmiştim ancak sık araç değiştirdiğimden dolayı vazgeçtim alırsan fotolarını bekleriz şimdiden hayırlı olsun
 
Eğer bir araçtan piyasada az varsa emin ol ki parça sıkıntısı çekersin. Fazla satışı olmadığından yedek parçaları stoklanmayıp ihtiyaç halinde yurt dışından sipariş edildiği için 2-4 haftalık bekleme süresi olur. Diğer modellerle ortak olan parçalarda ya da bakımlarda kullanılan sarf malzemelerinde sıkıntı yaşamazsın.
 
Tek kapı sıkıntı olmaz düşüncesindeysen 1,6t gtc lere göz gezdir. piyasası ortalama 5,000 tl kadar daha yüksek ama hem 2007 gibi daha yüksek model hem 5 kapı 2,0 versiyonuna göre 2. el de satışı daha rahat. hemde vergi. 1,6 ların vergisi yıllık 628 tl 2,0 larınsa 1736 tl. 180 hp de yetarli olur.
 
Eğer bir araçtan piyasada az varsa emin ol ki parça sıkıntısı çekersin. Fazla satışı olmadığından yedek parçaları stoklanmayıp ihtiyaç halinde yurt dışından sipariş edildiği için 2-4 haftalık bekleme süresi olur. Diğer modellerle ortak olan parçalarda ya da bakımlarda kullanılan sarf malzemelerinde sıkıntı yaşamazsın.

O zaman şöyle sorayım, siz coupe turbo için parça sıkıntısı çekiyor musunuz? Bildiğim kadarıyla sizin aracınızdaki Z20LET ile H Turbo'daki Z20LEL motorlar çok benzer. Şanzuman hakkında bilgim yok. Kaporta aksamı zaten standart. Çekincem elektronik aksam ve süspansiyonda var.

Bu arada yorum yapan herkese çok teşekkürler.

@devil_berk22: ikinci el satış durumunu göze aldım, zaten bu tarz araçların hiçbiri çok rahat satılmıyor, 2-3 ay beklemeyi göze alıyorsun.

@MERKEZ: Daha önce Bravo'm vardı, tek kapı araç çok sıkıntı oluyor. Hem de GTC'nin satışının rahat olacağından şüpheliyim, tek kapı araba satması çok zor. Ucuz bile bıraksan hemen satılmıyor. 2005 model 2.0 aracın vergisi yıllık 1340 lira, 2007 1.6'nın ise 628 lira. 5 kapıda 1.6T seçeneği olsa direk ona yönelirdim zaten. Ama yine de aklımı çeldin,GTC'lere de bakacağım.
 
Geri
Üst