Astra g klima problemi

nyildiz79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Aracimin klimasinda gaz kaçaği problemi vardi. Tamir ettirdim ama bu seferde klima çalişinca klima radyatör fani çalişmiyor. Belli bir süre sonra fan çalişmaya başliyor bu seferde klima kendini korumaya alip kapatiyor. Klima beyninde birşey bulamadilar klima basinç sensöründe olabilir dediler ama kesin bilemediler bu konuda yardim edermisiniz.
 
Basınç kontrol müşiri

Aracimin klimasinda gaz kaçaği problemi vardi. Tamir ettirdim ama bu seferde klima çalişinca klima radyatör fani çalişmiyor. Belli bir süre sonra fan çalişmaya başliyor bu seferde klima kendini korumaya alip kapatiyor. Klima beyninde birşey bulamadilar klima basinç sensöründe olabilir dediler ama kesin bilemediler bu konuda yardim edermisiniz.
Kardeş Basınç kontrol müşirini değiştir.
45 Liradan başlıyor 100 lü rakamların üstüne dahi satanlar var.
En hesaplısı bile işini görür.
Bu konuda açılan başlıklarda benzeri arızaları okuyabilirsin.
 
fan müşiri yada fan rezisdansı sorunlu sanırım ... klimayı açtığın zaman fanın çalışması lazım motor soğuk dahi olsa 1.ci kademede dönmesi lazım.
 
Dikkat Klima sistemi pahalı donanımları içerir.

Klima kapalı devre sistemi üzerinde 2 ila 3 adet müşir bulunur.
İşte bu müşirler den en kompleks olanı basınç kontrol müşiridir, bu müşir 3 yollu cross overing operasyonu gerçekleştirir!
Basınç kontrol müşirinin birinci işlevi sistemdeki gazın basıncı/yoğuşumu düşükse sistemi besleyen akımı kesmek,
İkincisi çalışan sistemde ısınan gazın basıncı artınca fanı 1nci kademe dönü hızında açmaktır ve ikincisiyle ilgili 3ncü son vazifeside gaz basıncı/ısısı
1nci dönü evresinde soğumamış ise fanı yüksek hız kademesine almak!
Basınç kontrol müşiri bu operasyonlarının tamamında kompresörü korumak düşük basınçta geçişe yol vermemek aksi yani basınç yüksek ise geçiş sürecinde ana fana soğutma kademe devir komutları vermek (cross over ile yol vermek)tir.Amacı kompresör ve sistemin hasar görmesini engellemektir.
Sizin sistemde gaz basınç müşiri basıncı yetersiz buluyor olabilir.Hatta bu müşir böyle önemli bir işlevi olduğundan ve ziyadesi hassasa yönelik gaz hareketine duyarlı imal edildiklerinden çabuk bozulur, bu yüzden kompresöre by pass ile akım geçişini bloke ederler, yani bozuk halleri bile halen sistemi kapatarak korumaya almaktır! (ölüyken dahi nöbete devam!) Kolaymı öyle binlerce Eruo luk kopresörü riske etmek! mentalitesiyle tasarlanmışlardır.
Ancak memleketimizde uyanık .... kimileri bu müşir bozulduğunda dahi bunu fırsata çevirip, masum insanların binlerce lirasını hiç ederler!
 
Geri
Üst