Astra g kampana sorunu

Dj_metatron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Tem 2016
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Herkeze hayirli gunler.Aracim astra g 1.4 twinport 2005 model. 213 binde benzinli.

Gectigimiz kasim ayinda özel bir servise el frenim tam tutmadigi icin gittim el freni teli ve kampana balatalari bosch marka ile degisti.neyse servisten ciktim 10 kilometre gittim arka sag kampanadan dumanlar geldi. Kenara cektim . Frenler yapismisti sogumasini bekledim soguyunca servise gittim bakti balatalar yanmamis dedi. Ayar yapti 40 km yol geldim sikinti yok sadece biraz isinma vardi. Daha sonra yol yaptikca o isinmada kayboldu. Sonra el freni tam ayarlanmamisti tekrar gittim el freni ayari icin ciktim 5 km sonra her ikisindende dumanlar cikti neyse adamlar aracla geldiler kampananin icinde ayar vidasi var oradan gevselttiler. Boyle olayin olmasi normal mi ? Bu adamlar yetkili servisten cikma adamlar . Gercek sikinti ne ? Ben surekli kontrol ederek yol gidiyorum bir daha olur diye bir tanesi digerine gore fazla isiniyor.

Uzun oldu ama baştan anlatmak istedim konuyu. Fikri olan varsa? Balatalar yanmismidir
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Yok mu fikri olan ?

Balatanın yanıp yanmadığını anlattıklarınızdan çıkartmamız zor. Yanmış olma ihtimali yüksek. Aksaklık ise muhtemelen ayar yapamamalarından kaynaklanıyor. Arka balatalar değişti benim astranın, 2004 ecotech benimki. Arkalar kampana. Değiştirdi balataları ustam, ayarını yaptı, taktı tekeri, eliyle çevirdi, mukavemet göstermedi teker, herhangi bir dönme direnci yoktu. indirdi liftten. El frenini çekti, taktı vitese, bıraktı debriyajı gaza basıp. Araba gerildi, gerildi, ama dönmedi arka teker. İndirdi el frenini, boşta bıraktı arabayı, inip azcık itekledi, araba hemen itekleme ile hareket etti. Tamamdır, halloldu dedi. Olması gereken de budur. Fren basılı veya el freni çekili değilken tekerin dirençsiz dönmesi gerekir. Bu da balatanın kampanaya sürtmemesi demektir. El freni çekilince ise balata kampanaya oturur ve dönüşü engeller. Ayar düzgün yapılmazsa sürtünme hep olur, bu da balatayı aşırı ısıtır ve yakar.
 

Dj_metatron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Tem 2016
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ayni islemleri onlarda yapti usta. Liftte iken eliyle lastigi dondurup surtme olup olmadigina bakti. Tornavida in ucu ile balataya bastirdi iz cikmadi yanmamis dedi.el freni ayari icin min 5 bin olmasi gerekli dedi.balata kendine yer yapsin diye dedi.

Astra g si olupta boyle bir islem yaptiran varmi?
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ayni islemleri onlarda yapti usta. Liftte iken eliyle lastigi dondurup surtme olup olmadigina bakti. Tornavida in ucu ile balataya bastirdi iz cikmadi yanmamis dedi.el freni ayari icin min 5 bin olmasi gerekli dedi.balata kendine yer yapsin diye dedi.

Astra g si olupta boyle bir islem yaptiran varmi?

O zaman her balata değiştirdiğimizde 5 bin km el frensiz mi gezecekmişiz? Hikaye bunlar hocam. 5 bin km dediğinizi 1 yılda ancak yapanlar var, öyle bir mantık olabilir mi? Fren ayarları yapılır, el freni de dahil. Biner iki şehir içi trafikte gezersiniz, ihtiyaç varsa tekrar gidilip ayarlatılır ki bu ikinci ayara bu güne kadar hiç girmedim. Öyle balata kampanaya alışsın, diske alışsın, 3bin km, 5 bin km, bunlar masal hocam. Arkadaş var, 10 bin km'de bitiriyor fren balatasını, sürekli fren yapar. Bu adam 5 bin km balataların alışmasını beklerse çok orjinal olur. İtimat etmeyin.
 
Üst