Astra g far ayarı

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Astra g kasa aracında far ayarı yapmak için kaputu açıp alyan uçlu tornavida ile ayar vidalarıni çevirdim.sag sol yukarı aşağı ayar yaparken ayarı tutturayim derken sanırım fazla çevirmekten vidaları bozdum. Şimdi nekadar cevirsemde ayar değişmiyor. Bu vidaların far içindeki ayar yapan kısmı nasıl. Fazla çevirmekten kırılan birşey olmuşmudur? Nasıl tamir ederim içini açmadan yapılacak işlem varmı? Ayar vidaları bozulunca ayar çok düştü kısalara sis farı gibi arabanın dibini gösteriyor. Önceden far içini açan arkadaşlardan yardim rica ediyorum. Tamir etmek için içini açmak gerekir mi, içi açılsa da artık tamir olmaz mı?
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,912
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Astra g kasa aracında far ayarı yapmak için kaputu açıp alyan uçlu tornavida ile ayar vidalarıni çevirdim.sag sol yukarı aşağı ayar yaparken ayarı tutturayim derken sanırım fazla çevirmekten vidaları bozdum. Şimdi nekadar cevirsemde ayar değişmiyor. Bu vidaların far içindeki ayar yapan kısmı nasıl. Fazla çevirmekten kırılan birşey olmuşmudur? Nasıl tamir ederim içini açmadan yapılacak işlem varmı? Ayar vidaları bozulunca ayar çok düştü kısalara sis farı gibi arabanın dibini gösteriyor. Önceden far içini açan arkadaşlardan yardim rica ediyorum. Tamir etmek için içini açmak gerekir mi, içi açılsa da artık tamir olmaz mı?

Kendi konumda yazdığım cevabı buraya da kopyalayayım. Herkese faydası olsun. :D

İlk önce ayar vidaları sağlam mı? Yani yalama oldu mu? Eğer ayar vidaları sağlamsa sırasıyla bakılabilecekleri şöyle anlatayım. (Fotoğraflar kendi projemde çektiğim resimlerdir.)

Fotoğraftaki sol farımın arkadan görünüşü. Farı ters tutup çekmiştim. Burada resmi ters çevirip normal görünüşe getirdim.

attachment.php


Resimde görüldüğü gibi kısa farın üstüne denk gelen ayar vidanız bir çubuğun ucundaki dişliyi döndürüyor. O dişli de resimdeki beyaz renkli diğer dişliyi döndürüyor. Bu beyaz dişli de aşağıdaki resimde bende merceğin olduğu ama sizde kısa farın olduğu bölmenin üst köşesinde bulunan yuvaya geçen plastik parçayı hareket ettiriyor. (Köşeden beyazlığı görünüyor). Siz vidayı çevirdikçe bu plastik parça ileri yada geri hareket ediyor. Böylece far sağa-sola döndürülüp yatay ayarı yapılmış oluyor.
Burada olabilecek olan;

  • Vida yalama olmuş olabilir
  • Dişli kısımlarda diş atlama, diş sıyrılması falan olabilir
  • Beyaz plastik parça far taslarındaki yuvasından çıkmış olabilir.
attachment.php


Bu da far taslarının bulunduğu parçanın arkadan görünüşü. O plastik parça resimde sol üstteki yuvaya geçiyor.

attachment.php



İkinci ayar vidası da kısayla uzun farın arasında bulunuyor. Resimde iki farın arasında üstteki mavi renkli dişli. Bu vida tek bir dişliyi çeviriyor. Bu dişliye de far taslarının bulunduğu parçada bulunan bir plastik çubuk geçiyor. Bu çubuk 3. resimde uzun farın HB3 yazısının sol üstünde görünüyor. (Etrafına plastik cırt takmışım)
Siz ayar vidasını çevirdikçe bu dişli dönüyor ve far taslarındaki çubuğu çekiyor veya itiyor. Böylece far tasları yukarı kalkıyor veya aşağıya dönüyor. Yani farın yukarı - aşağı ayarını yapmış oluyorsunuz.

Burada da olabilecek problemler diğeriyle aynı.

Son olarak da 3. resimde en altta bir kanca gibi bir plastik parça var. Bu da far seviye motorunun bağlandığı yer. Motorda bir plastik parça var ve bunun ucunda da bir top var. Bu top resimdeki parçadaki yuvaya oturuyor. Eğer motor buradan kurtulduysa far tasları bölümü ya aşağı düşer ya da çok yukarıda kalır.

İşte bakacağınız yerler buraları. Çözüm olarak;
Eğer vidalar yalama olduysa (bende biri öyle) büyük bir düz tornavidayı buraya çakarsanız orjinalinde yıldız olan vida düze döner ve ayarlanabilir.

Dişlilerde problem varsa şöyle yapın. Bu dişlilerin üzerinden 10luk ya da 12lik anahtar takılabilecek kısım var. Anahtar ile bu dişlileri çevirerek de ayar yapabilirsiniz.

En son olarak da eğer çubuklardan herhangi biri çıktıysa bu biraz uğraştırabilir. Ama far camını açmaya gerek yok. Far üzerindeki tüm ampul ve motoru sökün. Size en uygun delikten elinizi sokun ve far tası parçasını, yerinden çıkan çubuğa doğru çekip yuvasına oturtun. Eğer sadece motor çıktıysa o da motorun çubuğunun ucundaki topu far tasındaki parçaya yanlardan sokup yerine oturtun. Sonra motoru da yuvasına döndürerek oturtun.

Bunların haricinde bir sebep bence olmaz.
 
Üst