astra f gsi klima problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ykcoskun
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ykcoskun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
228
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Herkese selam arkadaslar.gecenlerde calısmayan klimama (dugmenin ısıgı yanıyor ama klima calısmıyodu.)gaz bastırmak özel bir için servise gittim.gittim ama perişan oldum.ilk once bu araca hangi tip klima gazı basılıyo problemi oldu.vatandas diyoki abi biz hepsine r134 basıyoz.ya olurmu diyom bu arac 94 olur diyo.neyse opanı aradım dogrudur dediler.e iyi o zaman bas dedim.vatandas makineye baglamak için baya bi ugrastı.bu arada yeni cihazlardan bu.elini falan yaktı.neyse bagladı.bu cihaz ilkonce içindeki gazı vakumlayıp cekiyo.cekti.80 gr cıktı içinden.basmaya basladı.abi dedi bunda kesin kacak var(iyi tespit.)e iyi dedim napcaz?neyse bagladıgı borularla falan oynadı heralde ordan bi kacak vardı.sesini cıkarmadan bastı.bastı ama klima sogutmuyo.bu cihaz yagıda otomatik tamamlıyor.ve 94 astra gsi 800 gr gaz alıyor(makine verisi)

neyse arkadaslar mesele adamın acemiliği veya hatası degilde bilgi sahibi olun dedim.esas problrmim klima gazı basıldıktan sonra actıgımda devir saati oynadı yani tahminimce klima devreye girdi ama sogutmadı.neden olabilir?
 
Kaçak var demek ki.
O adamın önce hava basıp sonra bi yarım saat bekleyip o bastığı havayı tekrar kontrol etmesi gerekiyordu kaçak var mı yok mu diye. Ama direk ezberei ş yapmış..
 
deniz kardesim kacak olmasa zaten içinde azda olsa gaz olurdu.ama kacak olması sogutmaya engelmi acaba?ama yok yarım saat beklemesine gerk yok.cunku cihaz o kadar guzelki içindekinin hepsini cekiyo.basıyo biraz sonra ne kadar bastıysa hala içindemi diye kontrol ediyor.eksikse kacak var diye alarm veriyor.otomatik yapıyo yani o işi.
 
ya sevgili arkadaslar forumda bugun ofeza adlı uyemiz bu konuda bir acıklama yapmıs.valla utandım oyle bir acıklamayı gormediğim için.sagolsun.bu konuda bu arada cok gereksiz oldu kusura bakmayın.
 
Yarım saat bekleseydi dedim çünkü ufak bir kaçak varsa anında belli olmaz..O yüzden dedim.
 
ok.sagol.
 
Estağfurullah

ya sevgili arkadaslar forumda bugun ofeza adlı uyemiz bu konuda bir acıklama yapmıs.valla utandım oyle bir acıklamayı gormediğim için.sagolsun.bu konuda bu arada cok gereksiz oldu kusura bakmayın.
Ağbim,
Vakum yerine basınç uygulandığında kaçak tespiti sağlıklı oluyor.
Birde en az 2 saat gerekir display deki (ibredeki) düşüş hareketini izlemeye...
Kaçak yerleri salt borular veya radyatörden ziyade, kompresörün keçesi veya contası da olabiliyor.
Sizin aracın Almanya için kapasitesi 800 gr. Türkiye için 900 gr konabiliyor.Özellikle Ege ve Akdenize kıyı kentlerde uygulama böyle...
Fakat kitap 800 gr 19 basınçta der!
Antalya da, Adana da 900 gr basarlar.
Zaten otomatik makinelerde yazılım 800 gr nakleder.
Eski ustalar manuel 900 gr. basarlar
 
kacagın olması sogutmaya engelmidir?yani kacak oldugunu biliyoruz.bulup cozecez.ama sogutmama baska bir durumamı baglıdır?yani 800 gr basılmıs ama sogutmuyo.yani hemen mi bosaldı anındada sogutmuyo?onu ogrenmeye calısıyorum.yani baska bir sıkıntımı var?
 
Geri
Üst