Astra dizel partikül filtresi

delikanlim9294

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2014
Mesajlar
131
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Merhaba arkadaşlar.iki ay önce 0 km astra j 1.6 dizel 136 hp aracımı almıştım.araç daha 2500 km de.şu ana kadar bi kusurunu görmedim ama 3 defa dizel partikül filtresi(DPF) ikazı aldım.bu kadar sık dolması normal değil bence.tamam kısa mesafe kullanıyorum ama sürekli böyle mi olacak bu araç.mazotuda hep opetten alırım.valla dizel aldığıma pişman oldum desem yeridir.dpf iptali yapan tuningciler var ankarada ama bu defa araç garanti dışı kalıyor.garanti dışı kalınca nelerden mahrum kalıyorum bilen var mı acaba
 
Merhaba arkadaşlar.iki ay önce 0 km astra j 1.6 dizel 136 hp aracımı almıştım.araç daha 2500 km de.şu ana kadar bi kusurunu görmedim ama 3 defa dizel partikül filtresi(DPF) ikazı aldım.bu kadar sık dolması normal değil bence.tamam kısa mesafe kullanıyorum ama sürekli böyle mi olacak bu araç.mazotuda hep opetten alırım.valla dizel aldığıma pişman oldum desem yeridir.dpf iptali yapan tuningciler var ankarada ama bu defa araç garanti dışı kalıyor.garanti dışı kalınca nelerden mahrum kalıyorum bilen var mı acaba
Aracta fabrika hatasindan dolayi olusabilecek her sorundan mahrum kalirsiniz. Gideceginiz yere yuksek devirle mi gidiyorsunuz? 2500 3000 arasi ideali.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Aracta fabrika hatasindan dolayi olusabilecek her sorundan mahrum kalirsiniz. Gideceginiz yere yuksek devirle mi gidiyorsunuz? 2500 3000 arasi ideali.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Yüksek devir filtreyi biraz daha fazla doldururken, temizlemesini de sağlar. Devirli kullanım sonrası dpf temizleme işlemi daha seyrek olur.
 
Yüksek devir filtreyi biraz daha fazla doldururken, temizlemesini de sağlar. Devirli kullanım sonrası dpf temizleme işlemi daha seyrek olur.
Hep dusuk devirde kullaninca da daha cabuk dolmuyor mu ama?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
E nasıl kullanıcaz bu mereti filtre dolmasın diye
 
Hep dusuk devirde kullaninca da daha cabuk dolmuyor mu ama?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Hayır, teknik olarak; daha az kükürt çıkıyor, daha az doluyor, lakin egt düşük olduğu için daha çok birikiyor ve o nedenle temizlenme işlemi daha sık oluyor.
 
Dizel aracı 1000-2000 devir arası kullanmak gerekmiyor mu?
 
Dizel aracı 1000-2000 devir arası kullanmak gerekmiyor mu?

1000-1500 arası çok düşük. Aracı çok yorarsınız, zedelersiniz. 1500 ve üstü, yol durumuna göre ideal. Yeterince Devirli kullanmak iyidir,
 
1000-1500 arası çok düşük. Aracı çok yorarsınız, zedelersiniz. 1500 ve üstü, yol durumuna göre ideal. Yeterince Devirli kullanmak iyidir,


Peki aracı 3000 devir yormaz mı?bende benzinli Astra varda ,memlekete geldim abimde 1.6 e-hdi c4 var.araç klavuzunda maksimum torku 1750 de verdiği yazıyor ve 2000 den sonra vites yükseltiyorum gayet stabil gidiyor.sıfır araç bakınıyorum ama bu partikül filtresinden dolayı korkuyorum açıkçası.
 
1000 - 1500 devir çok düşük. Araç yorulur gerçekten. 1750 - 2000 yakıt tüketimi açısından ideal olanıdır. Ancak hızlanmalarda vites değişimlerini 3000 devir civarında yapınca partikül filtresi kolay dolmuyor. Hatta zaman zaman yolun durumuna bağlı olarak 4000 - 4500 devir gibi yapıştırıyorum. Fakat normali 1750 - 2000 devir gibidir.

Partikül filtresi başta bende de sorun olmuştu. Fakat zamanla araca alıştıkça filtre de daha iyi oluyor. Devir konusunda çok germeyin. Motorun sesine, alınan güce göre zaten zamanla oturur kullanımınız.

Bir de bana mı öyle geldi yoksa gerçeklik payı var mı bilmiyorum ama 15.000 bakımından sonra filtre uyarısı almadım. Belki de kullanımla ilgilidir. Aracın huyuna alışınca filtre temizleme işlemini kendi kendine hallediyordur.
 
Geri
Üst