- Katılım
- 9 Mar 2007
- Mesajlar
- 283
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 16
- Yaş
- 38
Arkadaşlar merhabalar
Forumda yeniyim ama altta anlatacağım konu ile ilgili neredeyse herşeyi okudum.
45.000 de 2. el olarak satın aldığım aracımda şöyle bir problem var,
2100 d/d civarında motorda silkeleme vardı. Ustaya götürdüğümde gaz kelebeği temizlemesi düzeltmedi. Bilgisayara bağlayınca krank mili hatası görüldü. Parça değiştirildi, titreme görünürde düzeldi. Arıza kodları parça değişimi sırasında silinmiş olmasına rağmen testten sonra bilgisayara tekrar bağladığımızda hala hata veriyordu. Daha sonra usta bunun arıza ışığını kontrol etmek için tekrar bilgisayara bağladığını ve bunun kaybolduğunu söyledi ama içimde halen bir şüphe mevcuttu. Sanki çok seyrekte olsa (farklı devirlerde 1200 ve 2900 gibi) silkeleme yapmaya devam ediyordu.
Bütün bunların üstüne araca lpg taktırmaya karar verdim. LPG taktırdığım yerin lpg ecusunu yanlış programlamasından dolayı bir gün süründüm(gaz yememe vs., lamda sensörünün ecu ya ters ayarlı girilmesi gerekiyormuş..)
ECU tekrar programlandıktan sonra düzelirmiş gibi olan motor, tekrar hızlanmamaya, verimi kaybetmeye başladı.
Tekrar normal ustaya götürdüm, tekrar bilgisayara bağladılar. Ben yokken kontrol ettiklerinde usta bilgisayarda ekzanstrik sensörünün arızalandığını söyledi. Bir süre seni idare eder falan dedi. Yenisi siparişle geliyormuş.
Dün LPG de çok barizdi, bugün ise Edirneye gidip geldim. Hızlanmama problemini lpgde daha sık yapmasına rağmen aynı şekilde benzinde de yaşadım.(açıkçası ilk başlarda lpg ecusunun yanlış programlanmış olması daha ağır basıyordu ama..)
Örnek vermek gerekirse motor gazı sonuna kadar basmaya ramak kalaya kadar hiç bir hareket yapmıyor, sabit tutarsam yavaşlıyabiliyor ancak gazı köklersem birden atılıyor.
Bu arada hiç bir zaman motor arıza ışığı yanmadı. (fren ve gaz ile bazı kodlar aldım ancak pek bir anlam veremedim, yarın aldığı değerleri tekrar kontrol edicem, saymada hata yapıyormuşum gibi geldi)
Bu anlattıklarımın hepsini 1 haftada yaşadım..
Bu arada krank ve ekzanstirik sensörleri ne kadardır ? İnternette araştırdım ancak özellikle ekzanstrik sensörü için bir fiyata raslayamadım. Krank sensörüne işçilik dahil 145 lira gibi bir fiyat çektiler. Parça orjinal dediler ama yetkili servise gitmeyince böyle şüphe kalıyor insanın içinde
Sizden görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
Forumda yeniyim ama altta anlatacağım konu ile ilgili neredeyse herşeyi okudum.
45.000 de 2. el olarak satın aldığım aracımda şöyle bir problem var,
2100 d/d civarında motorda silkeleme vardı. Ustaya götürdüğümde gaz kelebeği temizlemesi düzeltmedi. Bilgisayara bağlayınca krank mili hatası görüldü. Parça değiştirildi, titreme görünürde düzeldi. Arıza kodları parça değişimi sırasında silinmiş olmasına rağmen testten sonra bilgisayara tekrar bağladığımızda hala hata veriyordu. Daha sonra usta bunun arıza ışığını kontrol etmek için tekrar bilgisayara bağladığını ve bunun kaybolduğunu söyledi ama içimde halen bir şüphe mevcuttu. Sanki çok seyrekte olsa (farklı devirlerde 1200 ve 2900 gibi) silkeleme yapmaya devam ediyordu.
Bütün bunların üstüne araca lpg taktırmaya karar verdim. LPG taktırdığım yerin lpg ecusunu yanlış programlamasından dolayı bir gün süründüm(gaz yememe vs., lamda sensörünün ecu ya ters ayarlı girilmesi gerekiyormuş..)
ECU tekrar programlandıktan sonra düzelirmiş gibi olan motor, tekrar hızlanmamaya, verimi kaybetmeye başladı.
Tekrar normal ustaya götürdüm, tekrar bilgisayara bağladılar. Ben yokken kontrol ettiklerinde usta bilgisayarda ekzanstrik sensörünün arızalandığını söyledi. Bir süre seni idare eder falan dedi. Yenisi siparişle geliyormuş.
Dün LPG de çok barizdi, bugün ise Edirneye gidip geldim. Hızlanmama problemini lpgde daha sık yapmasına rağmen aynı şekilde benzinde de yaşadım.(açıkçası ilk başlarda lpg ecusunun yanlış programlanmış olması daha ağır basıyordu ama..)
Örnek vermek gerekirse motor gazı sonuna kadar basmaya ramak kalaya kadar hiç bir hareket yapmıyor, sabit tutarsam yavaşlıyabiliyor ancak gazı köklersem birden atılıyor.
Bu arada hiç bir zaman motor arıza ışığı yanmadı. (fren ve gaz ile bazı kodlar aldım ancak pek bir anlam veremedim, yarın aldığı değerleri tekrar kontrol edicem, saymada hata yapıyormuşum gibi geldi)
Bu anlattıklarımın hepsini 1 haftada yaşadım..
Bu arada krank ve ekzanstirik sensörleri ne kadardır ? İnternette araştırdım ancak özellikle ekzanstrik sensörü için bir fiyata raslayamadım. Krank sensörüne işçilik dahil 145 lira gibi bir fiyat çektiler. Parça orjinal dediler ama yetkili servise gitmeyince böyle şüphe kalıyor insanın içinde
Sizden görüş ve önerilerinizi bekliyorum.