Astra 1.6 a16xer motor triger kayış değişimi için farklı zamanlar

sametdemirc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
25 Eyl 2022
Mesajlar
12
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba herkese

2013 Astra H 1.6 araçların A16XER motorlular için triger kayış değişimiyle ilgili kesin bir bilgi bulamadım. Forumlarda genellikle 60 bin km yazılmış yıl olarak da 4 yıl yazan var 6 yazan var 10 yazan var.

Almanya'daki forumlarda 2011'den sonraki üretimlerde 150 bin km ya da 6 yıl yazıyor. İngiltere'deki vauxhall forumlarında da 90 bin mile (145bin km) yazılmış. Bendeki araç 68 bin kmde.

Ayrıca yine forumların çoğunda triger kayışla birlikte devirdaim pompasının da değişmesi gerekiyor yazıyor. Ancak alman ve ingilizlere baktığımda farklı yerlerde olduğundan değişmesi gerekmez denilmiş.

Sizce de iki kere işçilik ödenmemesi için değişmeli mi yoksa iki kere işçilik ödeme gibi bir durum yok mudur?
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,921
Tepki puanı
6,116
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Samet bey öncelikle ülkemizde son zamanlarda işçilik maliyetleri oldukça arttı bu nedenle fayda maliyet eğrisine bakıp değiştirmenizde fayda var. Sonrasında aynı işçilik ücretini vermek çokta mantıklı olmayacaktır. Bunun dışında triger kayışı konusunda söylediklerinize katılıyorum bir karmaşa söz konusu ancak sizin dikkate almanız gereken bizim ülkemiz için yayınlanmış olan servis dokümanlarıdır. Bu dokümanlara göre de ülkemiz için 60 bin kilometre veya 4 yıl olarak düşünebilirsiniz. Benim şahsi görüşüm riske girmemeniz olacaktır. @Kaan. hocam bu konuda daha net bilgi verebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: sametdemirc

garbis

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
360
Tepki puanı
106
Puanları
43
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
triger kayışı değişim aralığı 60. bin km veya 4 yıl. 5.yıldan sonrası risk almak isteyenler için.

XER motorlarda devirdaimi illaa değiştirmeye gerek yok. Zaten devirdaim kasnağı nerde triger nerde alakası yok. Nasıl tek işçilik ile 2 işi birden hallolacak ?
 
  • Beğen
Tepkiler: sametdemirc

sametdemirc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
25 Eyl 2022
Mesajlar
12
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
triger kayışı değişim aralığı 60. bin km veya 4 yıl. 5.yıldan sonrası risk almak isteyenler için.

XER motorlarda devirdaimi illaa değiştirmeye gerek yok. Zaten devirdaim kasnağı nerde triger nerde alakası yok. Nasıl tek işçilik ile 2 işi birden hallolacak ?
Sorduğum bazı ustalar değişirse tek işçilikle hallolmuş olur dedi ama ben de anlamadım zaten ayrı yerlerdeyse ne fark edecek. Yanıt için teşekkür ederim.
 

sametdemirc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
25 Eyl 2022
Mesajlar
12
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Samet bey öncelikle ülkemizde son zamanlarda işçilik maliyetleri oldukça arttı bu nedenle fayda maliyet eğrisine bakıp değiştirmenizde fayda var. Sonrasında aynı işçilik ücretini vermek çokta mantıklı olmayacaktır. Bunun dışında triger kayışı konusunda söylediklerinize katılıyorum bir karmaşa söz konusu ancak sizin dikkate almanız gereken bizim ülkemiz için yayınlanmış olan servis dokümanlarıdır. Bu dokümanlara göre de ülkemiz için 60 bin kilometre veya 4 yıl olarak düşünebilirsiniz. Benim şahsi görüşüm riske girmemeniz olacaktır. @Kaan. hocam bu konuda daha net bilgi verebilir.
Evet Türkiye'deki servis bilgilerini dikkate almak lazım ancak aradaki kilometre farkı çok abartılmış geldi ve 4 yıl nerede 6-10 yıl nerede. Şase nosundan kontrol ettiğimde Bochum'da üretildiğini gördüm aracın yani Türkiye için daha az kalite ve dayanımda mı üretiliyor bu araçlar ülkeden ülkeye onu anlamayamadım. Yanıt için teşekkür ederim.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,472
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Merhaba herkese

2013 Astra H 1.6 araçların A16XER motorlular için triger kayış değişimiyle ilgili kesin bir bilgi bulamadım. Forumlarda genellikle 60 bin km yazılmış yıl olarak da 4 yıl yazan var 6 yazan var 10 yazan var.

Almanya'daki forumlarda 2011'den sonraki üretimlerde 150 bin km ya da 6 yıl yazıyor. İngiltere'deki vauxhall forumlarında da 90 bin mile (145bin km) yazılmış. Bendeki araç 68 bin kmde.

Ayrıca yine forumların çoğunda triger kayışla birlikte devirdaim pompasının da değişmesi gerekiyor yazıyor. Ancak alman ve ingilizlere baktığımda farklı yerlerde olduğundan değişmesi gerekmez denilmiş.

Sizce de iki kere işçilik ödenmemesi için değişmeli mi yoksa iki kere işçilik ödeme gibi bir durum yok mudur?
5 yıl raf ömrü kullansanda kullanmasanda 60 bin km Opel için değişimdir GM marka takman şart sıkıntı yaşamaman için devirdaim pompası Volkswagen gibi araçlar da trigere bağlıdır ve değişimi o modellerde şarttır çünkü tekrar sökmek zorunda kalınıyor opelde değişim yapamana gerek yoktur bozulana kadar pompan devam et
 
  • Beğen
Tepkiler: sametdemirc
Üst