astra 1.3 cdti triptonik vites ecn 1700008-011508

Enis astra

Kayıtlı Kullanıcı
05-Amasya
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
başlıkta da bahsettiğim arıza kodlarıyla karşılaştım. araçın esp ışığı ile motor arıza lambası aynı anda yanıyor, sonrasında motor arıza lambası sönüyor esp yanmaya devam ediyor, kontağı kapat aç yapınca yanan ışık kalmıyor, Hafızadaki kodlar tabi can sıkmaya devam ediyor. Sorunla karşılaşan var mı. Cihaza bağlattım birsürü arıza vermiş dediler, hangisi gerçek arıza ?
 

Enis astra

Kayıtlı Kullanıcı
05-Amasya
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Termostatı değiştirerek başlayacağız gibi işe. Şanzumanla alakalı bir problem olabilir diye korkuyorum.
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
446
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Hocam, diğer mesajınıza da yazdım. Bir başkası arar diye bunda da yazayım dedim. Arıza kodları şanzımanla alakalı değil merak etmeyin. Termostat arızası dolasıyla iki arıza kodunu birden veriyor. Termostat değişimi sonrası sorunuzu ortadan kalkacaktır.
 

NefesTR

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
28 Kas 2019
Mesajlar
173
Tepki puanı
34
Puanları
28
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Hocam, diğer mesajınıza da yazdım. Bir başkası arar diye bunda da yazayım dedim. Arıza kodları şanzımanla alakalı değil merak etmeyin. Termostat arızası dolasıyla iki arıza kodunu birden veriyor. Termostat değişimi sonrası sorunuzu ortadan kalkacaktır.
Usta başka sitelerde de gördüm 1700 hatasına herkes termostat diyor. Arıza açıklamasında şanzıman yazıyor. Merakımdan soruyorum nasıl oluyor bu hata nerde
 
  • Beğen
Tepkiler: Enis astra

Enis astra

Kayıtlı Kullanıcı
05-Amasya
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Usta başka sitelerde de gördüm 1700 hatasına herkes termostat diyor. Arıza açıklamasında şanzıman yazıyor. Merakımdan soruyorum nasıl oluyor bu hata nerde
Tahminin termostat hatası beraberinde şanzıman beyinde de hata olarak algılanıyor; bende sadece 1700 hatası yok,011508 ile birlikte 170008 oluyor. Heralde birbirlerini tetikliyorlar, İşin asıl garibi neden ESP ışığı yanıyor, termostat esp ne alaka ve madem arıza var kontağı kapat aç yapınca neden düzeliyor herşey.
bugün aracın gizli özellik bölümünden hararet sıcaklığını gösteren ekranı açıp baya 30-40 km yol gittim. rolantide sonlarlara doğru 88 C kadar çıktı. Seyir halinde 65-70 aralığında. Havalar soğuk rüzgar girdiği için mi bilmiyorum. Bu deneyime göre de sanki termostat çalışıyor. tabi bu süreçte esp ışığı ile arıza lambası yanmadı, Yandığı zamana bakmakta lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
446
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Usta başka sitelerde de gördüm 1700 hatasına herkes termostat diyor. Arıza açıklamasında şanzıman yazıyor. Merakımdan soruyorum nasıl oluyor bu hata nerde
Hocam, yeni nesil araçlarda yer alan parçaların birbiriyle konuşması olayı.(can bus) Amaç aslında tüketicinin faydasına olası zararı en aza indirmek için aracı korumak. O sebepten araçlarımızın neredeyse her yerinde sensör var. Misal , bu arkadaşımızın olayında, Soğuk motor belirli bir km yol alıp halen normal ısısına ulaşmadıysa araç ecusu işlerin yolunda gitmediğini sensörler vasıtasıyla anlıyor. O an aracı korumak için şanzımana olması gerekenden daha az elektrik gidiyor. Bu şanzımana arıza kodu olarak düşüyor. Yine elektiğini olması gerekenden düşük sinyalde verilmesi yoğun elektrikle çalışan esp sistemine de arıza vermesine sebep oluyor. İlk başta bakıldığında esp,termostat ve şanzıman beyni ilişkisi kurulamasa da bütün bu sistemler yoğun elektrikle beslendiğinden birebiriyle reaksiyona girip hata veriyorlar. @Enis astra kardeşim senin sorunun termostat :) bizim araçlarımızın olması gereken motor ısısı 88 derecedir. Araç haraket ettiği anda direkt ısınmaya başlar ve ideal motor ısısına gelene kadar termostat kapalı kalarak sistem ısınır. 88 dereceyi geçincede termostat açarak ısıyı dengeler. O gizli ekranda gördüğün ısının arada 88 çıkıp 65 vs. Görmesi termostatının açık kaldığı anlamına geliyor. Dikkat et sıkışık trafikte araç ısısı yükselecek biraz hareket edip hava temasına girince ısı düşecektir. Hiç bir sağlıklı termostatta araç ısısı 65-70 leri görmez.senin sorunun kesinlike termostat. Bu arada kontağı açıp kapattığında arızanın gitmesinin sebebi. Aracın her kontak açtığında sistemi baştan taramasıdır. Araç ecusu termostat arızasını örneğin bir abs , airbag arızası gibi anlık elektronik kontrolle tespit edemez. Aracın yürüyüp sistemi ısıtması beklenir ısıtmadığında ortada sorun olduğunu algılayı arızayı yakalar.
 

Enis astra

Kayıtlı Kullanıcı
05-Amasya
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam, yeni nesil araçlarda yer alan parçaların birbiriyle konuşması olayı.(can bus) Amaç aslında tüketicinin faydasına olası zararı en aza indirmek için aracı korumak. O sebepten araçlarımızın neredeyse her yerinde sensör var. Misal , bu arkadaşımızın olayında, Soğuk motor belirli bir km yol alıp halen normal ısısına ulaşmadıysa araç ecusu işlerin yolunda gitmediğini sensörler vasıtasıyla anlıyor. O an aracı korumak için şanzımana olması gerekenden daha az elektrik gidiyor. Bu şanzımana arıza kodu olarak düşüyor. Yine elektiğini olması gerekenden düşük sinyalde verilmesi yoğun elektrikle çalışan esp sistemine de arıza vermesine sebep oluyor. İlk başta bakıldığında esp,termostat ve şanzıman beyni ilişkisi kurulamasa da bütün bu sistemler yoğun elektrikle beslendiğinden birebiriyle reaksiyona girip hata veriyorlar. @Enis astra kardeşim senin sorunun termostat :) bizim araçlarımızın olması gereken motor ısısı 88 derecedir. Araç haraket ettiği anda direkt ısınmaya başlar ve ideal motor ısısına gelene kadar termostat kapalı kalarak sistem ısınır. 88 dereceyi geçincede termostat açarak ısıyı dengeler. O gizli ekranda gördüğün ısının arada 88 çıkıp 65 vs. Görmesi termostatının açık kaldığı anlamına geliyor. Dikkat et sıkışık trafikte araç ısısı yükselecek biraz hareket edip hava temasına girince ısı düşecektir. Hiç bir sağlıklı termostatta araç ısısı 65-70 leri görmez.senin sorunun kesinlike termostat. Bu arada kontağı açıp kapattığında arızanın gitmesinin sebebi. Aracın her kontak açtığında sistemi baştan taramasıdır. Araç ecusu termostat arızasını örneğin bir abs , airbag arızası gibi anlık elektronik kontrolle tespit edemez. Aracın yürüyüp sistemi ısıtması beklenir ısıtmadığında ortada sorun olduğunu algılayı arızayı yakalar.d
 

Enis astra

Kayıtlı Kullanıcı
05-Amasya
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam, yeni nesil araçlarda yer alan parçaların birbiriyle konuşması olayı.(can bus) Amaç aslında tüketicinin faydasına olası zararı en aza indirmek için aracı korumak. O sebepten araçlarımızın neredeyse her yerinde sensör var. Misal , bu arkadaşımızın olayında, Soğuk motor belirli bir km yol alıp halen normal ısısına ulaşmadıysa araç ecusu işlerin yolunda gitmediğini sensörler vasıtasıyla anlıyor. O an aracı korumak için şanzımana olması gerekenden daha az elektrik gidiyor. Bu şanzımana arıza kodu olarak düşüyor. Yine elektiğini olması gerekenden düşük sinyalde verilmesi yoğun elektrikle çalışan esp sistemine de arıza vermesine sebep oluyor. İlk başta bakıldığında esp,termostat ve şanzıman beyni ilişkisi kurulamasa da bütün bu sistemler yoğun elektrikle beslendiğinden birebiriyle reaksiyona girip hata veriyorlar. @Enis astra kardeşim senin sorunun termostat :) bizim araçlarımızın olması gereken motor ısısı 88 derecedir. Araç haraket ettiği anda direkt ısınmaya başlar ve ideal motor ısısına gelene kadar termostat kapalı kalarak sistem ısınır. 88 dereceyi geçincede termostat açarak ısıyı dengeler. O gizli ekranda gördüğün ısının arada 88 çıkıp 65 vs. Görmesi termostatının açık kaldığı anlamına geliyor. Dikkat et sıkışık trafikte araç ısısı yükselecek biraz hareket edip hava temasına girince ısı düşecektir. Hiç bir sağlıklı termostatta araç ısısı 65-70 leri görmez.senin sorunun kesinlike termostat. Bu arada kontağı açıp kapattığında arızanın gitmesinin sebebi. Aracın her kontak açtığında sistemi baştan taramasıdır. Araç ecusu termostat arızasını örneğin bir abs , airbag arızası gibi anlık elektronik kontrolle tespit edemez. Aracın yürüyüp sistemi ısıtması beklenir ısıtmadığında ortada sorun olduğunu algılayı arızayı yakalar.
Aynen dediğiniz gibi araç hareketsizken Coolant değeri yükseliyor, yola koyulunca rüzgarı aldığı için belli bir oranda geri düşüyor. Artık ustalara gidip direkt termostatı değiştirin arızayıda silin diyeceğim, tabi boş bir zaman bulabilirsem, şuan bu haliyle mecbur kullanıyorum.
 
Üst