Hocam, yeni nesil araçlarda yer alan parçaların birbiriyle konuşması olayı.(can bus) Amaç aslında tüketicinin faydasına olası zararı en aza indirmek için aracı korumak. O sebepten araçlarımızın neredeyse her yerinde sensör var. Misal , bu arkadaşımızın olayında, Soğuk motor belirli bir km yol alıp halen normal ısısına ulaşmadıysa araç ecusu işlerin yolunda gitmediğini sensörler vasıtasıyla anlıyor. O an aracı korumak için şanzımana olması gerekenden daha az elektrik gidiyor. Bu şanzımana arıza kodu olarak düşüyor. Yine elektiğini olması gerekenden düşük sinyalde verilmesi yoğun elektrikle çalışan esp sistemine de arıza vermesine sebep oluyor. İlk başta bakıldığında esp,termostat ve şanzıman beyni ilişkisi kurulamasa da bütün bu sistemler yoğun elektrikle beslendiğinden birebiriyle reaksiyona girip hata veriyorlar.
@Enis astra kardeşim senin sorunun termostat

bizim araçlarımızın olması gereken motor ısısı 88 derecedir. Araç haraket ettiği anda direkt ısınmaya başlar ve ideal motor ısısına gelene kadar termostat kapalı kalarak sistem ısınır. 88 dereceyi geçincede termostat açarak ısıyı dengeler. O gizli ekranda gördüğün ısının arada 88 çıkıp 65 vs. Görmesi termostatının açık kaldığı anlamına geliyor. Dikkat et sıkışık trafikte araç ısısı yükselecek biraz hareket edip hava temasına girince ısı düşecektir. Hiç bir sağlıklı termostatta araç ısısı 65-70 leri görmez.senin sorunun kesinlike termostat. Bu arada kontağı açıp kapattığında arızanın gitmesinin sebebi. Aracın her kontak açtığında sistemi baştan taramasıdır. Araç ecusu termostat arızasını örneğin bir abs , airbag arızası gibi anlık elektronik kontrolle tespit edemez. Aracın yürüyüp sistemi ısıtması beklenir ısıtmadığında ortada sorun olduğunu algılayı arızayı yakalar.d