Anlattığınız olaylar aracın soğutma suyunun antifrizin motor içerisinde ki kanallardan yağ toplayıp genleşme kabına getirmesi durumu ama aracımda belirti yok diyorsunuz. Mutlaka bir yerden az da olsa yağ kaçağı olabilir.
İlla hayır kardeşim aracımda böyle bir sorun yok diyorsan alternatif 1 seçenek daha var. Genleşme kabını olduğu yerden sök içini yağ çözücü ile tamamen temizle sil kuru vaziyete getir. Yerine takmadan da temiz su hortumunu genleşme kabına su pompalayan hortumun bir ucuna tak kabın alt hortumunu da aracın dışına bir kaba sal arabayı çalıştır, üstten taktığın hortuma su ver içeride dolansın turuncu renkte pas kir yağ kalıntısı varsa onları temizleyinceye kadar devirdaim yapsın. Temizlendiğinden emin oluncaya kadar bu işlemi yap. Temizlediğinden emin olduğun zaman aracı stop et borudan içinde su kalmayacak şekilde ağzınla hava basıncı uygula üfle. Gençleşme kabını ve hortumlarını tak su veya antifrizi ilave et yeterli seviyeye geldiğinde genleşme kabının kapağını kapatmadan aracı çalıştır motor içerisinde sıvı tamamen yayıldığında eksik varsa biraz daha soğutma sıvısı ilave et 2-3 dakika genleşme kabının kapağı açık şekilde rölantide çalıştır. Sonra kapağı kapatıp 50-100 KM yol yap eğer durum gene aynı olursa muhtemelen 1 damla bile olsa bir yerden yağ kaçağı vardır. Herhangi bir performans kaybına veya duman atmaya neden olmaz ufak bir sıkıntıdır ama mide bulandırır.
Genleşme kabının temizliği için bazı markaların ürünleri var onlardan deneyebilirsin. Yağ kaçağı mevcutsa da bunların da ürünleri var onuda deneyebilirsin. Liqui Moly'nin yağ kaçağı önleyici bir ürünü var 94 model bir araca uyguladığımızda çok fayfasını görmüştük keçelerden akan yağı falan kesmişti bir dene derim. Bu yazdıklarımı denersen işlemini kendin yaparsan taş çatlasın 60-70 liraya kurtulursun. Sanayiye düştün mü conta yanık değişecek o bozulmuş değişecek bu arızalı tamir edilecek derken 0 motor yaptırmaya kalkarlar.