arabam akvaryuma dönmeden yardımmm!!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kustooo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kustooo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2007
Mesajlar
1,380
Tepkime puanı
0
Puanları
0
abimin araba geçen hafta iskenderunda yağan iki üç günlük aşırı yağmurlarda kapının önünde yatarken bayaa su almış. direksiyon kutusunun altındaki o elimizle açabildiğimiz kapağın ordan, pedalların arkasından doğru su girmiş ve neredeyse zeminde 5-6 cm su birikmiş. okdr ki arkada oturanların ayak koydugu yere kadar aşmış. nys tas kova fln boşaltmış, kuaförde de çektirmiş. şimdi bişi yok. ama o gun otobanda o yağmurda adanaya gitmeye çalışırken pedalların ordan su gelmeye devam etmiş...

ustama sordum cam lastiklerinden, kapı lastiklerinden veya silecek kollarının bağlı oldugu plastiğin ordan, cam önü ızgaradan su alıyo olabilir, elektrikçine götür o bulur dedi. lastiklerde fln bişi görünmüyo ben kaputun altındaki biyerlerden, tahliye yollarının pislikle tıkalı olabileceğini düşündüm. bayram sonu elektrikçime götürücem ve ozmna kdr umarım buyuk yağmur yagmaz...

ama yine de biraz fikir sahibi olarak gitsem fena olmaz. başına benzer bişi gelen? fikri olan? ustalar???

teşekkürler

şimdiden mübarek ramazan bayramınızı kutlarım...
 
Öncelikle geçmiş olsun. Eski araçlarımın bazılarında başıma geldiği için üzüntünüzü anlıyorum. Araç park halinde iken içine su aldığına göre biraz uğraştıracak gibi. Pedalların oradan su alabilmesi için biriken yağmur suyunun seviyesi o kısma kadar ulaşması gerekir. Oraya kadar su birikmiş ise, kapı fitillerinin ek yerleri genelde alt kısımda veya alt kısma yakın yerlerde olduğu için oradan da su gelmiş olabilir. Pedallar bölgesindeki kapakta çatlaka, delinme olabilir, aracın taban kısmında bu kapaklardan birkaç tane daha vardır, bunlarda hasar meydana gelmiş olabilir. Yeni nesil araçların ön ve arka camları silikonla sabitleniyor. Çok zor bir ihtimal ama bu silikonlarda kaçak olabilir. Diğer olasılıkları ustan da söylemiş zaten. Araçın taban saçını korumak, rutubet/küf kokusu, araç içerisinde nemden dolayı camlarda aşırı buhar olmaması için taban halısını (altında izolasyon tabakası var) iyice kurutmaya çalışın. Şimdiden kolay gelsin.
 
Arabada lpg var mı bilmiuorum ama genelde sonradan yapılan değişiklikler buna sebep oluyor.Su tahliye bölümünün olduğu bölgede (ön camın altı) kablo falan geçirirken Yeterince silikonlamıyorlar.Suyu oralardan alıyor olabilir.Ben aynı sorunu bu bölgedeki kablo giriş yerlerini iyice kendim silikonlayarak hallettim.:) Bi araştırmakta fayda var.
 
:good:Araç lpglimi.Eğer öyleyse Kaputu açıp Lpg kablolarını kontrol edin.Şoför kısmındaki giderin ordan araç içerisine giren lpg seviye tuşunun kablosunun izolasyonu iyi yapılmadıysa ordan alıyodur.Bendede vardı hallettim.
 
araç lpg li ve montaj sırasında başındaydım. hiç de izolasyon adına bişi yapıldıgını hatırlamıyorm. bakmam lazım ama tam olarak nerelere bakmam gerektiğini çözemedim. sonuçta bu arabalarda kaputun altı çok karışık herşey herşeyin üstünde...

foto ile anlatabilecek olan var mı? ya da çok detaylı bi yer tarifiyle?
 
Benim Corsada Amfi Kablosunun Girdiği Yerden Alıyor Üzerinden Sızıp Pedalların oldugu Yerden Damlıyor.o Kısımda Su Tahliyesini Saglayan Bide Kapak Var.o kapakta Tıkandıysa Seviye Yukselip İçeri Su Alıyor olabilir.
 
kesin lpg kablolarının geçtiği yerdende benimde başıma gelmişti
kaputu açınca sürücü tarafında kaputun menteşelerinin ve haputu açık tutan havalı pistonun olduğu tarafta L şeklinde kaportaya giren bir kablo hortumu var onun lastik bir contası var o yerinden çıkmıştır yada orası boştur onu yerine oturtunca ve güzelce silikonlayınca hiç bir sorun kalmaz
 
kesin lpg kablolarının geçtiği yerdende benimde başıma gelmişti
kaputu açınca sürücü tarafında kaputun menteşelerinin ve haputu açık tutan havalı pistonun olduğu tarafta L şeklinde kaportaya giren bir kablo hortumu var onun lastik bir contası var o yerinden çıkmıştır yada orası boştur onu yerine oturtunca ve güzelce silikonlayınca hiç bir sorun kalmaz

çok güzel anlatmışsınız teşekkürler. yrn ilk iş oraya bakıcam.
 
arkadaşlar bayram haftası sorunumu çözdüm ama yazmayı unuttum :D

lpg kablolarının girdiği yerin contası ya da başka biyerde olumsuz bi durum yoktu. sorun sol çamurluğun iç tarafından giden tahliye hattının zamanla pislikten tıkanmasıymış. yıkamacıda tazzikli su tutturmak istedim. adam: "ben basamam abi bizim suyun basıncı 200 bar!?! kırar atar cam önü plastiğini" dedi. ki en fazla fazla 200 psi dır buyuk ihtimal :D ben de gittim benzinliğe. doktum o tıkalı yere suyu ve göl oldu tabi. sonra aldım lastik hava pompasını, patlak lastik ayarına getirdim, tam güç suyu gulugulu tekniğimle fokurdatınca en sonuda gulugulu dedi ve açıldı :D:D:D

ilginiz için tesekkurler ;)
 
Geçmiş Olsun Ozaman :)
 
Geri
Üst