- Katılım
- 26 Şub 2013
- Mesajlar
- 107
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhaba arkadaşlar,geçtiğimiz haftasonu cumartesi öğleden sonrayı komple bostancı opelde geçirdim,normal 10 bin bakımı için gitmiştim ve aracın motor yapım aşamasını daha önce ayrı bir konuda görüşmüştük ve titreşim ile ses problemini anlatmıştım,motor kulağını almanyadan getirip değiştirdik fakat araçtaki titreşim kesilmedi hala,sadece eskiye göre daha azaldı diyebilirim,o da zaten kulağın içindeki takozdan kaynaklıydı,bu titreşim sorunum hala daha devam ediyor,veli usta 3 saat kadar uğraştı klima boruları şaseye değiyormuş düzeltti,eksoz borusunu biraz düzeltti falan derken epey bir inceleme sonucu önceden 2500 de başlayıp artarak devam eden zarıltı zırıltı sesleri kesildi fakat hala daha aracımın şasesi üzerinde titreşim devam ediyor,konuya daha fazla açıklık getirmek için ince detaylara gireceğim ki sizinde kafanızda fikirler oluşsun diye,
şimdi araç rolantide gaz vermek suretiyle(rolantide gaz vermeden kendi halinde çalışırken yapmıyor),yolda ayak gazda giderken yada yolda ilerlerken boş viteste gaza basmak suretiyle her şekilde kasaya titreşim veriyor,2000 devirlerde artmaya başlayıp 2500-3000 aralığında iyice çoğalıyor,direksiyon,gaz ve debriyaj pedalı,iç dikiz aynasına kadar hatta oturduğum koltuk bile titreşimi hissettiriyor,aracın motorunda herhangi bir sıkıntı yok,rektefiyeden sonra 10 bin km oldu ve sadece 1 diş yağ eksiltmiş üstelik arasıra agresif kullanmama rağmen,kullanılan yağ da 5-30 yani eksilmeye en müsait olan incelik grubunda,şuan o konuda maşallahı var yağ problemi bitti,rolantide motor saat gibi çalışıyor,tekleme yada herhangi bir sıkıntı,titremesi söz konusu değil,yine aynı şekilde orada bulunan başka bir 1.6 astra h gtc üzerinde birlikte rolantide gaz vererek testte yaptık ve araç hiç titreşim vermiyor kasasına,4000 devire kadar bastık ama hiç vibrasyon yok,
benim araçta ise en çok titreşim yaptığı devir aralığında devamlı gaza basılı tutularak sorun tespit edilmeye çalışıldı,gürültü yapan aksamlar yukarda belirttiğim gibi klima borusu ve eksoz birde bir kaç vidası eksik plastik aksam,aracın motor kulaklarına levye yardımı ile yine bakıldı ama kulakların hiçbirisinde sorun yok,şaseye temas edebilecek hemen hemen her noktaya göz atıldı ancak gürültünün giderilmesi dışında titreşime çok bir faydası olmadı,krank devir sensörü falan daha önce motor yapılırken değişmiş sorun ondanda değildir,ateşleme sistemi kaynaklı desek lpg dede aynı problem var benzindede ve ayrıca aracın çalışması yada gidişinde hiç sıkıntı yok,marifet yapmışım gibi anlaşılmasın ama gece yarısı boş ve düz bir yolda 5.viteste 255 km ye gelip yol kalmadığı için 6.vitese takmadığımı söylesem sanırım gidişinin sorunsuz olduğunu anlatmaya yeter,eğer bobin yada ateşleme sistemi kaynaklı olsa araç tekleme yada kesiklikler yapardı,subablar desem bu defada rolantidede düzensiz çalışması gerekirdi,gaza basınca yükselen devirle başlayıp devir düşerkende aynı şekilde devam ediyor vibrasyon taa ki rolanti konumuna gelene kadar ama yukarda yazdığım devir aralıklarında iyice artıyor,sanki masaj koltuğuna oturmuşsunuz gibi kasa üzerinde hissediyorsunuz,başına bu tarz olay gelen arkadaşlar vardır belki diyerek konu açtım yoksa uzun zamandır bu durum söz konusu ama iş yoğunluğundan dolayı bir türlü fırsat bulup olayın üzerine gidememiştim,son 1 haftadır nette neredeyse her türlü konuyu okudum titreşim ile ilgili ancak ya kalkışta,yada belirli km sonra yada teklemeli çalışmaktan oluşan sarsıntılardan bahsedilmiş,yada motor kulağı ile ilgili sorun yada ne bileyim lastik problemi,rot balans,tekerlek rulmanları,eğik diskler,ateşleme problemleri,fakat bende bunların hiçbirisi yok,çünkü aracım sadece yolda yapsa anlayacağım aktarma organları falan diyeceğim ama rolantidede aynı devirlerde aynı vibrasyon sorunu mevcut,yüke binsede binmesede sorun aynı yani,sadece şaseye motor vibrasyonu veriyor bir nokta ama onu tespit edemedik,şimdi sizden değerli yorumlarınızı bekliyorum,ha bu arada aracınızı iyi tanıyın arkadaşlar,tamire yada herhangi bir şekilde bakıma verdiğiniz zaman değişiklikleri anlamaya çalışın ki ilerde başınız ağrımasın,şimdi bu vibrasyon sorununun kaynağını bulmassam aracı cumartesi sabahtan götürüp bırakacağım ve sorunu çözmelerini isteyeceğim,saolsunlar çok ilgililer ama sorun çözülmeyince şahsen kendim sıkılmaya başlıyorum bu durumdan,saygılar...
şimdi araç rolantide gaz vermek suretiyle(rolantide gaz vermeden kendi halinde çalışırken yapmıyor),yolda ayak gazda giderken yada yolda ilerlerken boş viteste gaza basmak suretiyle her şekilde kasaya titreşim veriyor,2000 devirlerde artmaya başlayıp 2500-3000 aralığında iyice çoğalıyor,direksiyon,gaz ve debriyaj pedalı,iç dikiz aynasına kadar hatta oturduğum koltuk bile titreşimi hissettiriyor,aracın motorunda herhangi bir sıkıntı yok,rektefiyeden sonra 10 bin km oldu ve sadece 1 diş yağ eksiltmiş üstelik arasıra agresif kullanmama rağmen,kullanılan yağ da 5-30 yani eksilmeye en müsait olan incelik grubunda,şuan o konuda maşallahı var yağ problemi bitti,rolantide motor saat gibi çalışıyor,tekleme yada herhangi bir sıkıntı,titremesi söz konusu değil,yine aynı şekilde orada bulunan başka bir 1.6 astra h gtc üzerinde birlikte rolantide gaz vererek testte yaptık ve araç hiç titreşim vermiyor kasasına,4000 devire kadar bastık ama hiç vibrasyon yok,
benim araçta ise en çok titreşim yaptığı devir aralığında devamlı gaza basılı tutularak sorun tespit edilmeye çalışıldı,gürültü yapan aksamlar yukarda belirttiğim gibi klima borusu ve eksoz birde bir kaç vidası eksik plastik aksam,aracın motor kulaklarına levye yardımı ile yine bakıldı ama kulakların hiçbirisinde sorun yok,şaseye temas edebilecek hemen hemen her noktaya göz atıldı ancak gürültünün giderilmesi dışında titreşime çok bir faydası olmadı,krank devir sensörü falan daha önce motor yapılırken değişmiş sorun ondanda değildir,ateşleme sistemi kaynaklı desek lpg dede aynı problem var benzindede ve ayrıca aracın çalışması yada gidişinde hiç sıkıntı yok,marifet yapmışım gibi anlaşılmasın ama gece yarısı boş ve düz bir yolda 5.viteste 255 km ye gelip yol kalmadığı için 6.vitese takmadığımı söylesem sanırım gidişinin sorunsuz olduğunu anlatmaya yeter,eğer bobin yada ateşleme sistemi kaynaklı olsa araç tekleme yada kesiklikler yapardı,subablar desem bu defada rolantidede düzensiz çalışması gerekirdi,gaza basınca yükselen devirle başlayıp devir düşerkende aynı şekilde devam ediyor vibrasyon taa ki rolanti konumuna gelene kadar ama yukarda yazdığım devir aralıklarında iyice artıyor,sanki masaj koltuğuna oturmuşsunuz gibi kasa üzerinde hissediyorsunuz,başına bu tarz olay gelen arkadaşlar vardır belki diyerek konu açtım yoksa uzun zamandır bu durum söz konusu ama iş yoğunluğundan dolayı bir türlü fırsat bulup olayın üzerine gidememiştim,son 1 haftadır nette neredeyse her türlü konuyu okudum titreşim ile ilgili ancak ya kalkışta,yada belirli km sonra yada teklemeli çalışmaktan oluşan sarsıntılardan bahsedilmiş,yada motor kulağı ile ilgili sorun yada ne bileyim lastik problemi,rot balans,tekerlek rulmanları,eğik diskler,ateşleme problemleri,fakat bende bunların hiçbirisi yok,çünkü aracım sadece yolda yapsa anlayacağım aktarma organları falan diyeceğim ama rolantidede aynı devirlerde aynı vibrasyon sorunu mevcut,yüke binsede binmesede sorun aynı yani,sadece şaseye motor vibrasyonu veriyor bir nokta ama onu tespit edemedik,şimdi sizden değerli yorumlarınızı bekliyorum,ha bu arada aracınızı iyi tanıyın arkadaşlar,tamire yada herhangi bir şekilde bakıma verdiğiniz zaman değişiklikleri anlamaya çalışın ki ilerde başınız ağrımasın,şimdi bu vibrasyon sorununun kaynağını bulmassam aracı cumartesi sabahtan götürüp bırakacağım ve sorunu çözmelerini isteyeceğim,saolsunlar çok ilgililer ama sorun çözülmeyince şahsen kendim sıkılmaya başlıyorum bu durumdan,saygılar...
Son düzenleme: