Anlık Yakıt Tüketimi

SüleymanCESUR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Kas 2012
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Herkese Hayırlı Akşamlar

Aracım 97 Vectra B Aracımda rolanti bozukluğu vardı hava akışmetresini değiştirdim ve arıza giderildi fakat bu sefer motor arıza ışığı yanmaya başladı ve tech-2 cihazında oksijen sensörü arızası verdi
10 aydır araç bende lpgli şekilde hiç böyle bi arıza vermedi....değiştirdiğim parçadan sonra anlık yakıt sarfiyatı artış gösterdi...0.8-0.9 olan değer 2.20 ile 3.15 arasında ve bazen 3. vitesden giderken boşa attığımda 7,10 larda bi değer gösteriyor gaza basmadığım halde....

Not:İzmirde tanıdığınız uygun fiyata parça satan ve opel markasında işin ehli usta tanıdığı olan varsa yazarsa sevinirim...
iyi forumlar..
 
araç dururken bendeki değer 1.3-1.5 arası değişiyor o anki motor sıcaklığına göre. yolda giderkende boşa alındığında 0 göstermez bu araçlarda. çünkü boşta giden araçta ne enjektörlerin ne kadar yakıt püskürteceğini hesaplayamadığı için bedava gitmenin aksine yakar. boşa almak yerine vitesteyken gazdan çektiğinizede o değerin 0 olduğunu görebilirsiniz. bahsettiğiniz 2.20-3.15 yüksek bir değer. arıza ışığıda yanıyor diyorsunuz, cihaza bağlayıp sorunun ne olduğuna bakmak gerek. o arıza giderildiğinde yakıt değerlerinizi kontrol etmenizi önderirim.
 
araç dururken bendeki değer 1.3-1.5 arası değişiyor o anki motor sıcaklığına göre. yolda giderkende boşa alındığında 0 göstermez bu araçlarda. çünkü boşta giden araçta ne enjektörlerin ne kadar yakıt püskürteceğini hesaplayamadığı için bedava gitmenin aksine yakar. boşa almak yerine vitesteyken gazdan çektiğinizede o değerin 0 olduğunu görebilirsiniz. bahsettiğiniz 2.20-3.15 yüksek bir değer. arıza ışığıda yanıyor diyorsunuz, cihaza bağlayıp sorunun ne olduğuna bakmak gerek. o arıza giderildiğinde yakıt değerlerinizi kontrol etmenizi önderirim.

Boşta giderken değerin 0 olmayacagını biliyorum burada olması gereken değer rolantıde olacak olan değer o da arızadan önce 08-09 du su an 2,2 3,15 dir olması gereken son yazdıgım değerler ama araç giderken bu değerlerin olması gerekırken bu değer 7 lere 8 lere cıkıyor tech cihazında sadece oksijen sensörü arızasını gösteriyor arada sırada motor ısındığında ise rolantı değeri 0,8 0,9 olduğu oluyor ama çok nadir.
Bu arıza olmadan oncekı rolantı değeri 0,8 0,9 sizin aracınızın değeride yüksek en ıyısımı oksijen sensörünü değiştiriip lpg ciden tekrar ayar yaptırmak
 
benim için rolanti değerinin yüksek olması yda düşük olmadı pek bişey ifade etmiyor. sonuçta o değerler benzin ile kısmen doğru rakamlar gösterir. ben aldığımdan beri o değerlerde araç ve yakıtım çok normal seviyelerde. şehir içi son zaamanlarda ortalama olarak .3krş yada .35krş arasaında uzun yolda ise .2krş a düştüğü oluyor. bencce sizde bu şekile bir test edip ondan sonra işlem yapın.
 
Süleyman Bey, sistem şöyle çalışır özetle.

Araç Rolanti de 0.9 ile 1.2 arası rakam gösterir Hareket etmezken yanında /H yazar, yani saatte.

Araç hareket halinde ise Yanındaki /h (saat) /km ye dönüşür görürsünüz. Saatte gene tüketilen yakıt aslen aynı rakamdır ama /km ye dönüştüğünden hızınız yüksek iken boşa atığınızda düşük rakamlar çıkar, hızınız düştükce o rakam yükselir. Çünkü hız düştükce 100km yolu yapma süreniz uzar.

Tamamen matematiksel hesaplamadan kaynaklanır.
Karışık oldu ise örnek:

Araç hareketsiz iken 1.0/H tüketim gösteriyor ise.
Araç 100km hız ile boşta iken de 1.0/ 100km gösterir çünkü, 100km yolu 1 saatte yaparsınız.
Araç 20km hız ile boşta iken de 5.0/ 100km gösterir çünkü 100km yolu 5 saatte alırsınız.
 
Geri
Üst