amortisör hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ahmet28
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ahmet28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
205
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba arkadaşlar aracım 93 binde 2007 corsa d daha önce amortisörlerle ilgili bir işlem yapıldığını sanmıyorum son iki haftadır köye gidip gelmek durumundayım genel olarakta yük sınırlarını zorladım gibi bir kaç gündür arabanın direksiyonunun olduğu konsoldan yoldaki titreşimle doğru orantılı olarak bir tıkırtı geliyor
ustaya gösterdim z rotlarıdır dedi söktü sağlam çıktı benim yönlendirmemle amortisörlere baktı daha sonra araç liftteyken ön tekeri salladı ve bu hemen camın önünde amortisör üst takozunun üstündeki vidanın sallandığını gösterdi ve üst takozların değişmesi gerektiğini söyledi pek güvenemedim acaba sorun üst takozda mı yoksa amortisör boşluk yapmış olabilir mi
takoz fiyatı üçel diye bir marka 45 tanesi gm 150 tanesi bunu sökmşken eger sorun takozda ise amortisörleri de değişmeli miyim ayrıca arka amortisörlerin koruma süngerleri kopmuş durumda hepsini değiştirmem mantıklı mı araç 14 lastikli ve altı çok vuruyor amortisör değiştirirsem bu yükselir mi
 
Amortisör ömrü 60bin kontrol 80bin sonrası değişimdir ki Türkiye yollarında dah önce gider.
Bence amortisörleri değiştirin.
 
Çok bozuk yollarda kullanmıyorsanız 4 amortisör en az 100.000 km gider. Zaten sona geldiğinde yağ kaçırma ve bittiğinde tıkırtı yapar. Bence yağ kaçırma felan yoksa zadece üst takozu değişin yeter. Gelen sesi kesmek için birde böyle deneyin derim. Ayrıca yükseklik için yapılabilecek şey lastik yanağını büyütmektir. Sizde 175/70/14 lastik olması lazım ama yanağı büyüttükçe içlere sürtermi bilmiyorum ve orantısız yanak ebatlı lastik bulunurmu orası meçhul. Birde Corsa D kasa bazı muadil ve sedana göre yerden zaten oldukça yüksek(Honda Civic gibi..)
 
Son düzenleme:
Lastik 185 75 14

LT18i cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 15:07 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:55 ----------

Lastik 185 65 14

LT18i cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



LT18i cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Amortisör ve takozları değiştirin Ahmet Bey,takoz değişince km inize göre amortisörde yakın zamanda mutlak değişmesi gerekecek.iki işe vereceğiniz paraya tek defada yaptırın.
amortisör testi için aracınızın teker kısmına asılın bırakın anında sarsıntıyı kesmesi lazım,diğer nokta gidişte salantıyı en aza indirmesi gerek,yolda virajlarda gidişi oturaklı değilse,yana kaçırma yapıyorsa amortisör gitmiş tir. ben size bu kadar bilgi veririm araç sonuçta sizde kullanan sizsiniz.
 
direksiyon kutusu olmasın
 
Amortisör takozlarini orijinal takıp o kadar para vermenize gerek yok. Orijinal taksanizda yan sanayi taksanizda ortalama bir sene gider.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:05 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 23:01 ----------

Eğer amortisör yağ kaciriyorsa zaten ömrünü tamamlamış. 4 amortisöru de degistirin. Ayrıca amortisör takozlarini ve üst bilyalarini da degistirmenizi tavsiye ederim.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
direksiyon kutusu olmasın

bana da öyle geldi. EPS'nin oradaki mafsal-dişli kısmında sıkıntı varmış gibime geliyor. aynı sıkıntı benim corsa c'de vardı. yaptırdım, 10.000 km sonra yine tekrarladı.

ses direksiyonun konsolla birleştiği yerin içinden geliyorsa sıkıntınız muhtemelen benimkiyle aynı.

tamir takımı ile 100 lira civarında masrafla ses gideriliyor.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
aynen oradan geliyor pedalların ustünden gibi
boşuna o kadar masrafa girmeyelim
yağ kaçırma vs yok
direksiyonun altındaki konsolu söksem ne olduğunu bulacakmısım gibi
 
Geri
Üst