ACİL: YAĞ BASINCI 30 dk içinde SIFIR oluyor(OPEL CALIBRA-1995)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kimat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kimat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2010
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
95 model otomatik vites OPEL CALIBRAm var.

Yağ basıncı motor ısındıktan sonra sıfır olduğu için tamirciye gittim...

1) Arabayı ilk çalıştırdığımda haraket etmeden Motor deviri 1500 den aşağı düşmüyor,
Hareket edip duruncada motor deviri gaza basmadığım halde, gaza basılıyormuş gibi 1500-1300 arası gidip geliyor.

2) Motor ısınınca (Yaklaşık 30 dk) arabayı kapattığım zaman antifiriz kaynıyor ama motor harareti 93 civarında 95 i geçmiyor...

3) Antifiriz yeşil renkli idi ve kıştan beri değiştirmedim şuan rengi yağlanmış sarı gibi...


1 haftadır tamircide,

1) Motor üst bloğundan yağ atıp Enjektör yağlanmış dedi, temizleyip enjektör contasını değiştirdi haliyle olmadı :)
2) Karter contası dedi, değiştirdi ama değilmiş
3) Motorun altından valf ve camshaftı kontrol etti, piston basınçları 17-18 ve herşey normal dedi ve yağ pompası bozuk deyip değiştirdi ama o da değilmiş

Israr etmeme rağmen motoru açtıramadım, motor yapı itibari ile üst blog alt contalarında yağ ile antifiriz karışıyor ve basıç buyüzden düşüyor olabilir mi?

Veya problem ne olabilir...?
 
araç tubomu ecotech mi
 
Yağ basıncını yanlış ölçüyor, pislik gelmiş olabilir. Motor basıncının gerçekten sıfıra düştüğüne emin misin? 0 a düşse, o şekilde toplam maksimum 8-10 dakikayı görebilirsin taminimce. Yağ basıncından emin ol, hiç test imkanınız yok ise, 0 düştüğünde yağ kapağını aç bak, görürsün basıncı.

1. Görmek lazım, boğazı temizletin, baktırın araç hava alıyor mu? Vuruntu var mı? Sadece devir mi dalgalanıyor.

2. Kaynama derken, kapağı açınca fışkırması ise çok doğal. Kapalı sistem.


Conta testi yaptırın, çoğu yetkili ve büyük serviste vardır. Bu test özetle, soğutma suyunun oraya mavi bir sıvı konuluyor, renk değişiyorsa dediğiniz gibi kaçak var. Yoksa hiç sorun yok.
 
İki sensör değişince Motor deviri normal oldu... Lakin motor ısınınca yağ basıncı arıza ışığı yanıyor... Usta sensördür dedi ama kendide pek emin değil gibiydi ne dersiniz?
 
Muhtemelen(tahminen söylüyorum) madem pompa yeni ya basınc ventili bozuk yada motorda çamur oluşumundan dolayı kanallar tıkalı olabilir,kamşaft yatakları değişti mi? ince yağ kanlları tıkalı olabilir,birde en önemlisi karter yağ süzgeci tıkalı olabilir
 
Karter ve camshaft yataklarını kontrol ettiler delikler normalmiş... 3 usta oturup en son yağ basınç sensörü dediler ama gerçekten hiç inandırıcı değillerdi...
 
Geri
Üst