astra f kasa ya tak arkadaşım 3500 d/dk sonra böğürmenin kralını duyarsın özellikle birde egzosun varsa değme keyfine hava filitresini olabildiğince emme manifoltuna yakın montajlamaya bak yani borusunu kısa tut ama yakıt artacaktır birde tavsiye önümüz yaz hava filitresini motordan yalıtmaya bak sıcak hava emmesin
Bu nasıl bir tavsiyedir böyle?
Arkadaşlar hiç mi teknik bilgi okumuyorsunuz ya Allah aşkına? Bütün "hava filtresi" konularında aynı şeyi defalarca söylemekten ben bıktım siz şunu söylemekten bıkmadınız hala...
Hava filtresi nedir? Neden Opel'de çalışan mühendisler borusunu uzun tutmuşlardır? Neden daha ekonomik yolu - yani boruyu kısa tutup emme manfiolduna yaklaştırıp,daha az materyal kullanıp gider azaltmak varken neden uzun kullanmışlar? Ya da o hava filtresi neden kapalı bir kutu içinde acaba? Veya o kapalı kutunun altındaki minicik boru neden tamponun hava alan bir köşesine doğru gidiyor?
Yukardaki soruları okudugunuzda yanıtlarını bulmak pek de zor olmayacaktır.
Hava filtresi, motorun yakıtı tepkimeye sokma işlemi için ihtiyaç duyduğu oksijeni (O²) içeren havayı dışarıdan soğuran parçadır. Hava filtresi aynı zamanda dışarıdan gelen havayı temizleme görevini de üstlenir. Hava filtresinin motor için sağladığı hava her zaman yüksek verim sağlamayabilir. Bu durumun başlıca sebeplerinden biri hava filtresinin temizleme görevini düzgün bir şekilde yerine getirememesidir.
Bir diğer sebebi ise hava filtresin, motorun çalışmasıyla kaput içinde oluşan sıcak havayı kullanmasıdır. Bu iki durumda da motorda performans kayıpları görülür. Diğer bir dille, yakıt tüketiminde artış meydana gelir. ve daha ucuza temin etmek için orjinal olmayan bir filtreyi de kullanırsanız buda ortalama olarak %10- %15 oranında yakıt artışına sebep olabilir. Test verileri bunu ıspatlamaktadır.
Böyle bir sonuçla karşılaşılmaması için hava filtresi, kaput içerisinde, soğuk havayı alabileceği en uygun yere yerleştirilmelidir. Yüksek güç üreten motorlarda dışarıdan soğuk hava almaya yönelik hava filtresi kiti kullanımı sıkça görülür.
Emme manifolduna yakın bir yere koyun bakalım kaç derece hava emecek içeriye?
Opel'de yıllarca okumuş,eğitim görmüş,ölçümler,testler yapmış mühendisler yanlış biliyor yani öyle mi?
Teknik olarak hayır. Yanlış bilmiyorlar. Motor için optimum olmasa da mümkün olan en ideal flow yani hava akışını hesaplayıp ona göre takıyorlar parçaları. Hesaplamadıkları - ki bunu bilerek yapmıyorlar - sizin takılmış mevcut sistem yerine gidip "kit" alıp, var olan sisteme yakın fakat daha kaliteli bir sistem kurmanız. Bunu nasıl yapıyoruz? Boruyu kafamıza göre kesip biçmiyoruz, yine ölçüm,test,deneme,inceleme,araştırma yapan bir firma buluyoruz ki bunlardan biri dblias opel için, aracınız için ürettikleri "kit" sistemini alıp,emiş ve süzüş gücü daha yüksek bir filtreyi, aracın daha kolay hava alabileceği bir yere, ve soğumasını sağlamak için metal bir boru yardımıyla motora veriyoruz.
Örneğin :
Lütfen yanlış bilgilendirme yapmayalım insanlara.:rulet: