Abartı eksozla ilgili bilgi istiyom?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kıelli
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kıelli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Arkadaşlar merhaba size bi konuyu danışmak istiyom,bilenler mümkünse cevap verirse sevinirim.
Arabama abartı eksoz takmayı düşünüyom bunun artısı eksisi nedir bilmiyom,yalnız bi arkadaşımdan duyduğum kadarıyla motorda kurum yapıyormuş doğrumudur!yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.:)
 
abicim ilk öncelikle abartı değil abarth egzost..yada performans egzosda diyebiliriz..
eksi yönü çok ses yapanı var yapmayanı var..yapandan alırsan polislerin yanında çok ter dökersin..ters birisiyse arabanı bile bağlayabilir..
sesi hoşuna gider bastıkça basarsın yakıt tüketimin artar..
artı yönü tamamen zevk ben 4 ay kullandım hiç bir sorun çıkmadı çokta zevkliydi..
 
ben kullandım,eğer uzun yol yapan birisiysen önermem,
uzun yolda kafa ağrıtıyor.
 
arifba uyardığın için teşekkürler.
 
Arkadaşlar merhaba size bi konuyu danışmak istiyom,bilenler mümkünse cevap verirse sevinirim.
Arabama abartı eksoz takmayı düşünüyom bunun artısı eksisi nedir bilmiyom,yalnız bi arkadaşımdan duyduğum kadarıyla motorda kurum yapıyormuş doğrumudur!yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.:)

kurum yapicagini zannetmiyorum...
+ si performansin artar

son yıllarda üretilen otomobillerin egzost sistemleri gerek emisyon testlerinden geçebilmek için gerekse ses kirliliği yapmamak için sıkışık üretilmiştir.

Egzost sistemini oluşturan tüm parçalar
geri basınç oluşturur. Header yani egzost manifoldu, katalitik konvertörler, rezonatörler ve son susturucular geri
basınç kaynağıdır.

Geri
basınç nedir?

Motorun yanma odasındaki patlamalar ile sadece pistonları aşağıya doğru hareket etmeye yarayan enerji açığa çıkmaz. Aynı zamanda ses ve ısı enerjileri de oluşur. Ses enerjisi yanma odasından çıkıp headera girer ve 400-500 metre/saniye hızla son susturucuya doğru ilerler. Bu sırada yanmış gazlar 70-100 metre/saniye hızla header'a girerler ve son susturucuya doğru hareket ederler. Ses enerjisi egzost gazlarından 5 kat daha hızlı hareket eder. Ses enerjisi düşük basınçlı bir ortama girerse geriye döner ve gazlar ile karşılaşır. Ses enerjisi gazları tekrar geriye, yanma odasına doğru iter. Bu arada türbulanstan dolayı enerji kaybı olur.

Geri
dönen egzost gazları ne yapar?

Eğer gazlar döndüğünde eksoz sübabı açık ise yanma odası tekrar bir miktar egzost gazı ile dolar. Bu yanma odasına daha az miktarda temiz hava ve benzin karışımı girmesine yol açar. Sonuç olarak daha az hava/benzin karışımı daha az performans demektir. Eğer gazlar ses enerjisi ile birlikte döndüklerinde egzost sübabı kapalı ise tekrar son susturucuya doğru dönerler.

Spor son susturucular, katalizörler ve headerlar sistemdeki
geri basıncı azaltmaya yöneliktir.

Alıntıdır.



- benzin artisi, polisle yemek muhabbeti..:)

tavsiyem bi kere al arabaya gore uretilmis olandan al supersprint az ses yapar ama tuzludur.
 
silencerli egzozlardan alabilirsin. bende o takılı.. başlık kısmında aparatı var onu taktığımda sesten eser yok uzun yola giderken takıyorum hiç ötmüyor.. hatta bu konularda çok titiz olan babam bile anlamıyo :D ama çıkarttığımda ise sadece şunu söyleyebilirim ver coşkuyuuuuuuuuu :rock :rock :rock
 
bende eskiden mazda 323 vardı çakma dragon taktırmıştım ses olayı mükemmel olmuştu ama balıkesire gittim araçdan inince kulak ugultusundan başka bişey yok beynim patladı ama zevkli bii şey
 
vana mükkemmel
 
Geri
Üst