A14net Motor Ile B14net Motor Arasındaki Fark

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ikra71
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ikra71

VIP Üye
18-Çankırı
Katılım
17 Ara 2017
Mesajlar
324
Tepkime puanı
177
Puanları
43
Yedek parça araştırması yaparken karşıma A14NET ve B14NET motor tipleri çıktı. Öncelikle kendi aracımızın motor tipini ruhsatımızda Motor No kısmına baktığımızda ilk 6 hanelik kısım bizim motor tipimizi belirliyor. Astra J 1.4 Turbo motorlu araçlar aynı güce aynı tipe sahip olmasına rağmen A14NET ve B14NET olarak iki gruba ayırmışlar. Her ne kadar bütün parçaları aynı gibi gözüksede Yedek parça alırken motor tipine bakmayı sakın unutmayın. Bu iki motor tipini katalog üzerinde yakından incelediğimde aşağıda resimde yer alan silindirler arasındaki çap farkını gördüm. Buyrun yorumlar size kalmış.. IMG-20170928-WA0011.webpIMG-20170928-WA0012.webp
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca ve Hasip
Söyle bir bilgi bulmuş ve telefonuma kaydetmiştim, kaynağı yazmamışım.

Örnek: C16SEL

C motorun karşıladığı emisyon normunu temsil ediyor
C Euro 1
X Euro 2
Y Euro 3
Z Euro 4
A Euro 5

16 motor hacmini belirtiyor (10'a bölerek 16/10=1.6 litre)

S ise kompresyon oranı
G <= 8.5
L > 8.5 dan 9.0 a
N > 9.0 dan 9.5 a
S > 9.5 dan 10.o a
X > 10 dan 11.5 a
Y > 11.5 ve üstü

E Yakıt sistemi
E Çok noktadan enjeksiyonlu
Z Merkezi Enjeksiyonlu
D Dizel
V Karbüratörlü

Son harf ise aracın özel versiyonunu belirtiyor
B IBC
C Corp. ignition system
F Vehicles for authorities
H High output
I Irmscher
J Throttled output
K Komplex
L Low output/supercharged
P Power adapted
R Increased output
T Turbo
U Uruguay
V Volume model
W Venezuela
Z Family II engine

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
A14NET euro 5 motor , B14net euro 6 mı? Emisyon farklılarıdır büyük ihtimalle
 
Aynen öyle hem motor teknolojileri hem de emisyon değerleri farklı.
 
Aynen öyle hem motor teknolojileri hem de emisyon değerleri farklı.
Euro standardı değiştiği için emisyon farkı direk akla geliyor zaten [emoji4] teknoloji olarak neler farklı hocam?

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Benim bildiğim duyduğum, yakıt tüketiminin de yükselmesini önlemek için yeni sübap zamanlamaları, bazı yakıt soğutma teknolojileri değişikliği, daha kaliteli yakıt kullanılması zorunluluğu dolayısı ile daha verimli yanma ve güç artışı, bazı yazılım değişiklikleri, güç aktarım organlarındaki elektiriğe geçişle birlikte ilerlemenin sürmesi, kalitesiz yakıtla ortaya çıkan motorlardaki sorunların minimuma inmesi, her standart yükselişinde yüksek teknolojiyi de beraberinde getiriyor olması diyebiliriz.
 
Geri
Üst