- Katılım
- 8 Şub 2010
- Mesajlar
- 656
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 16
- Yaş
- 40
Herkese merhaba arkadaşlar. Aracım 98 model astra F, X14NZ motor kodlu, 1.4 GL, tek nokta enjeksiyonlu modeli ve atiker klasik sistem LPG'li.
Şubat ayı itibariyle 5 sene oldu aracı alalı. Aldığım senenin yazında ağır bakımları yaptırmıştım. 2010 yazı gibi. Şu an baskı balatamı (bazı şikayetlerden dolayı) , trigerimi (zamanı çoktan geldiği için) , üst kapak contamı (yağ kaçağı olduğu için) değiştirmek istiyorum. Bunun yanında yağ ve fltreler değişecek.
Hafta sonu gittiğim özel opel servisinden yaklaşık bi fiyat aldım. (Parça kısmına bakan kişi yerinde yoktu, tam kesin fiyat veremediler.) Baskı balataya işçilikle beraber 400 TL çektiler. Biraz fazla geldi bana. Diğerlerinin de (yağ, filtreler, işçilik vb. dahil) 350/400 falan tutar, dediler. Yani toplamda 800'e yuvarlayacaklar.
Ben de tüpçümün tavsiyesi üzerine kendi çalışan bir ustaya gittim. o da parçalarını kendin alırsan hepsini 200'e yaparım sana dedi. Fena bi usta gibi gelmedi. Garanti iş yaparım ben sana diye iddialı konuştu. Zaten tecrübeli bir usta olduğu belli. Bir de geliş gidişi daha kolay. Çünkü servis il merkezinde. Bahsettiğim ustanın olduğu sanayideki parçacıda da parçaların hepsi var. Baskı balataya luk marka 200 TL çekti. Servis, 220 demişti. 4 litre GM 10 40'a bu parçacı 45 çekti, servis 65 dedi.
Şimdi, sanırım parçaları tedarik edip yaptırtmak daha mantıklı olacak. Ancak endişelerim de yok değil. Baskı balata ve triger önemli parçalar. Baskı balatayı arabamı ilk aldığımda değiştirmiştim ama kötü tecrübeler olmuştu. (Km telinden olmuştum falan) Şimdi bunu değiştirirken nelere dikkat edilmeli. Volant taşlanmalı mı? Debriyaj bilyası da değişmeli mi? Çünkü rölantide ayağımı debriyaj pedalına hafif dokundurduğumda seste gariplik oluyor. Servis, bilya dedi. Setin içinde bilya da var mıdır? Yoksa ayrı mı tedarik edilmeli?
Triger için ina marka gergi ve Gates kayış var dedi parçacı. Benim önceki kayış contitech idi. Gates marka nasıldır? Bir de malum devirdaim problemi. Geçen değişimde değiştirmediler. Bu sefer değiştireyim diyorum ama açıkçası bakımdan sonra çıkan sıkıntıları duydukça da bi taraftan hiç karıştırmasam mı diyorum. Buna üst kapak contası da dahil. Malum, oranın işçiliği de sıkıntılı bi işçilik. Değerlerinde sıkılması, altının güzelce temizlenip contanın oturtulması vb. (Sonuçta forumlarda dikkatsiz ve iş bilmez ustalar yüzünden neler okuyoruz bu türden)
Tüm bu soru işaretleri ile beraber bir taraftan da arabayı satıp kurtulsam mı diyorum. Tabi, alıcıya arabada genel olarak sorun olmadığını ama bakımlarının da geldiğini ve bütün ayrıntıları anlatıp satmak şartıyla. Son olarak da 13 jant arayışım devam etmekte. Yazlıklar için bir takım düşünüyorum. Ama jant bulmak çok zor. Hele de 13.
Biraz uzun oldu ama fikirlerinizi ve önerilerinizi esirgemezseniz sevinirim. Teşekkürler...
Şubat ayı itibariyle 5 sene oldu aracı alalı. Aldığım senenin yazında ağır bakımları yaptırmıştım. 2010 yazı gibi. Şu an baskı balatamı (bazı şikayetlerden dolayı) , trigerimi (zamanı çoktan geldiği için) , üst kapak contamı (yağ kaçağı olduğu için) değiştirmek istiyorum. Bunun yanında yağ ve fltreler değişecek.
Hafta sonu gittiğim özel opel servisinden yaklaşık bi fiyat aldım. (Parça kısmına bakan kişi yerinde yoktu, tam kesin fiyat veremediler.) Baskı balataya işçilikle beraber 400 TL çektiler. Biraz fazla geldi bana. Diğerlerinin de (yağ, filtreler, işçilik vb. dahil) 350/400 falan tutar, dediler. Yani toplamda 800'e yuvarlayacaklar.

Ben de tüpçümün tavsiyesi üzerine kendi çalışan bir ustaya gittim. o da parçalarını kendin alırsan hepsini 200'e yaparım sana dedi. Fena bi usta gibi gelmedi. Garanti iş yaparım ben sana diye iddialı konuştu. Zaten tecrübeli bir usta olduğu belli. Bir de geliş gidişi daha kolay. Çünkü servis il merkezinde. Bahsettiğim ustanın olduğu sanayideki parçacıda da parçaların hepsi var. Baskı balataya luk marka 200 TL çekti. Servis, 220 demişti. 4 litre GM 10 40'a bu parçacı 45 çekti, servis 65 dedi.
Şimdi, sanırım parçaları tedarik edip yaptırtmak daha mantıklı olacak. Ancak endişelerim de yok değil. Baskı balata ve triger önemli parçalar. Baskı balatayı arabamı ilk aldığımda değiştirmiştim ama kötü tecrübeler olmuştu. (Km telinden olmuştum falan) Şimdi bunu değiştirirken nelere dikkat edilmeli. Volant taşlanmalı mı? Debriyaj bilyası da değişmeli mi? Çünkü rölantide ayağımı debriyaj pedalına hafif dokundurduğumda seste gariplik oluyor. Servis, bilya dedi. Setin içinde bilya da var mıdır? Yoksa ayrı mı tedarik edilmeli?
Triger için ina marka gergi ve Gates kayış var dedi parçacı. Benim önceki kayış contitech idi. Gates marka nasıldır? Bir de malum devirdaim problemi. Geçen değişimde değiştirmediler. Bu sefer değiştireyim diyorum ama açıkçası bakımdan sonra çıkan sıkıntıları duydukça da bi taraftan hiç karıştırmasam mı diyorum. Buna üst kapak contası da dahil. Malum, oranın işçiliği de sıkıntılı bi işçilik. Değerlerinde sıkılması, altının güzelce temizlenip contanın oturtulması vb. (Sonuçta forumlarda dikkatsiz ve iş bilmez ustalar yüzünden neler okuyoruz bu türden)
Tüm bu soru işaretleri ile beraber bir taraftan da arabayı satıp kurtulsam mı diyorum. Tabi, alıcıya arabada genel olarak sorun olmadığını ama bakımlarının da geldiğini ve bütün ayrıntıları anlatıp satmak şartıyla. Son olarak da 13 jant arayışım devam etmekte. Yazlıklar için bir takım düşünüyorum. Ama jant bulmak çok zor. Hele de 13.
Biraz uzun oldu ama fikirlerinizi ve önerilerinizi esirgemezseniz sevinirim. Teşekkürler...