Teknik bilgi derken olay basit.90 ların ilk döneminde RON-plug denilen ve 91-95 oktan yada 95-97oktan kullanımına göre avans değişimini sağlayan bir soket sistemi vardı.
95 oktan için piston üst ölü noktanın 7 derece gerisinde avans isterken 98 oktan için 10 derecedir mesela.
90 ların sonlarından itibaren artık başta knock sensor vasıtasıyla olmak üzere sistem belirli bir değer içinde bu avansı kendisi ayarlıyor.
Yüksek oktan kullanmak gerekli mi ? yüksek devir çeviren ve sıkıştırma oranı yüksek olan motor yapılarında daha fazla güç için evet.Ancak sahibi olduğunuz Astra için gerekli bir durum sözkonusu değil.Mesela 330i bmw motorunda bile 95oktan 221 HP , 98 oktan 231 HP gibi güç farkı sözkonusu iken sıkıştırma oranı , hacmi ve gücü düşük motorlarda elde edilebilecek güç farkı %1-1.5 i geçmeyecektir.
Özetle ayağınızda bu artışı hissedemiyeceğiniz için gerekli değil ve 95 oktan gayet yeterli.