- Katılım
- 28 Ocak 2007
- Mesajlar
- 855
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
2012 Opel Astra OPC’nin küresel lansmanı, Avrupa’nın en eski ve önemli otomobil etkinliklerinden biri olan Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirildi.
2.0 litre direkt enjeksiyonlu benzinli turbo motor 206 kW/280 HP güç ve 400 Nm tork üretiyor. Astra'nın kalbi, OPC’ye 250 km/s’lik bir azami hız ve 0-100km'yi 5.8 saniyede tamamlama yeteneği sağlıyor.Daha önce hiçbir Astra bu denli hızlı olmamıştı.
Bu spor otomobilin şasisi, en ince OPC gelenekleri ile uyumlu olarak, Opel Marka Elçisi Joachim Winkelhock (“Jockel”)’un gözetmenliğinde, Nürburgring’in kuzeyinde, Nordschleife test pistinde uzun saatler süren işkencelere tabi tutulmuş. Sınıfnın en iyi yol tutuşu ünvanını alması hiç de kolay olmamış.
Yanal dinamikler ve yol tutuş kalitesi üzerine geliştirilmiş. Ayrıca, yüksek teknoloji ürünü HiPerStrut (Yüksek Performanslı Gergi Kolu) ön süspansiyon buna yardımcı oluyor. HiPerStrut’a ek olarak OPC, ayrıca standart olarak adaptif FlexRide sürüşe duyarlı şasi sistemini de barındırıyor.
FlexRide şasi sistemi şok emicilerin özelliklerini, direksiyon ve gaz pedalı tepkilerini ayarlamanıza olanak veriyor. “Sport” ya da “OPC” moduna sadece dokunarak bunları gerçekleştirebiliyorsunuz.
Ancak OPC modeli bir adım daha öteye taşıyor: ön aksta kilitli diferansiyel. OPC’ye daha fazla stabilite ve daha iyi bir yol tutuş veriyor. Diğer bir deyişle araç virajdan yüksek hızlı çıkışlarda daha iyi bir yol tutuş sağlıyor, ıslak koşullar altında bile. Winkelhock şöyle açıklıyor: “Sadece Nürburgring’de değil, en deneyimli spor sürücüleri bile inandıracak olağanüstü bir paket geliştirdik.” Frenler konusunda uzman Brembo tarafından üretilen yüksek performans fren sistemi, en ani koşullar altında bile maksimum denge sağlıyor.
Özel tasarlanmış ön ve arka tamponlar, yan marşpiyeller, aerodinamik tavan spoyleri ve trapez şekilli çift egzoz borusuyla OPC modeli daha sportif bir dokunuşa sahip olan kompakt spor otomobilin içinde ise performans koltuklar, düz OPC spor deri direksiyon simidi ve özel göstergeler bulunuyor.Opc tusuna basıldığında kırmızıya dönen göstergeler çok sportif bir ayrıntı olarak karşımıza çıkıyor.
Aracın fiyatı resmi olarak açıklanmamış olsa da , fiyatın ülkemizde 110.000 TL civarında olması bekeniyor
resim var ama yukleyemedim
ENGINE & POWER
2.0i 16v turbo direct-injection engine
Maximum power: 280PS (206kW)
Maximum torque: 400Nm
FUEL ECONOMY AND EMISSIONS MPG (LITRES/100KM)
Urban driving: 28.8 (9.8)
Extra-urban driving: 39.8 (7.1)
Combined figure: 34.9 (8.1)
CO2 emissions: 189g/km
PERFORMANCE
Maximum speed: 155mph
Acceleration: 0-62mph in 6.0 seconds
Transmission: six-speed manual gearbox
SUSPENSION & BRAKES
HiPerStrut (High Performance Strut) front suspension system
Traction-enhancing, multi-plate limited-slip differential
Brembo brakes
FlexRide system with continuous damping control (CDC)
2.0 litre direkt enjeksiyonlu benzinli turbo motor 206 kW/280 HP güç ve 400 Nm tork üretiyor. Astra'nın kalbi, OPC’ye 250 km/s’lik bir azami hız ve 0-100km'yi 5.8 saniyede tamamlama yeteneği sağlıyor.Daha önce hiçbir Astra bu denli hızlı olmamıştı.
Bu spor otomobilin şasisi, en ince OPC gelenekleri ile uyumlu olarak, Opel Marka Elçisi Joachim Winkelhock (“Jockel”)’un gözetmenliğinde, Nürburgring’in kuzeyinde, Nordschleife test pistinde uzun saatler süren işkencelere tabi tutulmuş. Sınıfnın en iyi yol tutuşu ünvanını alması hiç de kolay olmamış.
Yanal dinamikler ve yol tutuş kalitesi üzerine geliştirilmiş. Ayrıca, yüksek teknoloji ürünü HiPerStrut (Yüksek Performanslı Gergi Kolu) ön süspansiyon buna yardımcı oluyor. HiPerStrut’a ek olarak OPC, ayrıca standart olarak adaptif FlexRide sürüşe duyarlı şasi sistemini de barındırıyor.
FlexRide şasi sistemi şok emicilerin özelliklerini, direksiyon ve gaz pedalı tepkilerini ayarlamanıza olanak veriyor. “Sport” ya da “OPC” moduna sadece dokunarak bunları gerçekleştirebiliyorsunuz.
Ancak OPC modeli bir adım daha öteye taşıyor: ön aksta kilitli diferansiyel. OPC’ye daha fazla stabilite ve daha iyi bir yol tutuş veriyor. Diğer bir deyişle araç virajdan yüksek hızlı çıkışlarda daha iyi bir yol tutuş sağlıyor, ıslak koşullar altında bile. Winkelhock şöyle açıklıyor: “Sadece Nürburgring’de değil, en deneyimli spor sürücüleri bile inandıracak olağanüstü bir paket geliştirdik.” Frenler konusunda uzman Brembo tarafından üretilen yüksek performans fren sistemi, en ani koşullar altında bile maksimum denge sağlıyor.
Özel tasarlanmış ön ve arka tamponlar, yan marşpiyeller, aerodinamik tavan spoyleri ve trapez şekilli çift egzoz borusuyla OPC modeli daha sportif bir dokunuşa sahip olan kompakt spor otomobilin içinde ise performans koltuklar, düz OPC spor deri direksiyon simidi ve özel göstergeler bulunuyor.Opc tusuna basıldığında kırmızıya dönen göstergeler çok sportif bir ayrıntı olarak karşımıza çıkıyor.
Aracın fiyatı resmi olarak açıklanmamış olsa da , fiyatın ülkemizde 110.000 TL civarında olması bekeniyor
resim var ama yukleyemedim
ENGINE & POWER
2.0i 16v turbo direct-injection engine
Maximum power: 280PS (206kW)
Maximum torque: 400Nm
FUEL ECONOMY AND EMISSIONS MPG (LITRES/100KM)
Urban driving: 28.8 (9.8)
Extra-urban driving: 39.8 (7.1)
Combined figure: 34.9 (8.1)
CO2 emissions: 189g/km
PERFORMANCE
Maximum speed: 155mph
Acceleration: 0-62mph in 6.0 seconds
Transmission: six-speed manual gearbox
SUSPENSION & BRAKES
HiPerStrut (High Performance Strut) front suspension system
Traction-enhancing, multi-plate limited-slip differential
Brembo brakes
FlexRide system with continuous damping control (CDC)