2006 astra h 1.3 ctdi aldım başıma gelmeyen kalmadı...yardım lütfen

mec_engineer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar 2006 opel astra H 1.3 ctdi aracımı alalı 2 ay oldu. Kahramanmaraştan aldım ekspere ve 2 ustaya gösterdikten sonra yola çıktım ve bir saat sonra aracın devri 1500' düştü hızda aynı şekilde 10-15 arasındaydı. 2 saatlik yolu bu hızla 7 saatte geldim. Özel servise götürdüm, map, hava akış sensörü, egr valfi, vs her ihtimali denediler ama sorunu tespit edemediler. Sonrasında servise götürdüm onlarda bir günün sonunda ancak tespit edebildiler. Turbonun basıncını ayarlayan wast-gate walfi bozukmuş ama serviste ayrı satılmadığı için turbonun tamamını değiştiririz dediler, ekstra bakımlarla 6 bin tl masraf çıkardılar ve araba 15 gün serviste yatacaktı. aracı aldım ilk günkü ustama götürdüm ve sorunun wastgate valfinden kaynaklandığını söyledim. Turboyu söktük turbocuya götürdüm ve o valfi değiştirdim. Sorun çözülmüş gibi oldu, ta ki yokuşta arabayı kullanana kadar.Yokuşta 3. viteste herşey normal ama ,4000 devirdeyken bile 4 vitese atsam devir hızla düşüyor ve motor boğuluyor, turbo kendini toplayamıyor. Turbonun hortumlarını kontrol ettirdim sızıntı vs yok dediler. Turbocu, Turbonun içindeki ventil arızalı dedi. Aynı arızayı yaşayan arkadaşlar var mı ne yapacağımı bilmiyorum ?bir sürü masrafım oldu. yardım edecek bir arkadaş olursa çok sevaba girer.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,934
Tepki puanı
6,148
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Hocam küçük bir araştırma yaptığımda şöyle bir bilgilendirmeyle karşılaştım. Sizin sorununuz anladığım kadarıyla ustanında söylediği gibi ventil arızasına benziyor.


Turbo Wastegate Nedir Ne İşe Yarar?
Trubo Wastegate valfi, turbo basıncının aşırı yükselmesini önlemek amacıyla, turbonun dönüş hızını, egzoz (türbin) tarafına yerleştirilen bir klapeyle (kapakçıkla) egzoz gazlarını turboyu döndürmeden, direkt olarak egzoz borusuna kaçıran sistemdir. Yani egzoz gazlarına turboya giremeden önce bir bypass kanalı açarak tahliye eder. Turbo Wastegate’in görevi turbonun dönüş hızını azaltarak emme manifolduna gönderilen basınçlı temiz havanın basıncını azaltmaktır. Wastegate valfine , emniyet supabı da denir.

Wastegate arızası ve motora çok fazla basınçlı hava gönderilmesi, motorun hava-yakıt karışımını ayarlayamamasına, emme manifolduna giden emiş hava hortumunun patlamasına - sızdırmasına (böyle olursa çekiş düşer) veya yanma odasına çok aşırı miktarda havanın alınmasına, sıkıştırma zamanında aşırı basınç yükselmesine ve motorun kol çıkarmasına sebep olabilir.

Turbonun basınç kontrolüne "boost control" denir, westgate tüpü bir selenoid valf ile kumanda edilirse (yeni nesil araçlarda), bu valfe "basınç kontrol valfi" (boost control valve) denir.


Turbo Wastegate Arızası
Diyaframlı basınç tüpünün (diyaframlı valf) diyaframı yırtılıp patlayabilir, bu durumda değiştirilmesi gerekir. Bağlantı çubuğundaki ayar somunları gevşeyebilir, ayarı yapılıp somunlar sıkılmalıdır. Aşırı kurumdan dolayı wastgate klapesi tam olarak yerine oturmayıp kapanmayabilir, bu durumda turbo süreki egzoz gazını kaçıracaktır, turbo basıncı düşecek, motor çekişi de düşecektir. Kurumların bir solventle temizlenmesi gerekir.
Wastegate'in hava hortumlarında çatlak-yırtık olmaması gerekir, hava kaçağı olmaması gerekir. Hortum ve bağlantı kelepçeleri kontrol edilmeli.

Wastegate arızası ve motora çok fazla basınçlı hava gönderilmesi, motorun hava-yakıt karışımını ayarlayamamasına, emme manifolduna giden hava emiş hortumununun patlamasına - sızdırmasına (böyle olursa çekiş düşer) veya yanma odasına çok aşırı miktarda havanın alınmasına, sıkıştırma zamanında aşırı basınç yükselmesine ve motorun kol çıkarmasına sebep olabilir.
 

mec_engineer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam başka bir tubocuya sordum , ventil arızası olursa turbo hiç devreye girmez dedi. İntercoolerda kaçak olabilir dedi.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,447
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Sorunca malesef sadece tahminler ve varsayımlar olur..Bence işinin ehli bir Turbocuya bırakın aracınızı...
 

neco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
180
Tepki puanı
54
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar 2006 opel astra H 1.3 ctdi aracımı alalı 2 ay oldu. Kahramanmaraştan aldım ekspere ve 2 ustaya gösterdikten sonra yola çıktım ve bir saat sonra aracın devri 1500' düştü hızda aynı şekilde 10-15 arasındaydı. 2 saatlik yolu bu hızla 7 saatte geldim. Özel servise götürdüm, map, hava akış sensörü, egr valfi, vs her ihtimali denediler ama sorunu tespit edemediler. Sonrasında servise götürdüm onlarda bir günün sonunda ancak tespit edebildiler. Turbonun basıncını ayarlayan wast-gate walfi bozukmuş ama serviste ayrı satılmadığı için turbonun tamamını değiştiririz dediler, ekstra bakımlarla 6 bin tl masraf çıkardılar ve araba 15 gün serviste yatacaktı. aracı aldım ilk günkü ustama götürdüm ve sorunun wastgate valfinden kaynaklandığını söyledim. Turboyu söktük turbocuya götürdüm ve o valfi değiştirdim. Sorun çözülmüş gibi oldu, ta ki yokuşta arabayı kullanana kadar.Yokuşta 3. viteste herşey normal ama ,4000 devirdeyken bile 4 vitese atsam devir hızla düşüyor ve motor boğuluyor, turbo kendini toplayamıyor. Turbonun hortumlarını kontrol ettirdim sızıntı vs yok dediler. Turbocu, Turbonun içindeki ventil arızalı dedi. Aynı arızayı yaşayan arkadaşlar var mı ne yapacağımı bilmiyorum ?bir sürü masrafım oldu. yardım edecek bir arkadaş olursa çok sevaba girer.


Geçmiş olsun, turboya bağlanan hortum rolantide iken elinizle sıkıştırın, hafif esnek olmalı, sonra tam gaz verip sıkıştırmayı deneyin, hiç esnememesi lazım , turbo basıncı normal değilse esneme yapar, egzozdan duman atma olayı var mı ? beyaz duman atıyorsa, turbo bitmiştir.
 

mec_engineer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
turboya bağlanan boruların hepsidediğiniz şekilde kontrol edildi problem yok. Duman atma öncesinde vardı wastgate değiştikten sonra duman atmıyor ,dediğim gibi sadece turbo arada boşalıp doluyor gibi oluyor. Bide yokuşta 4. vitese atınca direk boğuluyor bi daha toplamıyor mecburen vites küçültmek sorunda kalıyorum. Turbonun içinde yaklaşık 12 tane küçük kapakçık varmış ventil deniliyor herhalde ondan alabileceği söylendi ya da intercooler da çatlak olabilirmiş ama net bişey söyleyen yok.

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Sorunca malesef sadece tahminler ve varsayımlar olur..Bence işinin ehli bir Turbocuya bırakın aracınızı...
Aynen hocam çok haklısınız, ama bu çevrede işinin ehli bi turbocu yok maalesef sadece tahmin üzeri gidiliyor buda hem maliyeti hemde zaman kaybına yol açıyor.
 
Son düzenleme:

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,934
Tepki puanı
6,148
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Malesef günümüz ustalarının genel sorunu bu, deneme yanılma ile arızayı tespit etmeye çalışıyorlar. Her değiştirdikleri parçanın maliyetide bize yansıyor.
 
Üst