155 ten 195 e yakıt sanki 6,5 tan 8,5 a çıktı

ayvazoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
91
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
slm arkadaşlar
arabam: 2005 model 1,2 corsa c essential modeli

2 ay önce 13" jant 155 olan lastiği 15"jant 195 50 R15 lastikle değiştirdim. hesaplarıma göre 100 km de 8,5 lt yakıyor gibi geldi.
bu şekilde değişiklik yapan arkadaşlar varsa yakıtın ne kadar değiştiğini benimle paylaşabilirler mi acaba..
 
bu kadar farkediyormu gerçekten ?
 
1,2 motor hacminde jantı 2 ebat, taban genişliğine 30mm artırdığın düşünülürse hissedilir fark olması kaçınılmaz.2 lt kadar farkedermi bilmiyorum ama 1lt kafadan farkeder diye düşünüyorum.
 
lastik nedeni ile o kadar fark oluşması imkansız.
 
Eder Bence 1,2 Motorda Diye Düşünüyorum.Özellikle Şehir içinde Çok fark edecektir.eski lastikle örnek Vermek Gerekirse Çeyrek Gazla Hızlandıgınız Mesafeyi Sürtünme Artıgından dolayı belkide Yarım gazda gidiceksiniz.buda Size fazla yakıt olarak geri dönecektir.
 
alper abi alakası yok 155 ten 195 geçtiğinizde ki 195/50/15 lastikler özel sanırım yani tam bilmiyorum bilinen markalarda 195/50/15 yok (sanırım) lastik yakıtta çok önemlidir benim aracın jantları silverline 15 likler 155ten 185 e geçince hiçbir fark olmadı lastikler çok önemli michelin lastikler hele birde energy serisiyse bu lastikler düşük sürtünmeli maximum yok tutuş vaadeden lastikler ki ben vaadettiklerini garanti ederim kullandığınız lastikler sürtünme katsayısı yüksek lastiklerse yakıtta artma olması normal fabrikadan gelen spor paketli corsalar yani c kasalar (2006) da continental premium contact 2 lastiklerle gelirdi taktırırken özellikle michelin önerdiler bende araştırdım ve haklı olduklarını gördüm yani ısrarla michelin dediler continentalden daha yumuşak hamuru var ve her hızda güven veriyor onunda sebebi yolu iyi tutması continentallerin ise lastik arası boşlukları, yani şu su tahliye kanalları fazlaysa sürtünme bir okadar az michelinlerde 3 boşluk var continentallerde ise 4 tutunma kayıpları yaşayabilirsin michelinler tam oluyor dediler bende michelin taktırdım çokta memnunum ama şimdi michelin energy saver tires lar çıktı onların yapısı çok daha farklı ve her lastik tipi var bir dahaki lastik değişimine taktırmayı düşünüyorum
Energy Saver, % 20’lik optimal yuvarlanma direnci sayesinde çekiş için ihtiyaç duyulan enerji miktarını azaltarak, pazar ortalamasına göre üstün yakıt verimi sağlıyor.

Michelin’in teknolojik çözümü, kombine çevrim sürüşte 100 kilometre başına yaklaşık 0.2 litre yakıt tasarrufu sağlıyor, bu da kilometre başına CO2 emisyonunu yaklaşık 4 gram azaltıyor. Bu rakam, aracın tüm ömrü boyunca atmosfere yaklaşık 1 ton CO2'nin yayılımını engellemek anlamına geliyor. Karşılaştırılacak olunursa, bu miktardaki CO2, bir yılda 40 ağaç tarafından emiliyor. kısaca böle o yüzden daha büyük çapta jantlar küçük hacimli motorlar içn hayal olmaktan çıkıyor.
Kullandığınız lastikler performans odaklı yüksek sürtünmeli lastiklerse yakıtın artması normal bence
 
haa ayrıca daha önce gazlı kalkmayı sevdiğimden araç çabuk patinaja düşerdi 155liklerin az geldiği her halinden belliydi 185e geçince daha performanslı oldu 1.2 motoru hafife alıyorsunuz bence 75hp 1.4 polo bile 1.2lerin performansına yetişemediğini göz önüne alırsak
 
arkadasım yanlıs ıs yapmısın arabaya lastık jant takılırken hesplamaları var
cıkan lastık jantı yazarsın sana max mın sevıyedekı jant ve lastık ebatlarını verırı
ornek 175 65 14 araca 195 50 15 takabılırsın
yanaktan alırsan janta verırsın
takılan jant agır gelmıs olabılır .........
 
yok abi yalnış yapmamış standardı 155/80/13 195/50/15 farkı %1 çok az benimde öleydi ama yazdığına göre lastikler tiger jantlarda ağırsa yakıtın artması normal o bakımdan fazla yakıyor
 
bu yakıt değeri şehir içinde herhalde. geniş tabanı lastik de mutlaka yakıtı arttırır. sürtünme yüzeyi artıyor souçta. birde trafiğe takılıp dur kalklar fazla olduysa o da arttırır. bir süre daha takip etmek gerek bence.
 
Geri
Üst