- Katılım
- 1 Mar 2024
- Mesajlar
- 376
- Tepkime puanı
- 177
- Puanları
- 43

Üstteki Emme Manifoldu Opel Adam 1.4 t A14NEH 150 HP 220 Nm versiyona aittir.
Altta görülen Manifold ise İnsignia 1.4 t A14NET 140 HP 200 Nm versiyonundur.
Aralarında tek fark Enjektör altında bulunan TÜRBÜLANS SETLERİDİR.
Üstteki manifoldda Hava Geçişini DARALTAN Türbülans Setleri Bulunmamaktadır.
6 adet cıvatası bulunan Manifoldu Sökmeden 5-6 cm aralayıp bu SETLERİ Çıkardığımız anda
Aracımızın 3.000 Devir Üzerinde rahatladığı ve Son HIZININ Arttığı farkedilecektir.
10 - 13 HP anında Yazılımsız Güç Artışı gerçekleşmektedir.
Araca Özel Stage 1 Yazılımla ve Spor Hava Filtresiyle desteklendiğinde LPG yakıtıyla birlikte
1.4 t Astra İnsignia Zafira Meriva Mokka x Cruze Trax gibi araçlardan rahatlıkla 200 HP 280 Nm Güç Değerleri alınabilmektedir.
Sedan araçların Son Hızları 270 Km/h kadar ulaşabilmektedir.
Birleşik Devletler'de ZZ Performans firması 1.4t 140 hp LUJ motor Chevrolet ve Buick araçlardan 400 HP seviyelerinde Güç Alabilmektedir.
Eski Z14 motor bloğu üzerine kurulmuş LUV kodlu ikiz kardeş bir 1.4 t ünite daha vardır. Piston çapı ve krank kolu uzunluğu farklıdır.
Sadece Chevrolet araçlarında kullanılmak üzere sınırlı sayıda üretilmiştir. Bu üniteden dahi 350 HP Güç alınabilmiştir.
Dayanıklı Demir DÖKÜM Bloklu piyasada Nadir bulunan motorlardan biri olması 1.4 t LUV / LUJ motorun en önemli Avantajıdır.