1,3 cdti easytronic icin ACİL YARDIM...

mehmetsam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2007
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Herkese iyi aksamlar. 1,3 cdti easytronic aracim var 2011 yilindan beri kullaniyorum. Sifir almistim. Su an 164.000kmde. 2019 yazina kadar en ufak bir sorun yasamadim. Ancak temmuz ayinda sinop gerze ile boyabat arasinda once butun gosterge isiklarinin yanmasi sonra isiklarin sonmesi direksiyonun agirlasmasi ve vites artmamasi sorunlariyla yolda kaldim.sarj dinomosu (alternator) arizasi yuzunden yolda kalmisim.. Oradaki elektrikci dinamonun yatagini degistirmek suretiyle tamir yapip bizi yola cikardi. Orada bir aracin voltaj degerlerini iyice anlatti. Normal bir akunun voltajinin 12.6 civari olmasi gerektigi, arac calistiktan sonra bunun 14,5 lere kadar cikacagini; klima, farlar, cd calar, vb benzeri elektrik ceken unitelerin acilmasiyla birlikte 13,5 altina dusmemesi gerektigini ogrendim.
SOruna gelirsek sarj dinomosu degisti
Aku yenilendi
Baglanti kablolari mevcutlarla by pass yapildi.
TUM BUNLARA RAGMEN ARACİN ROLANTİDE VOLTAJİ 11 İN ALTİNA DUSUYOR. HATTA SOGUK SABAHLARDA CALİSMADAN GİZLİ GOSTERGEDEN BAKİNCA 9 LARİ GORDUM. BUGUN ARACİN FARİ OTOMATİKTE KALMİS CALİSMADİ...BİLEN BİR ARKADAS ALLAH RİZASİ İCİN YARDİM ETSİN...
 
kutup başlarında ısınma olyormu alternator ses yapıyormu kaputu acıp vınlama sesi varmı bakın orj. ilemi değişti çok fark eder ve konjektörü değiştirin ilk başta orj. kullanın yan sanayiler olmuyor akü voltajını o şekilde kullanmayın arabadaki beyinler yanabiliyor araba şarj etmiyor
 
aynı sorunu zamanında yaşamış birisi olaraktan söylüyorum acilen sigorta kutunu değiştir easytronic şanzıman takılmaları artıyor sonran direksiyon çevirince ışıklar zayıflıyor falan
 
Herkese iyi aksamlar. 1,3 cdti easytronic aracim var 2011 yilindan beri kullaniyorum. Sifir almistim. Su an 164.000kmde. 2019 yazina kadar en ufak bir sorun yasamadim. Ancak temmuz ayinda sinop gerze ile boyabat arasinda once butun gosterge isiklarinin yanmasi sonra isiklarin sonmesi direksiyonun agirlasmasi ve vites artmamasi sorunlariyla yolda kaldim.sarj dinomosu (alternator) arizasi yuzunden yolda kalmisim.. Oradaki elektrikci dinamonun yatagini degistirmek suretiyle tamir yapip bizi yola cikardi. Orada bir aracin voltaj degerlerini iyice anlatti. Normal bir akunun voltajinin 12.6 civari olmasi gerektigi, arac calistiktan sonra bunun 14,5 lere kadar cikacagini; klima, farlar, cd calar, vb benzeri elektrik ceken unitelerin acilmasiyla birlikte 13,5 altina dusmemesi gerektigini ogrendim.
SOruna gelirsek sarj dinomosu degisti
Aku yenilendi
Baglanti kablolari mevcutlarla by pass yapildi.
TUM BUNLARA RAGMEN ARACİN ROLANTİDE VOLTAJİ 11 İN ALTİNA DUSUYOR. HATTA SOGUK SABAHLARDA CALİSMADAN GİZLİ GOSTERGEDEN BAKİNCA 9 LARİ GORDUM. BUGUN ARACİN FARİ OTOMATİKTE KALMİS CALİSMADİ...BİLEN BİR ARKADAS ALLAH RİZASİ İCİN YARDİM ETSİN...
Merhaba. Çözüm bulabildiniz mi?
 
Merhaba hocam sigortalarına baktırdın mı yada opelin cihazına bağlattınmı aracı
 
✅ Şunları tek tek kontrol ettir:

1. Alternatörün Regülatörü (Şarj Beyni):

Alternatör içindeki regülatör arızalıysa aküyü şarj edemez ya da düzensiz şarj eder.

Tamircin dinamonun yataklarını değiştirmiş ama regülatör değişti mi, net değil.

Regülatör değişmeden yapılan tamir tam çözüm olmayabilir.


2. Masse (Şase) Kabloları – Şasi Teması:

Motor bloğu ile akü arasındaki kalın siyah kablolar (şase kablosu) oksitli veya gevşek olabilir.

Bu durumda alternatör üretse bile voltaj aküye tam ulaşmaz.


3. Akü Kutup Başları & Kablo Uçları:

Akü başları oksitli ya da gevşek olabilir. Voltaj burada da düşebilir.

Kablo bağlantı yerlerinde kaçak, pas, korozyon varsa voltaj düşer.


4. Alternatörden ECU’ya Giden Voltaj Hattı:

Bazı modellerde alternatör voltaj bilgisini ECU’ya iletir.

Bu kabloda sıkıntı varsa, ECU alternatöre “şarj etme” komutu göndermez.

Easytronic gibi otomatik şanzımanlı araçlarda ECU voltaj dengesine çok hassastır.


5. Voltaj Düşüm Testi Yaptır:

Aracın çalışırken farklı noktalarda voltaj ölçümü yapılmalı:

Alternatör çıkışı

Akü kutup başları

Şasi bağlantı noktaları


Eğer alternatörde 14V ama aküde 11V varsa arada bir direnç (kablo sorunu) vardır.


6. Yedek Parçanın Kalitesi:

Takılan alternatör orijinal mi? Çin malı düşük kalite alternatörler tam şarj vermez.

Akü de aynı şekilde düşük kaliteyse, şarj tutmuyor olabilir.



---

🔧 Tavsiye:

1. İyi bir oto elektrikçiye git ve “voltaj düşüm testi” iste.


2. “Alternatör regülatörü kontrol edildi mi?” diye özellikle sor.


3. Kablo ve şase bağlantılarını kontrol ettir (oksit, gevşeklik, yanık izleri).


4. Alternatör çıkış voltajını çalışır halde direkt alternatör üstünden ölçtür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Azak
Geri
Üst