Sensör ve partikül arızası

Arabayı 20-30 km kullandım sanki yokuşlarda bir rahatlama var ama zamanla daha iyi anlayabilirim. Durumu özetleyecek olursam egzos ısı sıcaklık değişti hata kodları silindi lakin yarım marşta motor arıza uyarısı duruyor. Bu durum açıkçası korkutuyor beni. Dikkatimi çeken bir diğer şey normalde araçta oksijen sensörü değişmesine rağmen oksijen sensörü de hata veriyordu. Dün araca bakım da yapıldı bakımdan sonra bugün oksijen sensörü arızası vermedi araç, sadece ısı sıcaklık arızası göründü . Hava filtresinin değişmesinin buna bir katkısı var mıdır bilemiyorum :)
 
Bugün gidip sensörü değiştirdim ben . Birkaç gün kullanıp duruma bakacağım. Aracı cihaza bağladık arıza görünmüyor lakin ilk marşta sarı arıza ışığı yanmaya devam ediyor . Tam marşta kayboluyor. Bakalım ne olacak. Sensör arızalı ise anladığım kadarıyla dpf ye sıkıntı yaratabiliyor ve yakıt sarfiyatı artıyor. Ustanın dediği : sensör tekrar arıza verirse kablolar üst üste binmiş olabilir onu kontrol ederiz yoksa partikül filtresine tekrar bakacağız dedi. Bakalım gelişmeleri yazarım.
İlk marş anında gözükür normaldir motor çalışınca gider
 
  • Beğen
Tepkiler: b16dth
Hocam o konuda biraz araştırma yaptım kafa karışıklığı oluştu. Bütün ışıklar yanıp sönüyor bir tek motor arıza ışığı kalıyor. Kimi yorumlarda aracın hafızaya arıza işlediği bu nedenle yarım marşta arıza ışığının sabit kaldığı söyleniyor. Kimisi de tam marş yapmadan arıza ışığı yanar diyor :) umarım tekrar kalıcı bir şekilde yanmaz :)) önümüzdeki günlerde göreceğiz . İlginiz için teşekkürler.
 
Hocam o konuda biraz araştırma yaptım kafa karışıklığı oluştu. Bütün ışıklar yanıp sönüyor bir tek motor arıza ışığı kalıyor. Kimi yorumlarda aracın hafızaya arıza işlediği bu nedenle yarım marşta arıza ışığının sabit kaldığı söyleniyor. Kimisi de tam marş yapmadan arıza ışığı yanar diyor :) umarım tekrar kalıcı bir şekilde yanmaz :)) önümüzdeki günlerde göreceğiz . İlginiz için teşekkürler.
Şimdi bak motor arıza lambası marş yapmadan sönmez birde araç içerisinde anahtar olan simge var bak o arıza kaydeder ise kontak anında sönmez ama normalde marşı hazır yapınca onun sönmesi lazım
 
Anladım hocam çok teşekkürler , o zaman şimdilik bir rahat nefes alabilirim :)
 
Bugün gidip sensörü değiştirdim ben . Birkaç gün kullanıp duruma bakacağım. Aracı cihaza bağladık arıza görünmüyor lakin ilk marşta sarı arıza ışığı yanmaya devam ediyor . Tam marşta kayboluyor. Bakalım ne olacak. Sensör arızalı ise anladığım kadarıyla dpf ye sıkıntı yaratabiliyor ve yakıt sarfiyatı artıyor. Ustanın dediği : sensör tekrar arıza verirse kablolar üst üste binmiş olabilir onu kontrol ederiz yoksa partikül filtresine tekrar bakacağız dedi. Bakalım gelişmeleri yazarım.
kontagı acık konuma getirdiginde motor lambası zaten yanar marşa basınca kaybolur
 
zaten dogal olarak motor calışmıyorken motor lambasının yanması gerekir cünki motorda cogu aksam ve sensörler pasif durumda calışmıyorken marştan sonra gider calışınca benim aracta astra j aynı anlattıgın gibi motor calışınca gidiyor
 
zaten dogal olarak motor calışmıyorken motor lambasının yanması gerekir cünki motorda cogu aksam ve sensörler pasif durumda calışmıyorken marştan sonra gider calışınca benim aracta astra j aynı anlattıgın gibi motor calışınca gidiyor
Aynen hocam ben de bilmiyordum hafizaya almissa yanar diye duymustum oyle degilmis ... tesekkurler
 
  • Beğen
Tepkiler: magne33
Kaan bey hata kodu p2453 olarak yazıyor. Bilgilendirirseniz çok sevinirim.
 
Dpf arızası
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Geri
Üst Alt