Vectra OPC Concept & Register Diesel

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
OPEL’İN SÜPER DİZELİ Ünite üretilişi 2003
Kulağa reklam metni gibi geliyor : Tüketiminde bir litre bile artış olmadan yüzde 50 güç artışı. Peki sistemin arkasında hangi teknoloji gizli?

hke.php


hke.php


Yeni dizelde Opel’in 1.9 lt’lik 4 silindirli motoru. Register turbo ile donatılmış. Motorun ilk prototipi bir Vectra üzerinde test edildi.

Turbo motorlu araç kullanıcıları , turbo boşluğunun kötü şöhretini iyi bilir: Turbo devreye girip istenen güç patlamasını meydana getirene kadar motor neredeyse güçten yoksun kalıyor. Özellikle BMW 2002 turbo, Renault Alpine hatta Porsche Turbo sahibi olanlar bu olumsuzluğu daha iyi hatırlar. Egzoz gazıyla hareket eden bir türbinden oluşan aşırı besleme sisteminin gerçekten olgunlaşması için oldukça uzun zaman geçmesi gerekti. Ayrıca türbin ne kadar büyükse tepkileride o kadar yorgun oluyordu. Bu problemi gidermek için Porsche , 1987 yılında Register Aşırı Besleme adlı sistemi süper sporcusuna 959’da kullandı. Bu özelliğiyle 959, dünyada bu pahalı turbo tekniğinin uygulandığı ilk seri üretim otomobil oldu. Register besleme sayesinde turbo boşluğu problemi hssedilir derecede azaltılmış olmasına rağmen, turbolara özgü aşırı tüketim sorunu devam etti. Bunun sebebiyse turbo beslemeli benzinli motorların sıkıştırma oranlarının oldukça düşük olmasıydı.
Register turbo prensibi, oldukça yüksek sıkıştırma oranlarına sahip dizel motorlarla daha iyi uyum sağlıyor. Aslında bu karmaşık teknoloji gemilerde ve askeri araçlarda uzun süredir kullanılıyor. Ancak şimdi sıra otomobil endüstrisine gelmiş gibi görünüyor.

Aslına bakılırsa Register turbonun, paralel çalışan iki adet turbonun silindirlere aşırı basınç gönderdiği ve çift yada bi-turbo olarak adlandırılan sistemlerle alakası yok. Register turboda iki adet besleme sistemi görev yapıyor. Bunlardan küçük olanı kalkış sırasında, büyük olanı ikincisiyse yüksek güç talep edildiğinde çalışıyor. Normal kullanımda ise her ikiside devrede oluyor. Opel’in OPC Cars departmanının proje müdürü Donatus Wichelhaus, bu teknik sayesinde motor hacminden yaklaşık 1 litre tasarruf edebildiklerini söylüyor. Bu sayede 3.0lt’lik 6 silindirli motorun performansı, 1.9lt’lik 4 silindirli bir motordan elde edilebiliyor. Daha küçük ve hafif motorların kullanılmasıysa akslara düşen ağırlıkların azalmasını, kullanım özelliklerinin iyileşmesini ve şasi güvenliğinin artmasını sağlıyor.

Fotograflardaki mavi renkli Vectra GTS’te kullanılan Register Turbo’lu 1.9lt’lik dizel motor, 212 HP gibi inanılmaz bir güç ve 400NM maksimum tork üretiyor. Litre başına elde edilen 112 HP’lik verim, aynı zamanda bir dünya rekoru. Gerçekten de bu rakama Ferrari Enzo bile ulaşamıyor. Bir karşılaştırma gerekirse : Opel’in 3.0lt’lik dizel motorunun gücü 177 HP, maksimum torkuysa 370Nm.
Süper dizelle yapılan ilk turlar. Mühendislerin iddialarını destekler etkiler bıraktı. Canlı bir şekilde 4500 d/d’ye tırmanan motorda en ufak bir kalkış zayıflığı bile hissedilmiyor ve 1500 d/d’den itibaren ehliyetleri tehlikeye atacak bir sportiflik yaratıyor. Bu gücün arkasında, 400 Nm’lik maksimum torkun 1400 d/d’den itibaren alınması ve 3600 d/d’ye kadar korunması yatıyor.
Motorun ne kadar güçlü olduğunu hissettirmenin en güzel yolu hızlı bir otoyol yolculuğu. Gerçekten de bu Vectra, 250 km/s hıza iki kat pahalı spor otomobillerden çok daha rahat bir şekilde ulaşıyor. Otomobilin hızlanma değerleri de sportif otomobiller ligine ait: 0-100 km/s’yi 6.5 sn’de gerçekleştiriyor. Sistemin en etkileyici özelliğiyse, süper dizel motorun yüzde 50 güç avantajına rağmen 1.9lt 150 HP’lik dizel motordan daha fazla tüketmiyor olması. Opel tarafından 4 kişiyle ve hızlı bir kullanım sırasında gerçekleştirilen testlerde otomobilin yakıt tüketimi 7.5lt/100 km olarak ölçülmüş. Ne dersiniz çok iddialı bir rakam değil mi?

Register Turbo Diesel Opel’in patentli bir uygulamasıdır. Tamamiyle Opel mühendisleri tarafından geliştirilmiş olan bu etkileyici dizel ünite tam 5 yıllık geliştirme süreci sonunda Opel’in yeni modeli Insignia’da görev yapacak. Partikül filtresi ve Euro 5 normlarını karşılayan yeni dizel ünite 190 HP ve 220 hp olmak üzere iki güç paketi olarak sunulacak.
Opel yepyeni bir dizel ünite ile yakında büyük bir şova hazırlanıyor. 3.0 V6 CDTİ motor yerini 2.7 lt’lik 3.cü nesil Register Turbo sistemine sahip yepyeni bir motora bırakacak. 2.7lt V6 CDTİ TwinTurbo olarak adlandırılacak olan bu ünite Register Turbo Diesel’in son halini temsil edecek.Toplamda 300 hp güç üreten yeni motor dikkatleri üzerine toplayacağa benziyor.
Register Turbo yıllardır Opel motorlarında kullanılıyor. 2.8 lt’lik benzinli ünitelerde kullanılan Register Turbocharged motoru aşırı besliyor. 2.8lt Twinturbo motorun 230 Hp ve 280 HP olmak üzere 2 güç paketi bulunuyor. Insignia için geliştirilen bu motor tamamiyle yeni bir nesili temsil ediyor. Euro 5 normlarını karşılayan 260 HP’lik ünite Insignia OPC’de 3.cü nesil Register beslemeye sahip .
Insignia OPC için elden geçirilen ünite lt başına 114.2 HP gibi mükemmel bir değere sahip. Toplamda 320 HP gibi heybetli bir güce ulaşan motor Register Turbo’nun nelere kadir olduğunu gösteriyor.

Vladimir Valentinov Sergeyev
 

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
önemli bir not düşmek isterim ; GM Powertrainden doğmuş bir ünite değildir %100 opel mühendisliğinin sonucudur. Fiat group bünyesinde yeni Lancia Delta da kullanılan motorla uzaktan yakından alakası yoktur motorların temelleri (platformları) aynı ancak Register Turbo sistemi dizelde Opel'in patentli sistemidir. Yazımda da belirttiğim gibi her twinturbo yada bi turbo Register besleme değildir.
 

efeeryurt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2008
Mesajlar
2,389
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
güzel bir paylaşım olmuş Yüksel, üşenmedim okudum, eline sağlık..
 

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tşkler efe
 

yusufer55

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
273
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
harika bir paylaşım teşekkürler şu anda kullandığımız 1.9 ların modifikasyonu ise bizlerde bu güç tapınağından nasıl yararlanırız acaba diye düşünmeğe başladım valla
 

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
temeli sağlam bir dizel aslında millet sanıyor ki Opel powertrainden sonra dizelde atağa geçti tabiiki öyle değil , Opel'in dizel başarıları 1972'ye dayanır. 2.1 litrelik dört-silindirli turbo-dizel motora (95 hp) sahip modifiye edilmiş bir Opel GT otomobili Haziran 1972’de 20 uluslararası rekor kırdı.
 

ahmet tarakcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
güzel bir paylaşım..çok bilgilendirici ve sıkmadan okunuyor uzun olmasına rağmen.teşekkürler..
 
Üst