Sıfır araç motor açma

prolab

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2013
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,
Sıfır alınmış bir aracın motorunun en performansını bir şekilde açılması için aracı nasıl kullanmak gerekir ?

Lütfen sadece gerçekten de bilgisi olan arkadaşlar yanıtlasın, diğerleri bu defalık zahmet etmesinler, anlayışlarından dolayı teşekkür ederim...
 

myugurge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
2,451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba hemşerim , sanıyorum aracı gedizlerden almış olmanız lazım orada araç size teslim edilirken konu hakkında bilgi verilmesi gerekiyordu büyük ihtimallede vermişlerdir ancak ben tekrardan söyleyim size , bende aynı yerden aracı sıfır olarak almıştım

Öncelikle 1000 km ye kadar kesinlikle ani frenlemelerden ve ani gazlamalardan kaçının motor daha yeni olduğu için öncelikle parçaların birbirine alışması gerekmektedir bu 1000 km içinde aracı gaz ve fren pedalının altında yumurta varmış gibi sürün tabiri caizse

Aracı çok hantal kullanmayın , çünkü başta nasıl alıştırırsanız araç hep öyle oluyor ne yazık ki ben araç zarar görmesin diye biraz yavaş ve ağır kullandım başlarda şimdi gaza yüklenince araç geç tepki veriyor

Test içinse mersin adana otobanına çıkın ve arabaya abanın abana bildiğiniz kadar gözne kavşağından tekrar çıkarsınız böylece hem arabanın son hızını ölçmüş olursunuz hemde motor biraz daha rahat nefes almış olur
 

prolab

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2013
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Merhaba hemşerim , sanıyorum aracı gedizlerden almış olmanız lazım orada araç size teslim edilirken konu hakkında bilgi verilmesi gerekiyordu büyük ihtimallede vermişlerdir ancak ben tekrardan söyleyim size , bende aynı yerden aracı sıfır olarak almıştım

Öncelikle 1000 km ye kadar kesinlikle ani frenlemelerden ve ani gazlamalardan kaçının motor daha yeni olduğu için öncelikle parçaların birbirine alışması gerekmektedir bu 1000 km içinde aracı gaz ve fren pedalının altında yumurta varmış gibi sürün tabiri caizse

Aracı çok hantal kullanmayın , çünkü başta nasıl alıştırırsanız araç hep öyle oluyor ne yazık ki ben araç zarar görmesin diye biraz yavaş ve ağır kullandım başlarda şimdi gaza yüklenince araç geç tepki veriyor

Test içinse mersin adana otobanına çıkın ve arabaya abanın abana bildiğiniz kadar gözne kavşağından tekrar çıkarsınız böylece hem arabanın son hızını ölçmüş olursunuz hemde motor biraz daha rahat nefes almış olur

Teşekkürler arkadaşım. Gedizlerden almadım, istediğim renk yoktu orda ( Noblesse bronz ).
Kahramanmaraş'ta Sarpel de buldum.
Bayram öncesi cuma günü aldım. İşlemler geç bittiği için Bayram sonrasına kalmasın diye koşturdum biraz. Akşam saat 21:00 de teslim aldım. Aceleye geldiği için kullanımla ilgili herhangibir bilgi verilmedi.
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Kullanma kılavuzunuzu okursanız orada tüm fabrika önerisi bilgiler yer almaktadır. Hiç birimiz arabayı tasarlayan mühendislerle aşık atamayız ve bu nedenle başka bilgileri önemsememenizi öneririm.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Fabrika yazıları, aracın, motorun güvenliği için yazılır, açılıp açılmama 2. plandadır.

Şimdi çok özetle, Ayhan bey, parçalar eskisi gibi değil. Şu anki üretin mikron toleransı ile olduğundan, aslen bildiğimiz(eskilerin bildiği) anlamda motor açma gerekli değildir. Parça birbirleri ile alıştırılmamış olsa bile, alışıktır. Ama gene de güvenlik amacı ile, çok sıkıştırma önerilmez, üretim odaklı sorunlar için.

Benim önerim, çıkın 400-500km lik bir yola. 1.3 cdti ise mak. 3.750 devirde vites atarak sürün, sabit vites ortalama devriniz ise 2200 olsun. 1900 ile 2500 arası dolaşın. Ama devirlerde dolaşın. Dönüş yolu ise deviri %20 arttırın. Ben bu şekilde yaptım araçlarıma.

Buna imkanınız yok ise, hiç takmayın kafanıza. Sağırlık vs. olmaz.
 

rahimavci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
588
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Performans tan önce motorun sağlığı daha önemli görüşündeyim en iyi bilgide kullanma kılavuzundadir

GT-I9300 cihazımdan gönderildi
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
arabanızı ezmeden minimum gazda maksimum süratlerde açabilirsiniz,kompressör yapmaktan kaçının...ama ezmeden son viteste basın,şehiriçi normal kullanım...
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
evet anlatım sıkıntılı oldu,mesela arabanın son vitesinde 150 yle gidiyorsun ama gaz pedalına dokunduğunuzu varsayın,aynı şekilde rampa inişlerinde gaz basabilirsiniz

mesele makinanın devre alışık olması fakat yeni olduğu içinde gazla arabanın aşırı sıkıştırılmaması...

kısaca incitmeden ve kompressöre bindirmeden basın yürüsün...
 

prolab

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2013
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
evet anlatım sıkıntılı oldu,mesela arabanın son vitesinde 150 yle gidiyorsun ama gaz pedalına dokunduğunuzu varsayın,aynı şekilde rampa inişlerinde gaz basabilirsiniz

mesele makinanın devre alışık olması fakat yeni olduğu içinde gazla arabanın aşırı sıkıştırılmaması...

kısaca incitmeden ve kompressöre bindirmeden basın yürüsün...

Tıpkı bir şiir gibi tarif etmişsin arkadaşım. ((( :) )))
 
Üst