Opel Astra 1.6 benzin/lpg`li aracimda ilk calistirmada tıııırrr diye gelen ses sorunu

hidex

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2015
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar merhaba,
Yaklasik 3-4 aydir 2012 model lpgli otomatik 1.6 Astra h sahibiyim. Araç 35000 km de. Arabayi ilk calistirdigimda motordan kayislarin oradan bir yerden 3-4 saniye kadar tııırrrr diye bir ses geliyor ve sonra kayboluyor. Ses sadece motor sogukken ilk calistirmada geliyor ve gidiyor, gece-gunduz, yaz gunleri fark etmiyor. Onumuz kis bu ses artar mi bilmiyorum. Bir usta sesin vanos diye bir seyden geldigini soyledi, kayislarin orada bir disliymis bu alet ve triger ile baglantiliymis. Aracin cekisinde, performansinda, mars almada bir sikinti yok, ariza isigi yok. Yag degisiminde (0 veya 10-40 tam hatirlamiyorum) usta hele bi kullan bakalim, yeni yagda da aynisini yapacak mi bakariz dedi, eski sahibi kalin yag kullanmis olabilir dedi ama ayni problem devam ediyor. Bu vanos degisimini 800 TL civarinda yaparim dedi birde. Acaba boyle kullanmaya devam etsem motora bir zarar verir miyim, daha beter bir sorun cikarir mi?

Bir diger sorumda arabayi calistirip hareket ettikten sonra arac 2. vitese gecerken bir mandal birakmasi sesi gibi bir ses geliyor, vuruntu vs yok, bu ses diger vites gecislerinde olmuyor, (2`den 1`e gecerken veya dur kalklarda 1.den 2. vitese gecerken bu mandal sesi gelmiyor) sadece kontak acip hareket edip 1. vitesten 2. vitese gecerken oluyor. Sizce normal mi yoksa bir sorun mu var.

Ilk defa Astra sahibi oldugum icin biraz bilgi eksikligim var. Bu iki konuda benzer sorun yasayan ya da bilgisi olan varsa cevap yazarsaniz cok yardimci olursunuz. Tesekkurler.
 
Son düzenleme:

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar merhaba,
Yaklasik 3-4 aydir 2012 model lpgli otomatik 1.6 Astra h sahibiyim. Araç 35000 km de. Arabayi ilk calistirdigimda motordan kayislarin oradan bir yerden 3-4 saniye kadar tııırrrr diye bir ses geliyor ve sonra kayboluyor. Ses sadece motor sogukken ilk calistirmada geliyor ve gidiyor, gece-gunduz, yaz gunleri fark etmiyor. Onumuz kis bu ses artar mi bilmiyorum. Bir usta sesin vanos diye bir seyden geldigini soyledi, kayislarin orada bir disliymis bu alet ve triger ile baglantiliymis. Aracin cekisinde, performansinda, mars almada bir sikinti yok, ariza isigi yok. Yag degisiminde (0 veya 10-40 tam hatirlamiyorum) usta hele bi kullan bakalim, yeni yagda da aynisini yapacak mi bakariz dedi, eski sahibi kalin yag kullanmis olabilir dedi ama ayni problem devam ediyor. Bu vanos degisimini 800 TL civarinda yaparim dedi birde. Acaba boyle kullanmaya devam etsem motora bir zarar verir miyim, daha beter bir sorun cikarir mi?

Bir diger sorumda arabayi calistirip hareket ettikten sonra arac 2. vitese gecerken bir mandal birakmasi sesi gibi bir ses geliyor, vuruntu vs yok, bu ses diger vites gecislerinde olmuyor, (2`den 1`e gecerken veya dur kalklarda 1.den 2. vitese gecerken bu mandal sesi gelmiyor) sadece kontak acip hareket edip 1. vitesten 2. vitese gecerken oluyor. Sizce normal mi yoksa bir sorun mu var.

Ilk defa Astra sahibi oldugum icin biraz bilgi eksikligim var. Bu iki konuda benzer sorun yasayan ya da bilgisi olan varsa cevap yazarsaniz cok yardimci olursunuz. Tesekkurler.

aracınızda 5w30 yada 5w40 yağ kullanmanızı öneririm. ses evet muhtemelen eksantrik milinin pulesimi deniyor ne deniyor tam adını bilmiyorum ve sanırımo parça aracınızda yağ basıncıyla çalışıyor.kullanılan yağ ile ilgili ses yapabilir yada parça bozulmaya başlamıştır.
diğer tık sesi sanırım fren sisteminden gelen ses. araç ilk 20 km hıza ulaştığında kendini test ediyor olması lazım. yani normal sorun yok...
 

hidex

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2015
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracınızda 5w30 yada 5w40 yağ kullanmanızı öneririm. ses evet muhtemelen eksantrik milinin pulesimi deniyor ne deniyor tam adını bilmiyorum ve sanırımo parça aracınızda yağ basıncıyla çalışıyor.kullanılan yağ ile ilgili ses yapabilir yada parça bozulmaya başlamıştır.
diğer tık sesi sanırım fren sisteminden gelen ses. araç ilk 20 km hıza ulaştığında kendini test ediyor olması lazım. yani normal sorun yok...

Sayin Winner cevabiniz icin tesekkur ederim. 30.000 km`de yag degisiminde Mobil 0w-40 konulmus arabaya. yaklasik 3-4 bin km sonra aracim 40.000 km olacak. Yag konusunu arastirmaya calistim ama kafam daha fazla karisti. Forumlarda iklime, aracin km`ne vs gore kullanilacak yag degisir gibi yorumlar var. Sizce Ankara kosullarinda 40.000 km`de benzin/lpg`li 1.6 motor aracimda 5w-30, 5w-40 veya 0w-40 hangisini kullanmaliyim, bu yaglar arasinda cok fark var mi?
0w-40 yukarida bahsettigim sesi kesmedi muhtemelen dediginiz parcada sikinti olabilir veya 5w-30 olan yag 0w-40`tan anladigim kadariyla daha ince, bu yagi kullansam o sesin gitme ihtimali olabilir mi birde ince yag kullanmak motora zarar verir mi? Tesekkurler.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Sayin Winner cevabiniz icin tesekkur ederim. 30.000 km`de yag degisiminde Mobil 0w-40 konulmus arabaya. yaklasik 3-4 bin km sonra aracim 40.000 km olacak. Yag konusunu arastirmaya calistim ama kafam daha fazla karisti. Forumlarda iklime, aracin km`ne vs gore kullanilacak yag degisir gibi yorumlar var. Sizce Ankara kosullarinda 40.000 km`de benzin/lpg`li 1.6 motor aracimda 5w-30, 5w-40 veya 0w-40 hangisini kullanmaliyim, bu yaglar arasinda cok fark var mi?
0w-40 yukarida bahsettigim sesi kesmedi muhtemelen dediginiz parcada sikinti olabilir veya 5w-30 olan yag 0w-40`tan anladigim kadariyla daha ince, bu yagi kullansam o sesin gitme ihtimali olabilir mi birde ince yag kullanmak motora zarar verir mi? Tesekkurler.

şuanki kullandığınız 0w40 en ince yağlardan biridir piyasadaki bildiğim...5w30 kaliteli bir yağ alıp değişimini uygulatın. ses eğerki azalmaz ve zamanla dahada artarsa o zaman triger setiyle beraber o parçalarıda değiştirirsiniz..
5w30 aracınıza en uygun yağlardan biri. önerilenide o zaten..
 

sakura71

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
272
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
2012 model astraların çoğunda aynı sorun var. Sorun Exantrik dişlisi. Emme ve Egzost tarafı ikisi birden değişmesi gerekiyor. Tanesi 300 tl civarında. 100 tl de işçilik.
 

hidex

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2015
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2012 model astraların çoğunda aynı sorun var. Sorun Exantrik dişlisi. Emme ve Egzost tarafı ikisi birden değişmesi gerekiyor. Tanesi 300 tl civarında. 100 tl de işçilik.

şuanki kullandığınız 0w40 en ince yağlardan biridir piyasadaki bildiğim...5w30 kaliteli bir yağ alıp değişimini uygulatın. ses eğerki azalmaz ve zamanla dahada artarsa o zaman triger setiyle beraber o parçalarıda değiştirirsiniz..
5w30 aracınıza en uygun yağlardan biri. önerilenide o zaten..

Arkadaslar degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim. Tavsiyeleriniz isiginda 40.000 (suan aracim 36.000 km`de) bakiminda Mobil 5w30 yag kullanmayi, 50.000 bakiminda triger ve exantrik dislisini vs degistirtmeyi planliyorum. Ancak bu tirlama sesi 50000 bakimina kadar daha ciddi bir soruna neden olur mu diye kafamda sorular var. Dedigim gibi bu ses sadece ilk calistirmada 3-4 saniye kadar suruyor. Aracimi boyle surmenin bir zarari var mi? Sizce 40000 de mi yoksa 50.000 de mi triger isine girmeliyim. Bu ses disinda aracimda en ufak sikintim yok.

Ek bilgi olarak aracim 2012 model eski kasa Astra H otomatik lpgli-2012 12. ay trafik cikisli. Son bir akil daha verirseniz cok sevinirim, tesekkurler.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim. Tavsiyeleriniz isiginda 40.000 (suan aracim 36.000 km`de) bakiminda Mobil 5w30 yag kullanmayi, 50.000 bakiminda triger ve exantrik dislisini vs degistirtmeyi planliyorum. Ancak bu tirlama sesi 50000 bakimina kadar daha ciddi bir soruna neden olur mu diye kafamda sorular var. Dedigim gibi bu ses sadece ilk calistirmada 3-4 saniye kadar suruyor. Aracimi boyle surmenin bir zarari var mi? Sizce 40000 de mi yoksa 50.000 de mi triger isine girmeliyim. Bu ses disinda aracimda en ufak sikintim yok.

Ek bilgi olarak aracim 2012 model eski kasa Astra H otomatik lpgli-2012 12. ay trafik cikisli. Son bir akil daha verirseniz cok sevinirim, tesekkurler.

son kararı trigerin 5 yıl ömrü olduğunu düşünerek verin o zaman. aracınız ne zaman üretilmişse ona göre trigerle beraber yaptırırsınız.tabi zaman içinde zararı varmı bu şekilde kullanmanızın onuda soruşturmaya devam. bilenler cevap verecektir...
 

muhammed006634

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim. Tavsiyeleriniz isiginda 40.000 (suan aracim 36.000 km`de) bakiminda Mobil 5w30 yag kullanmayi, 50.000 bakiminda triger ve exantrik dislisini vs degistirtmeyi planliyorum. Ancak bu tirlama sesi 50000 bakimina kadar daha ciddi bir soruna neden olur mu diye kafamda sorular var. Dedigim gibi bu ses sadece ilk calistirmada 3-4 saniye kadar suruyor. Aracimi boyle surmenin bir zarari var mi? Sizce 40000 de mi yoksa 50.000 de mi triger isine girmeliyim. Bu ses disinda aracimda en ufak sikintim yok.

Ek bilgi olarak aracim 2012 model eski kasa Astra H otomatik lpgli-2012 12. ay trafik cikisli. Son bir akil daha verirseniz cok sevinirim, tesekkurler.

Hayırlı akşamlar.
2007 model astra H enjoy kulanıyorum. yaklaşık 1 yıldır bu tıırrr sesi benım aracımda da mevcur. sesı vidyoya kaydedip forumda paylaştım marş motoru dedı herkes sanayıde ustaya yağlatıp temızlettım usta marş motorun terremız yağıda vardı ses gelıyo dedın dıye yağladık sadece dedı. tabı ses aynen devam ettı. 120 bınde trıger değişimi geldiğinde marş motorunuda sıfırıyla değiştirdim ses yıne gelıyor. marş motorunu boşuna değiştirmiş oldum. aracı servise bıraktım iki gün tes ettiler servisin dediği bu sesisin hiç bir zararı yok ekzantrik milinin değişmesi gerekiyo sesın gitmesı ıcın onun fıyatıda 1200 TL dediler. bende şimdilik böle kullanıyorum bazen hiç yapmıyor bazende cok ses cıkartıyor. sadece bu ses için 1200 TL para vermek ne kadar mantıklı bılmıyorum. yetkılı servıs söledı hıc bır zararı olmadığını. ayrıca trigeri değiştirince triger tarafından bı tıkırtı sesıde gelmeye başladı 2500 devirle 3000 devir arasında araç vitesdeyken. triger değişimi yaptırdıktan snra bunuda göz önunde bulundurun. triger kutusunun etrafını iç kısımdan silikonlamak lazım bu sesi kesmek ıcın yıne bu forumdan okumuştum.
 
Üst